Geplaatst 9 augustus 20169 jr. Waar is de tijd van het Free Radio Magazine! Toen zochten we via diverse radiomagazines naar radio fans o.a om radioprogramma's te kopen of te ruilen Via band tape of cassettes. Vele pakjes gingen met de post mee Het koste ons veel geld, veel tijd en vertrouwen relaties opbouwen via brieven Het was de tijd dat ik geen computer had (pas vanaf 2000 had ik er een die echt goed werkte, het duurde niet lang eer ik Martinja terugvond ander een fake naam Ik verloor hem even uit het onze vrije radio avonturen Ik vroeg toen op een soort forum of chat of hij het was van in onze vrije radio tijden en jawel de enige echte DJ Tom van Dauven Toen starten we samen MP3Gold via clubs toen nog om dan later Golden Radio te worden met een eigen server, websites Wat Martin dan hoofdzakelijk deed in Nederland Toen was uploaden nog niet zo vanzelfsprekend bij de start In Belgie kon het niet je betaalde je rot aan gig pakketten bijkopen 5 gig extra bijkopen koste je 5 euro !! 100 gig was dus 100 euro na betalen dat kon je toen alleen in de week aankopen via internet dacht ik, zo begon het je download limiet was zeer beperkt! Het begon met 40 later 60 gig en 100 veel later hoho het leek een wonder voor de rest nagelbijten en hopen dat het ooit veranderde naar meer veranderen van provider voor meer was ook aan de orde en voor het prijs kaartje toen in 2000 koste het me veel geld om;een computer schijf bij te kopen 40 of 60 gig voor 150 euro in promotie normaal was dat bv 250 300 euro alhier in de winkels Dus toen ik mijn 1e schijf bijkocht zei men mij..u mag niet klagen Ja al dat radiogenot heeft ook met de providers veel geld gekost vanaf het jaar 2000 te beginnen De correspondentie ging meestal nog gewoon op brief papier voor de ruilingen van de tapes destijds Veel van mij papieren werden op de Noordzee geschreven meestal golvende letters met het gewoel van de zee, het slingeren van het schip mee De mensen en vrienden die mijn vele schrijfsels toegezonden kregen vergeten het nooit meer Ze werden het gewoon en ze hadden live 3 5 pagina's chinees schrift dan een kort bericht! Het werd druk met mensen als Hans Knot Douwe Dijkstra, Herman Potboven, Jan Hendrik Kruidenier, Rob Bosman Jansen Ruud de Weij en nog anderen, ook uit Duitsland, In Belgie was dat niet zo vanzelfsprekend. je had Bert Ree En mezelf De rest was veel geluk hebben voor weinig ruil materiaal. Van de mensen die ik opnam zijn er ook die je nooit ziet alhier Of ergens anders op het internet. Ik liet eens een ruil annonce verschijnen in het weekblad BLIK Opeens kreeg ik vanuit Brussel een bedreigende brief binnen met liefst de vermelding van LIEFST 13 advocaten Ik verkocht radioprogramma's en dat was..waaraan ik schuldig werd bevonden volgens de heren Helaas voor de heren stond dat niet in mijn annonce vermeld! Mijn vader was ongerust de brave man en die gaf tegen mij zijn mening Ik toonde hem dan maar het bewijs dat ik niet verkocht, maar ruilde in de annonce Maar de brave man bleef me erover...hij was er niet gerust op..13 advocaten oei dat was schrikken voor hem Ik ging mijn huis nog kwijt geraken en in de cel vliegen enz, alles zou in beslag genomen worden enz Tja zo word je dan toch ongerust.a. Toen werd er weinig of niet opgenomen van de zeezenders dacht ik een tijdje Het gevolg van een onschuldige gratis annonce in een weekblad Ik ging naar een advocaat en die steunde me direct de man was kwaad toen ie de brief las, mijn kleine kinderen nemen ook wel eens op van de radio zei hij Het koste me 1000 frank ofte 25 euro op mijn verzoek om toch een brief te schrijven naar die heren in Brussel We hebben dan nooit iets gehoord van die 13 (kl.########) van advocaten die me bedreigden] Mijn vader die werd rustiger tegenover mij ( die woonde samen bij ons) Later toen ik een huis liet bouwen, moest er een soort inbouw kast boven de trap met achterin nog eens schuiven om tapes te verbergen Je een mens die onnodig onschuldig wordt lastig gevallen door hongerige geld maffia advocaten doet soms rare dingen Vandaag kwam ik per toeval een PDF tegen van FRM Waaronder o.a te lezen over de MPM cassettes voor stations Waar o.a diverse djs aan meewerkten van Veronica in dat magazine lees je dat een proef cassette 10 gulden koste Je leest ook dat Johan Vermeer Unique FM zijn programma aanbied ook aan 10 gulden Hierbij: http://www.etherpiraten.com/geschiedenis/frm/FRM Juli 1986.pdf Ik downloade bij Golden Radio een MPM Hofstadversie (en andere) En begrijp dat deze dan ook bij Radio Hofstad Den Haag werd uitgezonden Ik hoor op het einde een jingle MPM Muziek Parade Magazine ook weer nostalgie Info over het muziek tijdschrift: https://nl.wikipedia.org/wiki/Muziek_Parade Hierbij anno 2016 haha gratis aangeboden !: MPM - 19851012 - Peter Teekamp En De MPM Info Show - Aflevering 02 Hofstad Den Haag Versie MPM - 19860503 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 18 Free Record Shop Versie MPM - 19860419 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 16 Free Record Shop Versie MPM - 19860405 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 14 Free Record Shop Versie MPM - 19860111 - Leo Van Der Goot Met MPM Info Show - Aflevering 02 - Diverse Stations Versie Bestanden (383 MB totaal) - Wordt verwijderd op 16 augustus 2016 Download-link: https://we.tl/ozdtvGvbBD Wie de originele uploader was... kan even op zijn juiste volledige naam niet komen Bovenstaande zou ik reeds vroeger gedownload hebben met vermelding in samenvatting van de file van wie het afkomstig was Staat ergens op 1 der vele computer schijven in het archief maar waar oef.. Veel plezier Vriendelijke groeten Jean-Pierrre 9 augustus 20169 jr. bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover Nostalgie inplaats van Nastalgie
Geplaatst 10 augustus 20169 jr. Jean-Pierre, MPM = Music Program Magazine, cassette bandjes?! Ik moet er hier een paar hebben, maar waar.... O.a. met Peter Teekamp, Leo vd Goot en Jeroen van Inkel. Ik zond ze toen uit op de FM band, maar ook wel op de kg.... Met een groet, HA 10 augustus 20169 jr. bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 10 augustus 20169 jr. Mooi verhaal Jean-Pierre, Ik herinner me uit Belgie dat ik ook ruilde met ene Frank Durinckx (?), Jezus Eiklaan in ? En in 1973 al met Josef Seghers uit Antwerpen. Ben ook wel eens bij hem geweest, maar later nooit meer iets van gehoord. Meen wel eens te hebben begrepen dat hij naar Zuid Afrika zijn geemigreerd. Het was een hele handel destijds. Wat ik er aan verdiende besteedde ik weer bij East Anglian Production etc. Groeten, Douwe
Geplaatst 11 augustus 20169 jr. Auteur Hoi Douwe Het probleem in België is dat mensen na bv je gegevens mee te geven niks van zich laten horen, weinig of zowat niks van ruilmateriaal hadden En bijna altijd steld men het groots voor Dan blijkt re zeer weinig te zijn, niks of bv alleen maar gewone muziek op banden en eens . een serie die ze bv ooit bij Hans Matla kochten Het is moeilijk ook nu nog om mensen te overtuigen Ook het willen digitaiiseren van banden is iets dat weinig opbracht Zelfs mensen het programma geven om te digitaliseren en de uitleg uitgebreid, uitvoerig dus leverd weinig of niks op. De laatste keer zag iemand het groots in Antwerpen Toen ik er was bleek ik een orgel te zien, muziek in verband enzz.. En waren al die zeezender opnames en vrije radio opnames er niet te zijn Allen Hans Matla opnames van een serie. Onlangs was er iemand met de vraag of ik zijn banden die hij stuk draaide of ik hem nog kon helpen met ze te digitaliseren Hij had niet geluisterd naar mijn raadgevingen na weer een contact het bruin ging van de banden, je weet wel het wit plastic was te bewonderen o.a. Alles rijp voor de vuilnisbak helaas Ik weet nog iemand in het Mechelse die cassetjes opnam c90 c60 Wel geen volle programma's bv c90 daar moest een uur op, dus liet hij soms hier of daar wat over Ik heb er wat van kunnen digitaliseren en ook nog moeten datums, dj achterhalen Daar zijn nog honderden cassettes Maar altijd overtuigen om ze af te geven is een probleem Er is altijd wel iets na 2 kleine bijdragen zeg maar heb ik het even opgegeven om weer eens te ahum zagen Maar goed Een naam dat je opgaf komt me bekend voior Denk 1 van de 2 mensen die ooit op radiodagen in Belgie contact wilden Maar niemand bleef over de ene antwoorde niet meer op een brief of email de andere na 1 contact , liep ook op niks uit tja helaas... Ik zie dat Belgen ook bij Golden Radio niet echt aan contact doen Het liefst downloaden en met rust gelaten worden denk ik dan jammer dat je hier nauwelijks nieuwe contacten kunt opbouwen, ik bedoel met mensen die je leerd nieuw kennen Op dit ogenblik mogen ze ook met rust laten Ik lig hier nog met dozen vol die ik ooit nog moet digitaiseren Radio Hofstad, Centraal o.a Ik weet niet eens of ze ooit al werden aangeboden Wel veel nonstop erbij Tijd weldra deze winter om eens de recorder te laten werken, computer wavelab programma en de fruitmachine om ze te bakken Dat word hopelijk geen geschuur , gepiep bij het afdraaien en urenlang tijd besteden om 1 uur digitaal te maken Als ik een hele dag bezig ben om 1 uur te redden dat anderen zouden weggooien uit pure frustratie wel dan denk ik eens aan jou BaSF banden die ik ruilde of kocht bij jou De beste banden in die grijze plastic dozen Je echt waar dan denk ik eraan IK vloek dan ook wel eens uit frustratie met die schamrock,¨Philips enzzz banden als ze na terugdraaien of herbakken weer piepen en schuren voor de 3e 5e 10e....keer Het is voor de volhouders soms! Gelukkig kunnen met wavelab wonderen doen met plakken en lassen Ik heb ooit een uur gered waar ik 2 dagen mee bezig was en de band die gaf nul als signaal weer Toen heb ik zeg maar de frustratie moeten in bedwang houden Achteraf dacht ik niemand gaat me dit nadoen, ik mag fier zijn Jammer zit dat niet zo in onze genen bij de Vlamingen Ik moet wel zeggen door veel ervaring en risicos te nemen, veel tijd en je kalm houden Ik durf grote risico's te nemen met het bakken en zowat niet en half uur wachten maar bijna direct de band die warm of lauw nog is op de recorder te gooien Het is spelen met je opname koppen !! Tot nu toe nog ok gebleven oefffff Tja anders waren er banden die nooit zouden gered zijn geweest Banden die bv iemand anders al probeerde en wilde wegwerpen Je hebt niks voor niks Ik doe je de groeten DE vrouw roept me om even de Franse Grens over te rijden om te winkelen aldaar Tot ziens Douwe Jean-Pierrre
Geplaatst 11 augustus 20169 jr. Ik heb nog zoveel ongedigitaliseerde Shamrock en andere tapes dat jij de rest van je leven zou kunnen vullen met digitaliseren Jean Pierre........
Geplaatst 11 augustus 20169 jr. Beste Douwe, ik weet natuurlijk niet hoeveel jij hebt liggen, en ik weet ook niet hoe oud Jean Pierre is. Ik vermoed wel dat er genoeg leden zijn die mee willen werken aan digitalisering, zodat we gezamenlijk alle opnames nog kunnen redden en wellicht nog beluisteren voordat we het tijdelijke voor het eeuwige ruilen. Ik ben in ieder geval bereid en in staat banden te digitaliseren. Daarbij heb ik ook het nodige geduld; ook banden met behoorlijke schimmelvorming heb ik kunnen overzetten. @Hotel Amigo: als je ze nog vindt, ik ben geïnteresseerd!
Geplaatst 13 augustus 20169 jr. Op 12-8-2016 om 00:24 zei Platenruiter: Beste Douwe, ik weet natuurlijk niet hoeveel jij hebt liggen, en ik weet ook niet hoe oud Jean Pierre is. Ik vermoed wel dat er genoeg leden zijn die mee willen werken aan digitalisering, zodat we gezamenlijk alle opnames nog kunnen redden en wellicht nog beluisteren voordat we het tijdelijke voor het eeuwige ruilen. Ik ben in ieder geval bereid en in staat banden te digitaliseren. Daarbij heb ik ook het nodige geduld; ook banden met behoorlijke schimmelvorming heb ik kunnen overzetten. @Hotel Amigo: als je ze nog vindt, ik ben geïnteresseerd! Beste Platenruiter, Ik heb honderden banden (400 ruim denk ik) Shamrock, Philips, BASF, het destijds populaire Euro band (Ter Meulen Post). Al eens met Vincent over gehad, maar die was te druk. Ik vind het prima als iemand het doet! Groet, Douwe 14 augustus 20169 jr. bewerkt door Albatrosstudio aanvulling
Geplaatst 14 augustus 20169 jr. 19 uur geleden zei Albatrosstudio: Beste Platenruiter, Ik heb honderden banden (400 ruim denk ik) Shamrock, Philips, BASF, het destijds populaire Euro band (Ter Meulen Post). Al eens met Vincent over gehad, maar die was te druk. Ik vind het prima! Groet, Douwe Ik heb er een aantal al gedaan, alleen komt er iedere keer iets tussendoor waardoor het blijft liggen. Als iemand anders het kan doen is het opgelost. De Eurobanden (Ter Meulen) en de groene BASF zijn nog prima. De bruine Shamrock moet mogelijk 'de oven in'. De zwarte Shamrocks zijn de grote uitdaging.
Geplaatst 14 augustus 20169 jr. Hoi allemaal, Ik heb geen ervaring met schimmels en ovens maar ik wil wel banden digitaliseren waar verder geen gekke dingen mee hoeven te gebeuren. Op dit moment ben ik werkzoekend dus heb tijd genoeg. Mvg Ronald
Geplaatst 14 augustus 20169 jr. Auteur Halloha Ik zou zeggen veel geluk! het Digitalseren bedoel ik Ben 65 jaar en MG patient geworden met goede en slechte dagen om een vraag alhier gesteld te beantwoorden ik woon in Belgie ongeveer 15 km van de Franse grens te Oostduinkerke aan de Vlaamse westkust huh Ben al blij dat ik 55 85 km ver kan rijden Maar moet ook nog terug Dus naar NL rijden, grote afstanden zit er niet meer in, maar ik hoop.... Nu rij ik mee naar radiodagen met mensen, vrienden uit West-Vlaanderen Als jullie ooit een aantal banden niet klaar krijgen wegens te veel gepiep, geschuur Niet wegwerpen! Wat weggeworpen ging worden kwam hier terecht Zelf met enorm veel geduld van de slechste met spoelen, stof af, de oven in , bakken dus met die fruitmachine Ik heb veel getest, risico genomen met nog warme banden De Tijd altijd ingekort voor ze op de recorder werden gegooid. Veel testen en ricico, genomen Mijn opname koppen hebben het oef gehouden en zijn niet stuk gegaan Ik wachte met de laatste test na bakken van bv 12 24 uur wat seconden en hupla op de recorder met die band Dus geen kwartier of half uurtje wachten Doe ik niet meer Mijn geheim en laatste wat ik kon doen is bakken en na seconden warmterisico nemen en de recorder laten draaien Wie zegt dat ik gek ben mag dat doen Ik heb de koppigste banden gered. Maar toch moest ik nog spoelen en herbakken bij de slechste banden soms 3 5 ..keer herhalen, herbakken dus en telkens snel de recorder op Ondanks alles ook foefelen noemen wij dat, met tja potloodje o.a. ergens tussen de recorder, eens een pin overlaten waar de band geleid word en nog meer gefoefel uitproberen om dat geschuur gepiep niet te horen Dan nog bij de echt allerslechste is het vele keren de stukken eruit halen na vele keren dezelfde band te digitaliseren en met mijn programma wavelab aan elkaar te plakken, lassen Soms stond hier wel 3 keer een balk open en dat was verwarrend Met engelengeduld en extra goed kijken naar de balk met het zogezegde signaal om te lassen zodat het lijkt alsof het nooit aan elkaar gelast is.een fractie deeltje van een seconde Om eerlijk te zijn, het vraagt om enorm zeer veel geduld, je krijgt frustratie, de tijd loopt Toch zijn er enkele banden verloren uit een pakket er was geen signaal meer op 0 dus Wel na 3 pogingen een Maxwell Band gered van 0 signaal Voor mij de beste band naast de (super) Basf die destijds werd verkocht in de grijze plastic dozen Opeens werd Basf verkocht in groen-kartonnen dozen (de stoffers ftttttt mens erger je niet) Waar ik veel vloeken voor liet . Hierboven in het walhalla sturen ze me een begrijpende knik zonde woorden direct door naar de hel of het vagevuur. Ik zie het positief...kou zal ik niet lijden Ik noem die Basf (uit karton dozen) bruine stof banden die na een kwartier of minder je koppen volplakken Er zijn van een pakket geleverde zeezender tapes ook 2 banden verloren gegaan Toen ik bv uit de tuin terugkwam wachte mij een hoop confettie of gesneden band me op en stof Bleek dat iemand van enkele spoelen aan de binnenkant een mini sneetje aanbracht in het metaal van de spoel De eerste minuten geen probleem tot ...het sneetje eraan kwam de 1e keer vond ik het niet, zo klein was het aan de binnenkant Waarom dat ooit gedaan is mag God weten Ook een bruine band met reeds voorziene witte plekjes mocht de vuilnisbak in Ik kon nog weinig redden ervan De gewone Philips recorders gebruik ik al lang niet meer Daarmee krijg je de bv de schamrock problemen niet altijd opgelost of mag je het bij de slechste banden vergeten. Er is daar ook nog een rubberen rolletje Eens deze door een heel slechte echte pure schuurband schamrock tape mogen vervangen Betekend dat je een afgekeurde recorder hebt voor dit onderdeel te vervangen Anders is het ook afgelopen met je Philips recorder De ergste ooit op schuur en slijt gebied die ik ooit had een zwarte band de rubberen deeltjes vielen af ! had dit nog nooit meegemaakt van die band lagen er op de kast honderden korreltjes Het schuurgeluid liep de spuitgaten uit Nu gebruik ik een Akai recorder, ik kan hem niet missen. Om te foefelen heb ik ook meer mogelijkheden, ook die helpen waar bv een Philips niet helpt Akai recorder kan ik echt niet missen ! Ik heb de X-200D Ik hoop dat jullie in Nederland ook de slechteriken kunnen redden onder de banden Een tijd geleden ooit gelezen dat iemand een nieuwere versie zou gekocht hebben van een fruitmachine (bak) Ik dacht dat het Harm was of misschien Vincent Er verder niks meer over gehoord of het beter was 1 ding is zeker, zonder de bakmachine mag je vele banden vergeten te redden Van vele banden gaat ook het geluids signaal achteruit Er zijn nog altijd mensen die blijven wachten om hun tapes te digitaliseren Vele banden komen harder of schuren meer, meer stof ook Of geluidssignaal gaat omlaag Hoe meer jaren wachten, hoe meer het probleem ontstaat of erger wordt Ik heb ook band gekregen in kartonnen doos, dat toen ik hem op de recorder wilde ...bruine stukjes afvielen, voor ik hem dus gebruikte. Misschien had de tape in de zon gelegen Zo verteldej Adriaan van Landschoot mij eens dat Atlantis tapes die in zijn tuinhuis lagen allen de vuilnisbak ingegaan zijn, ze verpulverden de tapes bij het vastnemen, Oorzaak de zon Ooit al eens gemeld dat ik eens 2 dagen bezig was om een Radio Kompas vrije radio tape te redden Van dat jaar had ik geen enkel programma, dus wilde ik volhouden dat betekende wel dag en nacht bezig zijn die band in 3 stukken moeten digitalseren bleek dat deze band een soort draaislag had waardoor je het geluid als een gewauwel hoorde ik dacht oei verkeerde snelheid , geen 9,5 per sec,, dan 2 andere snelheden Toen dacht ik na .....ooit nog meegemaakt Ook deze band had bijna geen signaal meer Probleem was hoe moet ik precies de band gebruiken ,schuin draaiend o.a testen totdat het goed was Wat weer veel geduld vraagt want een schuin lopende band..kan wel eens wat mislopen als je foefelt Een feit is, iemand anders gaf het op en dacht het is gewoon gewauwel geluid en gooide het weg door veel problemen, ervaring, tanden te knarsen leer je bij ik laat ook de recorder op de gewone snelheid lopen, ik weet dat er een programma bestaat om de helft van de tijd te winnen.Ik doe dit liever niet. Trouwens ik heb het niet Ik zou zeggen , jongens veel geluk met het digitaliseren Nog dit. ook mijn eigen gekochte dure Philips banden die hadden de piepziekte na vele jaren Gelukkig niet allemaal Een ander verhaal is cassettebandjes oeiii Gelukkig heb ik de 2e beste Akai Cassetterecorder (jammer niet de top nr 1) Soms bandjes gered of gedeeltelijk door ze te knippen en in ander omhulsel te steken met geduld want dat is ook soms frustrerend dat fijn werk bakken leverde hier niet echt iets op, misschien omdat ze nog in het omhulsel blijven zitten bij een jank geklank ook moeten opgeven! Deze oude zeerover bedankt jullie alvast voor het vele werk ! of toekomstig werk Mijn hoofd tilt zwaar en wat verward door de ziekte die opsteekt, dus ik ga eruit Ik hoop oprecht dat jullie met veel geduld alles digitaliseren Tijd voor de jongeren! haha Jean-Pierre
Geplaatst 15 augustus 20169 jr. Op 14-8-2016 om 13:34 zei Ronald Gutte: Hoi allemaal, Ik heb geen ervaring met schimmels en ovens maar ik wil wel banden digitaliseren waar verder geen gekke dingen mee hoeven te gebeuren. Op dit moment ben ik werkzoekend dus heb tijd genoeg. Mvg Ronald Dank voor het aanbod Ronald. Ik wacht nog even op de reactie van Platenruiter. Groet, Douwe
Geplaatst 17 augustus 20169 jr. Beste Jean-Pierre, Zou je de 5 MPM's nog een keer willen/kunnen plaatsen? Was net een dag te laat! Bedankt alvast! Groet, Hans
Geplaatst 18 augustus 20169 jr. Auteur Hans, Aha we zijn gekaapt, wel met plezier plaatsen we de files terug voor jou U vraagt wij draaien At your service Vanaf de Vlaamse westkust, uit onze paardegarnaalvissers gemeente Oostduinkerke een stevige groet Jean-Pierrre De Zeerover In Herhaling de volledige text: MPM - 19851012 - Peter Teekamp En De MPM Info Show - Aflevering 02 Hofstad Den Haag Versie MPM - 19860503 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 18 Free Record Shop Versie MPM - 19860419 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 16 Free Record Shop Versie MPM - 19860405 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 14 Free Record Shop Versie MPM - 19860111 - Leo Van Der Goot Met MPM Info Show - Aflevering 02 - Diverse Stations Versie In Herhaling de files of: Bestanden (383 MB totaal) MPM - 19860503 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 18 Free Reco... MPM - 19851012 - Peter Teekamp En De MPM Info Show - Aflevering 02 Hofstad De... MPM - 19860111 - Leo Van Der Goot Met MPM Info Show - Aflevering 02 - Diverse... MPM - 19860405 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 14 Free Reco... MPM - 19860419 - Peter Teekamp - Info Magazine Show - Aflevering 16 Free Reco... Wordt verwijderd op 25 augustus 2016 - Stops on 25082016! Download-link https://we.tl/NXwIhOgpj7
Geplaatst 19 augustus 20169 jr. MPM van MPM's Info show was in de eerste afleveringen de afkorting van 'Muziek Parade Magazine'. December 1985 ging het blad Muziek Parade Magazine failliet en werd de afkorting MPM veranderd in 'Music Program Magazine'. Over de gele cassette hoesjes werd een sticker met de tekst 'Music Program Magazine' geplakt. Ik heb nog een hele stapel van die originele cassettes liggen want wij hadden toen op Sky radio in Zoetermeer een abonnement op die cassettes service. Peter = Music Program Magazine
Geplaatst 21 augustus 20169 jr. Auteur Bedankt Peter voor de duidelijke informatie van 'Music Program Magazine'. Sticker o.a. Als die gele hoesjes misschien van Basf is hoop ik dat ze nog afspelen of dat je ze reeds digitaiiseerde Die Basf gele durfden met na lange tijd, jaren janken, vals spelen.o.a Gelukkig had ik bv bij een her digitalisatie het programma dus reeds in goede staat, dus was op tijd gered Ik denk dat ik toch er een 3 tal de vuilnisbak ingingen van radioprogramma's vrije radio en zeezenders Vriendelijke groet, Jean-Pierre
Geplaatst 21 augustus 20169 jr. De makers van de MPM's infoshow hadden een deal met PD Magnetics. Ik elk programma werd daarvoor ook een commercial uitgezonden. Ik neem aan dat het hier om een barter ging (reclame in ruil voor cassettes). De cassettes klinken na 30 jaar nog erg goed. Hieronder een foto van een aantal cassettes waar ik één van de stickers heb verwijderd en je kan zien dat het oorspronkelijk de Music Parade Magazine was. Grt, Peter .
Geplaatst 21 augustus 20169 jr. Platenruiter e.a., @Hotel Amigo: als je ze nog vindt, ik ben geïnteresseerd! Deze heb ik MPM Info Show cassettebandjes heb ik vandaag gevonden: (Slogan: .... blijf erbij want dit uur gaat snel.) 86 - 4 86 - 6 (niet in originele uitvoering: ander bandje en in ander cassette-doosje) 86 - 7 86 - 8 86 - 9 86 - 11 (doosje beschadigd) 86 - 20 (bandje niet origineel, cassette-doosje wel) Hebben we deze al of... Ik wacht je reactie af.... Groet, HA
Geplaatst 21 augustus 20169 jr. Op 14/08/2016 om 14:05 zei Jean-Pierre De Zeerover: Halloha Ik zou zeggen v........................ns veel geluk met het digitaliseren Nog dit. ook mijn eigen gekochte dure Philips banden die hadden de piepziekte na vele jaren Gelukkig niet allemaal Een ander verhaal is cassettebandjes oeiii Gelukkig heb ik de 2e beste Akai Cassetterecorder (jammer niet de top nr 1) Soms bandjes gered of gedeeltelijk door ze te knippen en in ander omhulsel te steken met geduld want dat is ook soms frustrerend dat fijn werk bakken leverde hier niet echt iets op, misschien omdat ze nog in het omhulsel blijven zitten bij een jank geklank ook moeten opgeven! Deze oude zeerover bedankt jullie alvast voor het vele werk ! of toekomstig werk Mijn hoofd tilt zwaar en wat verward door de ziekte die opsteekt, dus ik ga eruit Ik hoop oprecht dat jullie met veel geduld alles digitaliseren Tijd voor de jongeren! haha Jean-Pierre Toen ik begon met opnemen in stereo, Zeerover, waren het TDK cassettes (chroom) en een Technics dan wel Pioneer cassettedeck. De bandjes doen het nog steeds goed, alsmede het (dubbel) cassettedeck. Ik kocht de cassettes per tien bij Capi-Lux in een speciaal kartonnen doosje. Op een gegeven moment wisten de verkopers waarvoor ik kwam. Ik ging trouwens nooit boven de C90. Vendomatic (van V&D) had ook cassettes, toen ik nog mono opnam (ik heb nog een paar C120-ers), die waren ook wel aardig. De alleroudste cassettes die ik heb zijn van Philips C60
Geplaatst 22 augustus 20169 jr. Dit zijn de afleveringen van de MPM's Info show die ik nog heb: 46-1985 48-1985 48-1985 50-1985 51-1985 08-1986 09-1986 10-1986 11-1986 12-1986 13-1986 16-1986 Grt, Peter
Geplaatst 22 augustus 20169 jr. Auteur Op 21-8-2016 om 13:44 zei pvanklei: De makers van de MPM's infoshow hadden een deal met PD Magnetics. Ik elk programma werd daarvoor ook een commercial uitgezonden. Ik neem aan dat het hier om een barter ging (reclame in ruil voor cassettes). De cassettes klinken na 30 jaar nog erg goed. Hieronder een foto van een aantal cassettes waar ik één van de stickers heb verwijderd en je kan zien dat het oorspronkelijk de Music Parade Magazine was. Grt, Peter Op 21-8-2016 om 13:44 zei pvanklei: Peter prachtig om dit te tonen Bedankt! Op 21-8-2016 om 13:44 zei pvanklei: .
Geplaatst 24 augustus 20169 jr. Auteur Omnivoor Mijn oudste waren Philips, Basf die gele maar gelukkig die dan niet meer gekocht In mijn streek de Vlaamse westkust was het eind 70s begin 80s een probleem om c120 te vInden, TDK o.a verkrijgen was een probleem. Ik werkte het liefst met c120 en c90 In het begin dat de cassettes opkwamen vond ik de kwaliteit minder maar dat zou snel veranderen Dit herinner ik me nog voor zover ik het juist heb! Daarom waren toen de banden populair om opnames te bewaren of programma's op te nemen of te ruilen Natuurlijk ook door de lengte Later verkregen we Maxwell begin 80s in de vrije radio tijd. Ook keten radio begon ermee zoals in 1985 Mi Amigo. Altijd op Maxwell cassettes. De opnames bewaren goed vind ik . 1985 naar 2016 is toch ruim 30 jaar. Overdag werden die van begin 1985 afgedraaid bij Weekend Muziek Radio [Radio WMR] uit Koksijde-Oostduinkerke die wel 24 op 24 uur uitzond. het station werd Mi-Amigo-WMR Radio, savonds namen de WMR djs over. Van de studio cassettes van Mi Amigo trouwens alles ooit via Golden Radio aangeboden. Altijd was het Maxwell dat de keten radio gebruikte. Ook bij andere vrije radio's was Maxwell Populair ondervond ik. Bij WMR radio trouwens gebruikte ik veel Philips c120 voor programma's van de Djs. Ik kocht ze aan en alhier c120 kopen was een probleem. tot... Maar goed dit draadje begon over het Free Radio magazine en de MPM cassettes Ik vraag me trouwens af of er forum leden zijn die nog de nummers 0 als't bestaat (effe vegeten) en de nrs als 1 2 3 4...............bezitten van het FRM Nostalgie een papieren Radio Magazine in het Nederlands over radiopiraten enz.. Waar is die goeie ouwe tijd Jean-Pierre De Zeerover 24 augustus 20169 jr. bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover TOEVOEGING VERBETERING
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.