Spring naar bijdragen

De MV Mi Amigo in 1962


MvdVen

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link.

 

Prachtige serie met name detailfoto's nadat de BonJour herdoopt was in Magda Maria en voordat het schip naar de VS zou vertrekken, een avontuurlijke tocht met dit scheepje, vervolgens kwam ze dus terug als Mi Amigo.

Op 1 van de foto's zijn aan bak en stuurboord duidelijk metalen bakken te zien met daarin.....ja wat? Spoelen, immers de mast was te kort voor de golflengte 495mtrs/603 khz. Werd hier de aanpassing voor de antenne gedaan. Wie met kennis van zaken kan dit uitleggen?

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat zat er nu in die kastjes?? Iets als dit (L2 en L3 = variometer) Please login or register to see this link.  en een condensator die aardig wat spanning (kV) moet aankunnen. Om een idee te geven: Please login or register to see this link. .

 

 

 

Paul bedankt voor je link, je hebt mij info bezorgd waar ik naar op zoek was!!! 

 

Rob V..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat zat er nu in die kastjes?? Iets als dit (L2 en L3 = variometer) Please login or register to see this link.  en een condensator die aardig wat spanning (kV) moet aankunnen. Om een idee te geven: Please login or register to see this link. .

 

 

 

Paul bedankt voor je link, je hebt mij info bezorgd waar ik naar op zoek was!!! 

 

Rob V..

 

Graag gedaan Rob, het heeft mij altijd bezig gehouden hoe het mogelijk was dat Nord met een mast van niet veel meer dan 35 -40 meter hoogte op 603 kHz uit kon zenden met een fatsoenlijke zelfs goede modulatie, er circuleren middengolf opnames van Nord uit 61 waaruit dat blijkt.

Op die site wordt het prima uitgelegd, ik begrijp er zo'n 60 % van, de rest kan ik me wel iets bij voorstellen.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen de piraten nog "de baas" waren op de middengolf, (dacht ik, ik ben van '61, dus vrij jong in die tijd) fantaseerde ik altijd over die dingen als die zenders en die antennes.

Hoe zien die dingen er uit? Hoe gedragen die zich tijdens een storm? Die schepen en hun bemanning, hoe was hun leven aan boord? Maar het meeste dacht ik toch aan de Mi Amigo.

En nog steeds, ze staat nog steeds te pronken op mijn bureaublad..

Bedankt heren voor de uitleg van die antennes en die bakskes (al begrijp ik er bijna niets van) maar ja.

Het blijft toch fantasie bij mij.

Maar nog iets waar ik me mee bezig hou. Bij FM hebben Vertikaal en Horizontaal gepolariseerde stralen. Was en is dat bij MG ook zo en hoe gaat dat? Was dat volgens de stand of ligging van de draden?

Groeten

Ricky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6429
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Turtur
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.