Spring naar bijdragen

Kerstwens 1966


Aanbevolen berichten

Vandaag kwam ik weer een totaal onbekend nummer uit 1966 tegen: Kerstwens van Rob Out. Niets van te vinden op Internet, behalve dan het hoesje van het singletje. Graag zou ik de audio van dat nummer willen ontvangen. De laatste tijd geen problemen met het vinden van de nummers gehad en ook de tipparade wordt precies conform het lijstje uitgezonden. Ben alleen heel benieuwd wat er straks in 1967 met die tipparade gaat gebeuren. Rob Out begon al op 7 januari 1967 met een lijstje van 20, 21 of 22 plaatjes, maar officieel volgens het boekje begon de tipparade op 15 juli 1967.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, heel hartelijk dankt voor het sturen van de link. Ik heb net een keer een foutmelding gehad, het schijnt dat mijn pc moeite heeft om dit te downloaden. Hopelijk lukt het. Ik zag dat het een aif.-extensie heeft en die ken ik zo niet. Dus het kan best zijn, dat ik het straks niet afspelen kan, vooropgesteld dat ik het binnenkrijg. Ik ben benieuwd....je hoort het straks wel.

Ineens begon het nummer van 52 seconden af te spelen, maar volgens mij was het niet compleet. Op de een of andere manier lukt het niet om dit bestandje als MP3 te downloaden, dus misschien dat er nog een andere mogelijkheid is om aan het juiste bestand te komen? Wel jammer, want zo vlak voor het eind van het jaar dan toch nog zo'n probleemgeval tegen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ja, een "AIF" extensie is redelijk MAC specifiek. Het is eigenlijk hetzelfde als "WAVE" voor Windows. Wie weet lukt het als je aif vervangt door wav

En het mp3 bestand is compleet, ik heb het nl nog een keer gedownload.

Dus. "jou computer opstelling".

 

Maar wat ik niet snap is dat er op de "Tube" nog een andere versie staat.

Please login or register to see this link.

Was de door mij geposte versie dan de B-kant?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juul, wat een toestand met dat singletje van Rob Out. Ik denk inderdaad dat je de b-kant hebt gepost, want nu ik die link openklik (die ik dus nergens heb kunnen vinden), krijg ik iets wat mij toch vaag bekend voorkomt en wat ik waarschijnlijk afgelopen zondag in de ABTT heb gehoord: Rob Out maakte een kerstnummer op de track Silent night / 7 o'clock news van Simon & Garfunkel. Dus nu moet ik de goeie hebben. Waarom het dan toch Kerstwens heet, is mij niet geheel duidelijk. Blijft mij een raadsel, maar ik houd dit dan gewoon maar als A-kant aan. Beter iets dan niets zeg ik altijd maar. In ieder geval heel hartelijk dank. Dit zijn van die dingen die je dan weer bezighouden, terwijl ik waarschijnlijk in die tijd iets zinvollers had kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eruit. KERSTNIEUWS is de A-kant van het singletje van Rob Out en Wij wensen U... de B-kant. Dat betekent dat Bert van der Laan abusievelijk de B-kant draaide. En ook in het lijstje staat dus bij de titel een fout. Achteraf word je wijs en dan had ik het nummer waarschijnlijk wel gevonden. Iedereen die mij geholpen heeft bij het vinden van het nummer hartelijk dank. Zo is de zaak weer compleet. Ben benieuwd wat er volgende week nog voor verrassingen komen. Nog drie achteraf samengestelde tipparades te gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei HendrikDelmenhorst:

Zo te horen is toch het nummer dat Juul mij heeft gestuurd, de A-kant. En is Kerstnieuws de B-kant. Ik laat een kennis van mij even proberen of hij wat met de link kan, zodat ik er een bruikbare mp3 van kan krijgen. Een aif-extensie schijnt mijn pc niet te lusten. Ik vind het wel een apart nummer.

Media palyer kan met de versie van Juul gewoon werken ....Nu omzetten naar wav en dan naar mp3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de laatste berichten niet meer gezien, maar het singletje was in de lijst van gisteren alweer verdwenen. Zo snel gaat het. Ik houd Kerstnieuws maar aan als A-kant. In de ABTT stond dat nummer ook genoteerd. Nog twee tipparades te gaan....Wat 1967 betreft: geen verrassingen meer. 

Iedereen op het forum alvast de beste (kerst)wensen :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12 december 2015 at 23:04 zei Jaap De Vries:

Media palyer kan met de versie van Juul gewoon werken ....Nu omzetten naar wav en dan naar mp3

Volgens kan je dat bestand ook meteen omzetten in mp3! het goede conversie gebruiken! Ik gebruik net als Juul een mac maar er zijn vast programma's te vinden voor windows die dit kunstje voor je kunnen flikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6431
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    broodjekaas92
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.