Spring naar bijdragen

VPRO Radio zoekt oude VPRO-programma's


Jingle192

Aanbevolen berichten

"Banden meerde keren gebruikt?"   Ja en ?

 

Dat is nu juist zo mooi, banden meerdere keren gebruiken.

( ik bedoel niet overheen opnemen)

Of hebben ze de banden verknipt ?

 

Die Nienke toch………….

 

Ik weet dat de vrouw †  van NOS-NOB technicus Hage Niehaus †  toen die werkzaam was bij de "vrijzinnige" ook heel wat bewaard had.

Maar ja, je weet net hoe dat gaat als iemand er niet meer is, "weg d'r mee".

Was bij mij en de TROS ook zo. Ze hebben geen idee meer.

Maar het zou wel mooi zijn.

"was Peter Flik er nog maar……."

 

PS. Ik heb de beroemde BB uitzending van VPRO vrijdag nog waar ik het materiaal voor leverde aan Peter Flik.

(de ontploffing van de kruitfabriek in Muiden )

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Juul:

Maar ja, je weet net hoe dat gaat als iemand er niet meer is, "weg d'r mee".

 

Hoeveel historie er zo wel niet verloren is gegaan

Mijn vrouw doet het nu al, terwijl ik nog leef :P

IK zeg: 'als ik dood ben, gooi alsjeblieft niets weg, voordat je er de waarde ervan weet'

Ik heb op zolder bijv een paar minte LP's die enkele honderden guldens waard zijn.

Een kennis van me verzamelt voetbalfoldertjes/programma's. Hij wordt af en toe door een handelaar op pad gestuurd om een collectie op te halen van (vaak) een weduwe. Die wil wel snel van een garage vol met foldertjes af. Er zitten soms rariteiten tussen. Die vrouw weet dat niet. Een programma van een paar honderd gulden/euro/ponden dekt de kosten van de hele collectie. 800 voor een collectie die duizenden waard is. Soms krijgt hij het praktisch kado. ''Ach, het was zijn hobby, wat moet ik er mee?''. Zo ook met dit soort dingen: muziektapes, radiotapes etc. Het is echter wel de enige manier om weer terug naar het verleden te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelfs een tijdje oude tapes opgekocht met het idee dat er vast wel radio-opnames tussen zitten die anders verloren zouden zijn gegaan. Was inderdaad zo nu en dan het geval, maar is enorm tijdrovend en er gaat veel geld in zitten. Kan dat nu helaas niet meer doen, maar wat gaf dat ongelooflijk veel plezier als er weer eens wat tussen zat. Voor leden die er de tijd en het geld voor hebben zou ik aanraden om het ook eens te proberen.

Ik heb trouwens uit het archief van Douwe Dijkstra onlangs iets geplaatst van VPRO-vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Omnivoor:

 

IK zeg: 'als ik dood ben, gooi alsjeblieft niets weg, voordat je er de waarde ervan weet'

Ik heb op zolder bijv een paar minte LP's die enkele honderden guldens waard zijn.

 

Ik vind het verkeerd om eventuele nabestaanden NU al op te zadelen met "spullen".

Een mens verzamelt nu éénmaal spulletjes, maar als je dood bent houdt dat op, je laatste vest heb geen zakken en je nabestaanden met je rotzooi opzadelen is verkeerd. Als ze toevallig dezelfde interesse hebben dan is dat natuurlijk meegenomen en wordt het een heel ander verhaal.

Hier ook stikt het van de data hoarders, en maar klikken en binnenhalen zonder alles ooit nog te kunnen luisteren.

 

Omni, ik zit erg dichtbij de platenhandel, je maakt me nieuwsgierig welke elpees je hebt staan en vooral waarom je ze dan nu niet verkoopt want de elpeehandel gaat binnenkort onderuit mijn beste. Wachten tot je dood lijkt me vrij onzinnig daar simpelweg de leeftijds categorie van de mensen die die genres willen hebben dan ook uitgestorven is. Neem de hele Frank Zappa handel, die was echt Booming.

 

VPRO heb ik al eens gemaild voor Rockers In The Morning van Mickey Dread, het ochtend reggae programma op de vrijdag in 84/85. Alles is weg konden ze me vertellen. Nou ja, pech, heb er nog 6 en die draai ik gewoon steeds. Micky Dread is ook al dood dus die kunnen we ook niet vragen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees goed wat er staat: 'We bewaren al het gesproken woord, maar van muziek alleen concerten.' Als je programma's zoekt waarin feitelijk alleen maar plaatjes worden aangekondigd, zul je het dus van particuliere verzamelingen moeten hebben.

 

Evengoed is ze al jarenlang bezig en digitaliseert ze dagelijks veertig uur radio. Dat moet een imposante collectie opleveren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Juul,

 

de scan is niet van mij, maar van Jingle192 (Jaap Jansen). Als je de afbeelding downloadt en opslaat, misschien? Nou goed, het gaat vooral hierom: als er nog mensen zijn met oude opnames van de vpro (en dan met name vpro vrijdag), dan hebben ze er daar wel belangstelling voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Junebug:

I

Omni, ik zit erg dichtbij de platenhandel, je maakt me nieuwsgierig welke elpees je hebt staan en vooral waarom je ze dan nu niet verkoopt want de elpeehandel gaat binnenkort onderuit mijn beste.

Als ik een LP kocht, dan draaide ik die 1 x om op cassette te zetten. Daarna LP in Capi Lux plastic binnenhoes en de LP-hoes in een stevige plastic hoesbeschermer.

Ik heb Jill Jones, waarvan ik me heb laten vertellen, dat die ongeveer 100 gulden waard is (1987). De CD is nog veel meer waard.

Frank Zappa heb ik Joe's Garage I   en Joe's Garage II en III van;

Watermelon in Easterhay was mijn outro op de 2 meter bak. Zijn die wat waard dan?

Voorts heb ik een zeldzame minte van Cats Please login or register to see this link.

maar ik weet niet of die nu wat doet.  Ik moet weer es effe gaan kijken op zolder naar de rest.

Ik had ooit een minte dubbelgroove 12" van M. met  Popmuzik, mijn zwager leende die van mij en liet hem in de zon liggen: trok helemaal krom van ellende!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zappa ben je al veel te laat mee, Jill Jones doet 7,50 pond en je M 12inch met de bekende dubbele groef heb je voor 1 pond weer in the pocket.

Het is heel lullig dat soort dingen (trouwens ook erg off-topic) maar heel veel mensen denken dat al het vinyl dat ze jaren lang hebben bewaard geld waard is. Op discoqs kun je al je elpees opzoeken en precies de dagwaarde achterhalen van jou specifieke persingen. Belangrijk is dan ook te kijken naar vraag en aanbod.

Sorry man, mooier kan ik het niet maken.

 

grt. June

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De elpeehandel gaat onderuit? Dat is nieuw voor mij. Het laatste wat ik hoorde, was dat de boel nog steeds in de lift zat.

 

Bijgaande grappige muurspreuk zag ik het afgelopen najaar in een Britse platenzaak. Wishful thinking, natuurlijk, maar de zaak bestond voor meer dan de helft uit vinyl en werd goed bezocht.

 

 

20161018_112515.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Junebug:

Zappa ben je al veel te laat mee, Jill Jones doet 7,50 pond en je M 12inch met de bekende dubbele groef heb je voor 1 pond weer in the pocket.

Het is heel lullig dat soort dingen (trouwens ook erg off-topic) maar heel veel mensen denken dat al het vinyl dat ze jaren lang hebben bewaard geld waard is. Op discoqs kun je al je elpees opzoeken en precies de dagwaarde achterhalen van jou specifieke persingen. Belangrijk is dan ook te kijken naar vraag en aanbod.

Sorry man, mooier kan ik het niet maken.

 

grt. June

 

 

Ik zit er niet zo mee hoor JB, waar ik meer mee zit is dat mijn quartz gestuurde draaitafel niet meer naar behoren draait!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Paul:

De elpeehandel gaat onderuit? Dat is nieuw voor mij. Het laatste wat ik hoorde, was dat de boel nog steeds in de lift zat

 

 

Binnenkort schrijft hij (June), maar voorlopig nog even niet.

 

"Terwijl het anno 2016 juist slecht gaat met de cd- en mp3-verkoop, zit de vinylmarkt al jaren in de lift."

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies, het is een voorspelling van mij, momenteel stijgt het nog steeds. Echter hebben de perserijen hun prijs verdubbeld vanwege de enorme drukte en wachtlijsten. Zonder een al te moeilijke rekensom er van te willen maken komt het er op neer dat DIE verhoging dodelijk is aan het eind van de rit daar waar jij je elpee in de winkel koopt. De tussenliggende "handjes" werken namelijk over het algemeen met procentuele winstmarges.

Ik denk niet dat de gemiddelde koper daar nog lang in mee zal gaan.

 

Robin, mp3 verkoop weet ik niets van maar cd's zijn weer iets gestegen, dat komt mede door die verdubbeling. Beginnende bandjes staan heel lang op wachtrijen, de grote jongens met de poen gaan voor. De frisse jonkies kiezen dan regelmatig weer voor cds daar daar geen wachtrijen en verdubbelingen zijn ;)

 

grt. June

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Platenruiter:

Is het niet zo dat de levendige vinyl-handel voornamenlijk tweedehands-exemplaren zijn? En verwacht je daar ook omzetdaling en waardevermindering?

Er komt steeds meer 2de hands te koop. Een kennis bracht me laatst 250 elpees en dacht daar toch minstens 5 euro p/s voor te krijgen, ach,  de illusie dat al het vinyl poen waard is doet sterk de ronde maar niets is minder waar omdat inmiddels iederéén zijn oude elpeetjes te koop heeft gezet. Vraag en aanbod dus. Alleen de underground, obscure weinig gedrukte, rare labels zijn geld waard.

Platenruiter, nieuwe elpees zijn momenteel niet aan te slepen..

 

Grt. June

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6431
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    broodjekaas92
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.