Spring naar bijdragen

Praktische vraag


Pd4sam

Aanbevolen berichten

Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende.

De mensen op de Norderney zaten een eindje op zee, maar was er iets geregeld als iemand ziek werd of gewond raakte? Op land is hulp snel aanwezig, maar op zee niet. Was er altijd iemand aan boord met EHBO ervaring? Of werd er voor raad per radio advies en hulp gevraagd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik me ook afgevraagd ja. Als een losse TL-buis spontaan gaat branden naast de voedingslijn kan het toch nooit gezond zijn om daar een tijdje naast te gaan staan...

Heb ik óók gedaan Rob, in mijn vrije tijd een paar uurtjes in de zon liggen op het dek naast de doorvoer isolator...

Maar ach, ik was jong en moest en zou persé op een zendschip werken.

Dan interesseren je de mogelijke gevaren niet op latere leeftijd.

 

Overigens ben ik degene geweest die, toen de communicator voor Holland FM in gebruik was, er voor gezorgd heeft dat de NOZEMA een waarschuwingsbordje plaatste voor mensen met een pacemaker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook toen had je de radio medische dienst op te roepen via scheveningen radio die de verbinding tussen schip en arts

tot stand bracht. Ik kan mij een incident herinneren met een nieuws lezer die hielp om een radiator ab van de norderney

te brengen . Hij kreeg ongelukkig zijn vinger tussen schip en radiator. Volgens de overlevering heeft de ger anna nog

nooit zo snel de reis naar scheveningen af gelegd. Om even terug te komen op de radio medische dienst deze bestaat

nog steeds en word verzorgt door de KNRM  de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij.

Afgelopen weekend twee maal een medische evacuatie ,een patient die dringend van boord gehaald moet worden,

met de reddingboot uit gevoerd . groet Henk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook toen had je de radio medische dienst op te roepen via scheveningen radio die de verbinding tussen schip en arts

tot stand bracht. Ik kan mij een incident herinneren met een nieuws lezer die hielp om een radiator ab van de norderney

te brengen . Hij kreeg ongelukkig zijn vinger tussen schip en radiator. Volgens de overlevering heeft de ger anna nog

nooit zo snel de reis naar scheveningen af gelegd. Om even terug te komen op de radio medische dienst deze bestaat

nog steeds en word verzorgt door de KNRM  de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij.

Afgelopen weekend twee maal een medische evacuatie ,een patient die dringend van boord gehaald moet worden,

met de reddingboot uit gevoerd . groet Henk. 

Hoi Henk,

 

Dat doen jullie goed daar weer op Schier.

 

Volgens mij betrof dat geval met die vinger a/b van de Norderney   Gerard de Vries. Die mist inderdaad een vinder maar da's gewoon bij het "overstappen" gebeurt bij mijn weten.

 

Ik kreeg bericht trouwens dat een oud TV collega was overleden daar. Jan Fischer van het hotel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juul ik heb dat over die vinger ooit ergens in een boek gelezen.

Het zou zo het boek van Rob out kunnen zijn.

Tja Juul we hebben inderdaad afscheid moeten nemen van

onze unieke werkgever waar ik tot nu toe 20 jaar voor werk.

Ik was even vergeten dat hij ook collega van jouw was.

Juul groet van schier. Henk.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.