Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wie weet meer ?

Featured Replies

Geplaatst

Ik zie in het archief van Oom Bull deze brief. Hij-zij is afkomstig van de Stichting Veronica Schip in Dordrecht.

Heeft iemand wat meer info tbv van ons archief.

Dank,

Juul

Stichting Veronica schip Dordrecht 1997 kl.jpg

Geplaatst

Juul,

ik heb even gezocht en maar weinig gevonden. Wel vond ik dat het ene heer I. van Mooren zou zijn die achter de stichting zat. Lees dit maar : http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME05/Norderney1.shtml

Ik heb in het telefoonboek gezocht op adres en op naam, maar niets kwam er boven water. Misschien dat ik in het archief van de gemeente Dordrecht nog iets kan vinden.

groet,

Rien

Geplaatst

Ik ben in die tijd bij Dhr Mooren op zijn kantoor geweest en heb toen de tekening mogen zien van hoe hij het schip wilde gaan verbouwen.

Ook kreeg ik een paar souvenirs uit het schip. Aardige man die erg tegengewerkt werd en het schip geen plaats mocht geven in mijn geboorte stad Dordrecht.

Geplaatst

Iemand die trouwens veel over dit Dordtse verhaal weet is Perry van de Stichting Norderney. Ook hij komt uit Dordrecht en ik heb wel eens met hem over dit onderwerp gecorrespondeerd.

Geplaatst

Naar aanleiding van het bovenstaande krantenartikel ben ik destijds gelijk donateur geworden. Ik moet nog ergens de brief hebben liggen waarin wordt aangekondigd dat de stichting ter ziele is en wordt opgeheven. Zal es kijken of ik 'm nog kan vinden....

Geplaatst

Hoi Wim 1958,

Ik weet helaas heel weinig van de periode dat het schip in Dordt lag. Ik ben toen niet op het schip geweest, tot mijn grote spijt.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.