Spring naar bijdragen

veronica 1960 EllenVanEck - HalfUurFrankSinatra - Remix


bertus

Aanbevolen berichten

In dit bestand is geknoeid, ik denk dat er vanaf ongeveer de 16de minuut enkele songs zijn toegevoegd. Dit aangeboden programma duurt 29 minuten en 8 seconden, maar het originele programma in het archief van de Stichting Norderney duurt 23 minuten en 33 seconden. Geen idee waarom iemand er kennelijk enkele Sinatra-songs aan heeft toegevoegd. Ik neem dit bestand niet in mijn collectie, omdat ik uitsluitend authentieke Radio Veronica-programma's verzamel. Niettemin wel bijzonder dat dit programma met Ellen van Eck is geupload.

Groet,
Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit bestand is geknoeid, ik denk dat er vanaf ongeveer de 16de minuut enkele songs zijn toegevoegd. Dit aangeboden programma duurt 29 minuten en 8 seconden, maar het originele programma in het archief van de Stichting Norderney duurt 23 minuten en 33 seconden. Geen idee waarom iemand er kennelijk enkele Sinatra-songs aan heeft toegevoegd. Ik neem dit bestand niet in mijn collectie, omdat ik uitsluitend authentieke Radio Veronica-programma's verzamel. Niettemin wel bijzonder dat dit programma met Ellen van Eck is geupload.

Groet,
Bert.

Bert er staat ook "REMIX"………… zie posting van "Bertus"

 

Maar dat terzijde, het programma in ons archief heeft een lengte van 23'10".

En da's eigenlijk net zo lang als de file van "Bertus".

Waar de term REMIX  in deze opname vandaan komt is mij niet duidelijk. En ook de opmerking van Bert dat er "gerommeld" is kan ik niet plaatsen.

Wat ik wel weet is dat de stem van Ellen er later ingemonteerd is. 

Ook de datum is ons niet bekend. Wel 1960.

Dit staat in ons archief:  ( text Jelle Boonstra )

=======

de stem van Ellen is er tussen gemonteerd! 

Ellen is op tachtigjarige leeftijd overleden op 1 september 2000

 

Vroege Veronica-uitzending uit 1960, het veelgebruikte fragment: Radio Veronica op 198 meter, de 33 meter band en FM, een programma van gevarieerde grammofoon-platenmuziek" en "Luisteraars, heeft u niet optimaal van dit programma kunnen genieten...? Audium hoortoestellen". 

Typisch voorbeeld van de truttige programmering uit de eerste jaren. Van een 18 cem tape uit geel Kodavox-doosje met tapenummer "VOC 38", band is aan het begin beetje aangevroten door de tijd. Kennelijk werden de aankondigingen los opgenomen en er later door een technicus tussengemixt. Ze overstijgen niet het niveau van: "En hierna kunt U luisteren naar….."

==================

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet denkbaar dat in eerste instantie alleen die aankondigingen van Ellen van Eck bewaard zijn gebleven, en dat iemand daar vele jaren later de plaatjes opnieuw tussen gemonteerd heeft?

Bij Ellen hoor ik op de achtergrond een lichte ruis, als van een oude bandopname. Bij Frankie niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stem van Ellen zou ook nog opgenomen kunnen zijn bij de Curom op Curacao, voorruitlopend op komst naar Nederland?

 

Nou ga je wel erg ver Ruud.

Welnee, ik heb nog meer van deze programma's die in elkaar geknutseld zijn, maar dan van mensen die niet op Curacoa geweest zijn.

Hoe noemen ze dat tegenwoordig?  Het "click systeem?"

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6431
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    broodjekaas92
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.