Spring naar bijdragen

mp3tjes van 1965


HendrikDelmenhorst

Aanbevolen berichten

Deze heb ik toegevoegd aan de link die ik je eerder stuurde!

Ik heb ze gevonden en gedownload. Mijn hartelijke dank. Nu nog maar die twee uit 1965. Ondertussen ben ik nog wat aan het graven in de pre-Top 40 periode op het gebied van hitlijsten. Ik heb zo'n beetje alle lijstjes vanaf 1956 compleet. Maar Foon (Fonorama) publiceerde tussen 27 mei 1960 en 12 juni 1961 ook een Nederlandse hitlijst (vanaf 19 juni 1961 nam Platennieuws het lijstje over). Deze lijsten kan ik zo nergens vinden. Is er misschien iemand die deze tweewekelijkse lijstjes in een excel- of word-bestandje heeft? Dit om die merkwaardige afwijkende entrydata van bepaalde nummers te checken en te vergelijken of die lijstjes afweken van de Muziek Express top 30. Jammer dat er toen al niet een vaste wekelijkse lijst was. Maar er waren natuurlijk ook relatief weinig hitnummers in die tijd. Voor een groot aantal nummers kan ik in Engeland en Amerika terecht. Die lijsten heb ik wel bij de hand. Ben benieuwd of er wat boven water komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staan ontelbare video's van Clodagh Rodgers op youtube, in de meeste gevallen Come back and shake me uit 1969 en Jack in the box uit 1971. En soms een liedje van haar uit de beginjaren 60. In Irishrock.org vond ik de single Wanting you / Johnny come home, uitgegeven januari 1965 in de UK bij Columbia Records DB 7468. Bert van der Laan moet het in februari dit jaar gedraaid hebben in de tipparade. Dus op de een of andere manier moet het er wel zijn.

En wat hangt ons morgen weer boven het hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip! neem het op! en knip de hard to find items er uit! Misschien een dood doender maar met sommige liedjes moetje even geduld hebben. De meeste heb je nu binnen een week te pakken en dat is redelijk snel! geduld is een schone zaak.

Opnemen? Ik had ooit es een recorder 23 maar met windows 7 wil dat niet meer. Maar ook dan geldt: dat het nummer als audio op internet moet staan. En dat doet het dus niet. Maar goed...vandaag of morgen vindt iemand dat nummer of het komt alsnog op internet te staan. Je weet het maar nooit. En ik vind het geweldig dat ik mijn lijst tot 1 heb weten te reduceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin Rutten presenteert een klassiek programma op Radio 4. Misschien helpt een mailtje aan hem. En heb je al eens voor oude en onbekende nummers gekeken op www.oldiesproject. com. Daar komen de meest onbekende nummers voorbij. Op zondagmiddag is er een tweetal programma's (45's from 45 years ago en A Month in a life) die een aparte maand belichten. Goudmijn voor zoekers.

 

Gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin Rutten presenteert een klassiek programma op Radio 4. Misschien helpt een mailtje aan hem. En heb je al eens voor oude en onbekende nummers gekeken op www.oldiesproject. com. Daar komen de meest onbekende nummers voorbij. Op zondagmiddag is er een tweetal programma's (45's from 45 years ago en A Month in a life) die een aparte maand belichten. Goudmijn voor zoekers.

 

Gr. Theo

Theo, het ontbrekende nummer van Edwin Rutten heb ik inmiddels ontvangen, blijft nu alleen dat merkwaardige singletje van Cloda Rogers nog open staan.

 

Nog even iets anders. Ik blijf me nog even bezighouden met de fifties en vooral de sixties. Aangezien Nederland tot 1965 nog niet zoveel voorstelde op het gebied van de populaire muziek, heb ik es even gekeken in de vooraanstaande hitlanden als Amerika en Engeland. Ik vond een site, waarop de hitlijsten konden worden bekeken van Record Retailer (Engeland, top 50) en Billboard Hot 100 (Amerika). Ik kon de meeste lijsten wel inzien en tot een pdf maken, maar er ontbreken een aantal, ofwel: die kon ik dus niet inzien en dus ook tot pdf maken. Als er iemand is, die die lijsten toevallig heeft, dan zou ik graag een pdf daarvan willen hebben. Het gaat om UK Record Retailer top 50 van 1960, week 2 t/m 9 en 53, 1961: week 2 t/m 9, 1962: week 2 t/m 9, 1963: week 2 t/m 9, 13 en 16, 1964: week 2 t/m 9, 13 en 16, 1966: week 1 en 1967: week 2 t/m 9 en 11.

Voor wat betreft de Billboard Hot 100: 1960: de complete jaargang, 1961: week 3 t/m 9. 1962: week 2 t/m 9, 1963:week 2 t/m 9 en 14, 1964: week 2 t/m 9 en 14 en 1967: week 2 t/m 9 en 11.

Het zou mooi zijn als ik dat compleet zou kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob, hele goeie!!! Ik heb nu de lijsten van UK van de periode die ik zoek compleet. Het gaat mij om de periode 1956-1967, ruwweg de voorgeschiedenis van de top 40. Heel interessant en een mooie site. De lijsten kan ik mooi in Word zetten. Ik bookmark deze site, zodat ik eventueel ook in latere jaren kan kijken. Hartelijk dank voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag staat er weer een singletje in de tipparade uit de categorie onvindbaar. Op internet vind je sowieso bijna niets van deze Nederlandse artieste. Mocht iemand mij aan het mp3tje van Ciska Peters, Caterine uit de kantine, kunnen helpen, dan ben ik op één nummer na weer helemaal compleet voor 1965. Het blijft altijd leuk om die oude nummers op te sporen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ........................ Ciska Peters in de 70er jaren is niet zo'n probleem. De 60er jaren is een heel ander verhaal. Desalniettemin houd ik me ook beleefd aanbevolen voor Ciska Peters - Caterine uit de cantine.

 

Rob V.

De liedjes uit de zeventiger jaren zijn inderdaad geen probleem. Geef mij je hand, Jelskedije, Zo zal deze zomer zijn, Espana manana en Dans naar de zon, stuk voor stuk leuke liedjes, die de top 40 met gemak haalden. Maar inderdaad, probeer maar es aan die liedjes uit de sixties te komen. Don't press that button mister heb ik intussen binnen, maar dat was ook een hele zoekerij. Momenteel houd ik me ook bezig met de Britse hitlijsten uit de fifties en sixties. Ook daar kom ik merkwaardige dingen tegen. Maar het belangrijkste is om dat wat in Nederland speelde, compleet te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

]De liedjes uit de zeventiger jaren zijn inderdaad geen probleem. Geef mij je hand, Jelskedije, Zo zal deze zomer zijn, Espana manana en Dans naar de zon, stuk voor stuk leuke liedjes, die de top 40 met gemak haalden. Maar inderdaad, probeer maar es aan die liedjes uit de sixties te komen. Don't press that button mister heb ik intussen binnen, maar dat was ook een hele zoekerij. Momenteel houd ik me ook bezig met de Britse hitlijsten uit de fifties en sixties. Ook daar kom ik merkwaardige dingen tegen. Maar het belangrijkste is om dat wat in Nederland speelde, compleet te krijgen.

 

Ciska gevonden hoor! Is te vinden via de link die ik je eerder via een pbtje heb toegezonden. Mochten er andere zijn die belangstelling hebben stuur mij dan even een pbtje.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intussen is ook bij mij Ciska Peters binnen. En zo hoor je toch ook na 49 jaar weer liedjes die je helemaal niet wist dat ze er waren. En nu maar es kijken wat er volgende week weer binnenkomt in de 192 tipparade.

 

De hulp bij het zoeken wordt door mij altijd zeer op prijs gesteld :)

 

Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intussen ben ik met Engeland alweer een stuk opgeschoten. Vanaf 1960 ontbreekt nu nog het volgende:

 

1965:

Mrs. Mills - Mrs. Mills Party Medley

Cloda Rogers - Johnny come home

Frankie Vaughan - Someone must have hurt you a lot

Ian Campbell Folk Group - The times they are a-changing

Julie Rogers - Hawaiian wedding song

Soul Brothers - I keep ringing baby

 

Op 1965 na alles nu compleet, waarvoor mijn hartelijke dank aan degenen die mij daarmee hebben geholpen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Bobby Wallis - I'm shy Mary Ellen I'm shy

 

Gevonden!

Gebruik dezelfde link

 

Leuk nummer trouwens!

 

Ook gevonden 1963

 

The Chucks - Loo-be-loo
Duane Eddy - Lonely boy, lonely guitar
Karl Denver - Indian love call

 

Op de een of andere manier kan ik niet bij deze bestanden komen. Dat is wel jammer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.