Spring naar bijdragen

Countdown Op TV


dave76

Aanbevolen berichten

Op 22-1-2017 om 09:53 zei Theo Jansen:

Ik heb een klein stukje van The Police special gevonden. helaas niet compleet. slechts 20 minuten

Met veel plezier hiernaar gekeken, maar er doemde een (technische) vraag op: weet iemand waar die strepen in het beeld vandaan komen?
Mijn opa zei vroeger altijd "de Russen komen", hetgeen aangeeft dat dit vaker voorkwam. Iemand een verklaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Platenruiter:

Met veel plezier hiernaar gekeken, maar er doemde een (technische) vraag op: weet iemand waar die strepen in het beeld vandaan komen?
Mijn opa zei vroeger altijd "de Russen komen", hetgeen aangeeft dat dit vaker voorkwam. Iemand een verklaring?

Het komt van een oude videoband van mij. Weet niet om er toen het uitgezonden werd slechte beeldverbinding was. atmosferische storingen noemden ze dat toen wel eens geloof ik. Vergeet niet er was geen kabel. en op wat voor een antenne we zaten geen idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Theo Jansen:

Het komt van een oude videoband van mij. Weet niet om er toen het uitgezonden werd slechte beeldverbinding was. atmosferische storingen noemden ze dat toen wel eens geloof ik. Vergeet niet er was geen kabel. en op wat voor een antenne we zaten geen idee

In de jaren 80 konden die tv-camera's gewoon niet tegen te veel trillingen. Ook tijdens voetbalbalwedstrijden zag je strepen over het beeld verschijnen als het publiek na een doelpunt begon te juichen. 

 

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei dave76:

Ja hoor, is geen probleem. Ik moet hem even knippen want hij staat op een jaren 80 VHS tape die gedigitaliseerd is door Theo.

Ben ik wel benieuwd wat er verder op staat. Ik vind dit een erg interessant topic, het heeft wel niets met radio te maken, maar is in ieder geval muziekgerelateerd. Ik ben altijd erg gefocused geweest op oude radio-uitzendingen, maar tegenwoordig vind ik oude tv-programma's ook zeer boeiend. Heb speciaal een pluspakket aangeschaft om ook NPO-Best en 192TV te kunnen zien. NPO-Best is helaas sinds ze maar een aantal uur uitzenden voor mij oninteressant geprogrammeerd. Kunnen we niet een aparte video-rubriek maken, of moeten we het "internettvcafe" oprichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou idd een heel leuk idee zijn maar niet alléén Countdown maar ook andere popprogramma's ut die tijd zoals de TROS Top 50, Formule 1/Popformule en uiteraard Toppop want bij Beeld en Geluid is niet alles bewaard gebleven behalve het meerendeel van de optredens maar echte complete uitzendingen dus inclusief de aan- en afkondigingen van Ad Visser e.a. zijn erg schaars daar in Hilversum.

bewerkt door Bosmeester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Theo. Ik ben benieuwd. Ik vermoed dat deze aflevering uit 1992 komt omdat ik 2 Unlimited ertussen zie staan. Volgens mij deed toen Jeroen van Inkel de presentatie maar weet het niet zeker. Ik ga het eens bekijken.

 

Edit: Dit is een aflevering van Countdown: The Files. In 2003 kwam het programma even terug en keek presentatrice Suzanne Klemann (die van Loïs Lane) samen met een andere bekende Nederlander terug op beroemde Countdown opnames en clips.

Countdown The Files was echter geen lang leven beschoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei dave76:

 Op deze 90 minuten durende tape staan verder nog opnames van onder andere Toppop, Music Box, Veronica en meer.

Ik zoek al jaren naar materiaal van Music Box. Vreemd genoeg (want in heel Europa te ontvangen) is er nauwelijks wat van te vinden, zelfs geen informatie. Ook daar was een tijdje Countdown te zien en ik meen me te herrinerren dat Erik de Zwart zelfs programma's in London heeft gemaakt. Lucky bastard, hij maakte ook al Popformule in München (wekelijks met het vliegtuig naar Duitsland).

 

Schiet me trouwens te binnen dat ik ook weinig kan vinden van Ray Cokes en Marcel Vanthilt op MTV, toptelevisie vond ik dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Theo Jansen:

En WEER een aflevering gevonden in mijn eigen archieven.

Deze is uit 1987 met Adam Curry.

Dit is dezelfde die je pas ook al geplaatst hebt uit september 1987. Evengoed goed bezig!

1 uur geleden zei dave76:

Als ik het goed is het de uitzending van 24 september 1980.

Correct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Platenruiter:

Ik zoek al jaren naar materiaal van Music Box. Vreemd genoeg (want in heel Europa te ontvangen) is er nauwelijks wat van te vinden, zelfs geen informatie. Ook daar was een tijdje Countdown te zien en ik meen me te herrinerren dat Erik de Zwart zelfs programma's in London heeft gemaakt. Lucky bastard, hij maakte ook al Popformule in München (wekelijks met het vliegtuig naar Duitsland).

 

Schiet me trouwens te binnen dat ik ook weinig kan vinden van Ray Cokes en Marcel Vanthilt op MTV, toptelevisie vond ik dat.

Van Ray Cokes heb ik niet zoveel. Wat ik wel van hem heb is een Most Wanted aflevering uit 1993 met Phil Collins in de hoofdrol die (probeert) om naar de MTV studios te komen om zijn nieuwe album te promoten. Nogal hilarisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei dave76:

Op verzoek van onder andere Bosmeester is hier een stukje Countdown van 20 minuten.

Als ik het goed is het de uitzending van 24 september 1980. Met daarin onder andere de wekelijkse top 10, opnames van Randy Crawford en Jimi Hendrix. Verder twee aankondigingen van 2 live specials met onder andere Madness.

Dit stukje Countdown is afkomstig van één van de vele jaren 80 tapes. Op deze 90 minuten durende tape staan verder nog opnames van onder andere Toppop, Music Box, Veronica en meer. Mijn dank gaat wederom uit naar Theo Jansen.

Hier is dan de Countdown aflevering van 24 september 1980. Slechts 20 minuten maar dat is beter dan niets toch?

Please login or register to see this link.

Bedankt Dave voor de geweldige service ik heb ervan genoten ik hou deze site zeker in de gaten top!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei dave76:

Op verzoek van onder andere Bosmeester is hier een stukje Countdown van 20 minuten.

Als ik het goed is het de uitzending van 24 september 1980. Met daarin onder andere de wekelijkse top 10, opnames van Randy Crawford en Jimi Hendrix. Verder twee aankondigingen van 2 live specials met onder andere Madness.

Dit stukje Countdown is afkomstig van één van de vele jaren 80 tapes. Op deze 90 minuten durende tape staan verder nog opnames van onder andere Toppop, Music Box, Veronica en meer. Mijn dank gaat wederom uit naar Theo Jansen.

Hier is dan de Countdown aflevering van 24 september 1980. Slechts 20 minuten maar dat is beter dan niets toch?

Please login or register to see this link.

2 dagen later op 26 september 1980 zond de AVRO een speciaal programma rond het 10 jarig bestaan van de toenmalige concurrent Toppop uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.