Spring naar bijdragen

Bijzondere vraag Top 40 cassette


Job

Aanbevolen berichten

Toch even een bijzondere vraag voor de Veronica diehards .

In ’75 had ik nog verkering met mijn toekomstige vrouw. Een mooie tijd met nog een hele toekomst voor je (intussen ruim 40 jaar gelukkig getrouwd :-)

In de auto draaiden we altijd een (originele) “Top 40” cassette van Radio Veronica uitgebracht in ’74.  Aan die tijd en speciaal aan die cassette denk ik nog altijd met warme gevoelens terug.
Ik zou graag willen weten welke nummers er allemaal op die cassette stonden maar na al die jaren…..

Eén van de nummers die er op stond was in ieder geval van Bachman Turner Overdrive (BTO) - You Ain’t See Nothing Yet.
De andere nummers kan ik me helaas niet meer herinneren :-(

 

Mijn vraag is dan ook: wie kan me hier verder mee helpen? Het gaat me niet zozeer om de cassette weer in bezit te krijgen (lp zou trouwens wel leuk zijn) maar dus primair om de titels van de nummers die er op stonden. Een scan van de inlay zou een mooie bonus zijn.

Dank voor het meedenken!

bewerkt door Job
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirk bedankt voor je reactie. Nee het ging om een originele in een winkel gekochte muziekcassette van Veronica met een compilatie van de top 40 hits (kan ook de top 100 van 1974 zijn?) waar dit nummer in voorkwam..

.

bewerkt door Job
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Job:

Toch even een bijzondere vraag voor de Veronica diehards .

In ’75 had ik nog verkering met mijn toekomstige vrouw. Een mooie tijd met nog een hele toekomst voor je (intussen ruim 40 jaar gelukkig getrouwd :-)

In de auto draaiden we altijd een (originele) “Top 40” cassette van Radio Veronica uitgebracht in ’74.  Aan die tijd en speciaal aan die cassette denk ik nog altijd met warme gevoelens terug.
Ik zou graag willen weten welke nummers er allemaal op die cassette stonden maar na al die jaren…..

Eén van de nummers die er op stond was in ieder geval van Bachman Turner Overdrive (BTO) - You Ain’t See Nothing Yet.
De andere nummers kan ik me helaas niet meer herinneren :-(

 

Mijn vraag is dan ook: wie kan me hier verder mee helpen? Het gaat me niet zozeer om de cassette weer in bezit te krijgen (lp zou trouwens wel leuk zijn) maar dus primair om de titels van de nummers die er op stonden. Een scan van de inlay zou een mooie bonus zijn.

Dank voor het meedenken!

 

Bedoel je de Veronica gaat door serie? Een van de cassette's heeft als titel Top 40.

Maar BTO staat er niet op. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thijs en Jan (voor de link) bedankt voor jullie reactie.

Ik ga langzaamaan twijfelen of ik een naald in een hooiberg zoek of zelfs op spoken jaag :-)

Misschien een uitgave van K-tel.of zoiets? Op de inlay was in ieder geval wel degelijk sprake van Veronica Top40 volgens mij.

We zoeken verder!

 

Groet,

Job

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Job:

Thijs en Jan (voor de link) bedankt voor jullie reactie.

Ik ga langzaamaan twijfelen of ik een naald in een hooiberg zoek of zelfs op spoken jaag :-)

Misschien een uitgave van K-tel.of zoiets? Op de inlay was in ieder geval wel degelijk sprake van Veronica Top40 volgens mij.

We zoeken verder!

 

Groet,

Job

 

 

 

Job, op de LP/MC  "40 GOUWE OUWE"  van Philips staat BTO wel. Misschien.....? Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei thijs5326:

 

Job, op de LP/MC  "40 GOUWE OUWE"  van Philips staat BTO wel. Misschien.....? Gr.thijs

Alweer bedankt voor het meedenken Thijs. Het bijbehorende plaatje komt me niet bekend voor maar het kan heel goed dat mijn geheugen me na 40 jaar in de steek laat :-)

Bijzonder is dat juist die cassette en dat nummer me al die jaren is bijgebleven. Regelmatig duikt dan weer op dat ik die cassette (of in ieder geval de specifieke playlist daarvan) best nog eens zou willen hebben.

Hooguit uit nostalgische overwegingen want ik heb al jaren alle Veronica Top 100's vanaf 1965 t/m 1990 in een digitale versie op de pc. Met ongetwijfeld de nummers van die cassette er tussen. Maar ja, mensen zijn soms rare wezens :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Job,

kan het zijn dat je de cassette bedoelt die de Veronicamensen in 1975(!) uitbrachten in een poging het station levend te houden. Ik heb er een van. Er staat een soort Top40 met Lex Harding op en een Tipparade met Rob Out, maar alles kort (ik geloof twee keer een half uur). Ik heb die productie digitaal, als je belangstelling hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FrankRoos:

Beste Job,

kan het zijn dat je de cassette bedoelt die de Veronicamensen in 1975(!) uitbrachten in een poging het station levend te houden. Ik heb er een van. Er staat een soort Top40 met Lex Harding op en een Tipparade met Rob Out, maar alles kort (ik geloof twee keer een half uur). Ik heb die productie digitaal, als je belangstelling hebt.

Het was geen poging het station levend te houden maar een wekelijkse cassette-service van stichting Nederlandse Top 40 voor winkels en bedrijven. Die service liep door ook nadat Veronica in het publieke bestel kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob en Thijs, jullie komen met dezelfde suggestie :-D

We houden maar bij deze, ik zou het anders ook niet meer weten.

Ik was er zeker van dat het om een cassette ging waar prominent Veronica op voor kwam en dat Veronica deze ook zelf uitbracht. Maar 40 jaren doen het geheugen kennelijk geen goed hahaha.

Bedankt voor jullie moeite!!

Groeten, Job

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geheugen kan vreemde trucjes met een mens uithalen. Dat hebben we allemaal weleens ervaren, denk ik.

 

In de tijd dat BTO zijn hit had (eind 1974-begin 1975), was er geen Radio Veronica en ook geen Veronica top 40 meer. Het heette toen al de 'Nederlandse top 40'.

 

Het enige wat in die periode met de naam Veronica pronkte, vermoed ik, was een omroeporganisatie zonder zendtijd en een blad dat om de twee weken verscheen.

 

En waarschijnlijk ook een drive in show, nu ik er nog eens over nadenk.

 

 

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.