Geplaatst 19 februari 20178 jr. Ik zie in het archief van Oom Bull deze brief. Hij-zij is afkomstig van de Stichting Veronica Schip in Dordrecht. Heeft iemand wat meer info tbv van ons archief. Dank, Juul
Geplaatst 19 februari 20178 jr. Juul, ik heb even gezocht en maar weinig gevonden. Wel vond ik dat het ene heer I. van Mooren zou zijn die achter de stichting zat. Lees dit maar : http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME05/Norderney1.shtml Ik heb in het telefoonboek gezocht op adres en op naam, maar niets kwam er boven water. Misschien dat ik in het archief van de gemeente Dordrecht nog iets kan vinden. groet, Rien
Geplaatst 19 februari 20178 jr. Heb je hier wat aan, Juul? 19 februari 20178 jr. bewerkt door Omnivoor
Geplaatst 22 februari 20178 jr. Ik ben in die tijd bij Dhr Mooren op zijn kantoor geweest en heb toen de tekening mogen zien van hoe hij het schip wilde gaan verbouwen. Ook kreeg ik een paar souvenirs uit het schip. Aardige man die erg tegengewerkt werd en het schip geen plaats mocht geven in mijn geboorte stad Dordrecht.
Geplaatst 22 februari 20178 jr. Iemand die trouwens veel over dit Dordtse verhaal weet is Perry van de Stichting Norderney. Ook hij komt uit Dordrecht en ik heb wel eens met hem over dit onderwerp gecorrespondeerd.
Geplaatst 26 februari 20178 jr. Naar aanleiding van het bovenstaande krantenartikel ben ik destijds gelijk donateur geworden. Ik moet nog ergens de brief hebben liggen waarin wordt aangekondigd dat de stichting ter ziele is en wordt opgeheven. Zal es kijken of ik 'm nog kan vinden....
Geplaatst 27 februari 20178 jr. Hoi Wim 1958, Ik weet helaas heel weinig van de periode dat het schip in Dordt lag. Ik ben toen niet op het schip geweest, tot mijn grote spijt.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.