Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Nationaal: Eerste middengolf testuitzending op 1296

Featured Replies

Geplaatst
  • Auteur

De AM 1296 ging op zondag 1 juli 2001 officieel van start.

In het fragment wordt '... nog 5 dagen' gezegd, dus ik denk dat het fragment van dinsdag 26 juni 2001 moet zijn.

Grt,

Peter

Geplaatst
  • Auteur
2 uur geleden zei Sapuripong:

Ze gingen toch al op 5 mei 2000 van start? (zie post Bart van Leeuwen, de start met bart)

Wim

Ja, maar eerst alleen via de kabel.

Een jaar later kwam de 1296 erbij.

Peter

Geplaatst
14 uur geleden zei pvanklei:

Ja, maar eerst alleen via de kabel.

Een jaar later kwam de 1296 erbij.

Peter

Nou, niet helemaal, ze gingen op 5 Mei 2000 van start via 1332kHz (Lopik) en 1035kHz (Hunsel). De eigenaar van toen kwam niet met geld over de balk en was het snel over. De start van 1 Juli 2001 via de 1296kHz (Orfordness) was een herstart met nieuwe financiers.

bewerkt door Peter Vrakking

Geplaatst
  • Auteur
2 uur geleden zei Peter Vrakking:

Nou, niet helemaal, ze gingen op 5 Mei 2000 van start via 1332kHz (Lopik) en 1035kHz (Hunsel). De eigenaar van toen kwam niet met geld over de balk en was het snel over. De start van 1 Juli 2001 via de 1296kHz (Orfordness) was een herstart met nieuwe financiers.

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Het is al weer een tijd geleden :).

Ruud Hendriks was toen de nieuwe eigenaar toch?

Geplaatst

Dat weet ik niet helemaal wanneer Ruud Hendriks de eigenaar was, volgens mij was Jeroen Soer ook even eigenaar geweest.

Maar Bart kan hier zelf het beste antwoord op geven, die zat dicht bij het vuur.

bewerkt door Peter Vrakking

Geplaatst
  • Auteur

Jeroen Soer is inderdaad even interim manager geweest, maar volgens mij geen eigenaar.

bewerkt door pvanklei

Geplaatst

Dat was Riny Schreijenberg, of the wel vroeger trompettist "Marty".

De studio was in het voormalige VPRO gebouw aan de 's Gravenlandse weg.

Mijn vrouw werkte bij zijn platenmij in Arnhem.

Geplaatst
  • Auteur
26 minuten geleden zei Juul:

Dat was Riny Schreijenberg, of the wel vroeger trompettist "Marty".

De studio was in het voormalige VPRO gebouw aan de 's Gravenlandse weg.

Mijn vrouw werkte bij zijn platenmij in Arnhem.

Mei / juni 2000: Luisteraars reageren in grote getale zeer enthousiast op de nieuwe zender Radio Nationaal. Achter de schermen worden verwoede pogingen gedaan de verkooporganisatie op te zetten m.b.v. externe partij Emporium te Amsterdam. Ook Jeroen Soer wordt door Schreijenberg aangetrokken als interim manager. Resultaten blijven echter uit.

20 december 2000: Ondanks een groeiend aantal luisteraars geeft eigenaar Schreijenberg er definitief de brui aan. Vlak voor een dreigend faillissement wordt surseance van betaling aangevraagd en verleend.

Donderdag 1 maart 2001: Nozema (Nederlandse Omroep Zender Maatschappij) zet beide middengolfzenders 1035 en 1332 kHz uit wegens achterstallige betalingen.

Vrijdag 2 maart 2001: Amsterdamse rechtbank spreekt om 15:00 officieel het faillissement uit van Radio Nationaal.

Vrijdag 16 maart 2001: De eigenaar van o.a. het internetbedrijf uitgaansagenda.nl verwerft uit de failliete boedel van Un Dos Tres Media BV de middelen, contracten en de vergunningen om Radio Nationaal door te starten.

Vrijdag 21 december 2001:  Ruud Hendriks koopt Radio Nationaal van uitgaansagenda.nl

Via de onderstaande link de geschiedenis van Radio Nationaal:

http://www.radiooudestijl.nl/blog/wp-content/files//radionationaal.htm

bewerkt door pvanklei

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.