Spring naar bijdragen

1e Radio Monique.16-12-1984


mart538

Aanbevolen berichten

Ach, de ouderdom komt met gebreken. Het is je vergeven.  

 

Degene die jij interviewt is Caroline zendertechnicus Stuart Vincent. Hij presenteerde later radio programma's. Ook werkte hij als engineer aan boord van de Communicator voor Laser 558.

 

Stuart kwam bij Caroline door zijn vriend Dave Richards. Daarvoor had hij op de Voice of Peace gewerkt.

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Will Atkins was erg in de piraten geïnteresseerd en vond het geen probleem om naar de Ross mee te varen. Hij deed iets bij radio Kompas dacht ik , maar dat zul jij wel beter weten.

 

Begin jaren 80 had radio Kompas ruim 100 medewerkers. Ruim de helft ervan werd als studiopersoneel benoemd. Een deel van de programma's stond op cassette en dagelijks waren er 5 mensen van het studiopersoneel van dienst om de cassettes in te starten of als er iemand te laat toekwam al nonstop te spelen. 's Nachts werd alle nonstop live gedraaid door het studiopersoneel, Will Atkins was daarmee een tijdje actief. Bij Monique kwam hij dan Jan Veldkamp tegen die hij bij Kompas had gekend als Hugo Meulenbroek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei martinja:

Nou da's heel typisch Leendert, ik moest plots aan Stuart Vincent denken .....

 

Voor wie maakte je dat interview eigenlijk?  Ik heb die foto destijds van je genomen, maar herinner me dat je ook nog andere medewerkers hebt gesproken. 

 

Salut

Leendert

2 uur geleden zei bert ree:

 's Nachts werd alle nonstop live gedraaid door het studiopersoneel, Will Atkins was daarmee een tijdje actief. Bij Monique kwam hij dan Jan Veldkamp tegen die hij bij Kompas had gekend als Hugo Meulenbroek.

 

Het 'wereldje' is vaak erg klein.  

 

En dan al die bijnamen. Jan Parent werd Hugo Meulenbroek en toen Jan Veldkamp.

 

Soms wonderlijk hoe men aan een 'artiestennaam' is gekomen. Soms op aanraden van een ander, soms met een verborgen boodschap, soms vernoemd naar een straat, soms een verdraaiing van voor- en achternaam,  soms alleen een verzonnen achternaam en soms helemaal niets zoals bij Herbert Visser. Die heeft nooit een schuilnaam op de radio gebruikt.

 

En met het internet gebeurt het weer. Kijk maar in de lijst van leden. Er zijn maar weinig leden die hun echte voor- en achternaam gebruiken.

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-3-2017 om 14:37 zei Leendert Vingerling:

Dat interview, Leendert, maakte ik o.a. voor WMR Koksijde, Radio Signaal Overpelt denk ik en diverse andere stations waarvoor ik in die tijd draaide en dat waren er in de Randstad, maar ook in Belgie op lokale radio's.

Ik wist ook niet meer wie die foto had genomen, maar leuk is het om te lezen dat jij het bent geweest.

 

 

Voor wie maakte je dat interview eigenlijk?  Ik heb die foto destijds van je genomen, maar herinner me dat je ook nog andere medewerkers hebt gesproken. 

 

Salut

Leendert

 

Het 'wereldje' is vaak erg klein.  

 

En dan al die bijnamen. Jan Parent werd Hugo Meulenbroek en toen Jan Veldkamp.

 

Soms wonderlijk hoe men aan een 'artiestennaam' is gekomen. Soms op aanraden van een ander, soms met een verborgen boodschap, soms vernoemd naar een straat, soms een verdraaiing van voor- en achternaam,  soms alleen een verzonnen achternaam en soms helemaal niets zoals bij Herbert Visser. Die heeft nooit een schuilnaam op de radio gebruikt.

 

En met het internet gebeurt het weer. Kijk maar in de lijst van leden. Er zijn maar weinig leden die hun echte voor- en achternaam gebruiken.

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door martinja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei martinja:

Herbert Visser. Die heeft nooit een schuilnaam op de radio gebruikt

 

Hij had natuurlijk wel het voordeel dat "Visser" en aanverwante zeetermen vaker als schuilnaam werden gebruikt. Neemt niet weg dat ik het ontzettend stoer van hem vind om altijd zijn eigen naam te gebruiken. Wellicht ook gewoon heel erg slim. Doe ik hem niet na....

 

P.S. Heet hij wel echt Herbert Visser ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei martinja:

Dat interview, Leendert, maakte ik o.a. voor WMR Koksijde, Radio Signaal Overpelt denk ik en diverse andere stations waarvoor ik in die tijd draaide en dat waren er in de Randstad, maar ook in Belgie op lokale radio's.

Ik wist ook niet meer wie die foto had genomen, maar leuk is het om te lezen dat jij het bent geweest

 

Ik maakte in die tijd veel foto's. Kostte toen behoorlijk veel geld. Een gulden per foto afdrukken+ kosten voor het ontwikkelen van het filmrolletje. Moest dus redelijk selectief te werk gaan, om ook nog geld over te houden voor levensonderhoud.

 

Heb nog een paar honderd foto's  liggen die nog niet zijn gepubliceerd. Heb gewoon de 'geest' niet om het te doen. Daarom is de nieuwsgroep wel handig, want dat dwingt me af en toe een foto te scannen.

 

Zodoende vond ik nog een foto waar jij tijdens een boottocht met de Zeemeeuw ook op staat.  Een aantal radio Monique medewerkers werden afgelost en voeren  mee terug. Je staat helemaal links met een fototoestel. Rechts op de foto Fred Bolland met Marjo en daarachter dj Nico Steevens(Jos van Heerden) en dan weer links achter tegen de reling en met een grote camera om zijn nek, dj Frits Koning(Frits Mulder).

 

Salut

Leendert

 

 

 

anorak boot naar Ross Revenge .jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Platenruiter:

 

Hij had natuurlijk wel het voordeel dat "Visser" en aanverwante zeetermen vaker als schuilnaam werden gebruikt. Neemt niet weg dat ik het ontzettend stoer van hem vind om altijd zijn eigen naam te gebruiken. Wellicht ook gewoon heel erg slim. Doe ik hem niet na....

 

P.S. Heet hij wel echt Herbert Visser ?

Jazeker.  

Herbert Visser is Herbert Visser. Momenteel eigenaar van 100% NL en Radio 10. Een radioman in hart en nieren, met een ongelofelijk kennis en ervaring.

 

Herbert is ook degene geweest die als tussenpersoon er voor gezorgd heeft dat de in beslag genomen spullen van radio Caroline van de 'raid' in augustus 1989  weer zijn teruggeven door de Nederlandse Staat.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Jazeker.  

Herbert Visser is Herbert Visser. Momenteel eigenaar van 100% NL en Radio 10. Een radioman in hart en nieren, met een ongelofelijk kennis en ervaring.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

Radio 10 is toch van Talpa en 100%NL van RadioCorp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei thijs5326:

 

Radio 10 is toch van Talpa en 100%NL van RadioCorp?

 

Dat is inderdaad zo. Ik wist niet dat de verkoop al was afgerond. Ik volg het ook niet meer zo nauwgezet. Het duizelt me voor de ogen van de stations, holdings, werkmaatschappijen en mediagroepen.

 

Ben het overzicht en daardoor ook de interesse kwijt geraakt.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Peter Vrakking:

Leendert,

 

In hakende op jou opmerking "radio Monique moet het zonder enige 'tromgeroffel' stellen", wordt het geen tijd voor jou memoires aangevuld met de foto's?

 

Groet

 

Peter

 

Dag Peter,

 

 

Bedankt voor je opmerking en vraag.

 

Het radio Monique verhaal is op een uitstekende manier door Walter Zwart beschreven.  Hij heeft veel overleg gepleegd met diverse medewerkers, waardoor het waarheidsgehalte uitstekend is. Er zijn ook veel foto's uit mijn archief gebruikt.

 

Ik heb er daarom eigenlijk niet zo veel meer aan toe te voegen. Wat over blijft zijn inderdaad wat herinneringen.  Die komen af en toe voorbij als er een onderwerp  in de nieuwsgroep toevallig een raakvlak heeft.

 

Waar het mij met name om gaat is dat in de 'media' het bijna altijd gaat over Veronica en Noordzee. Daarna radio Mi Amigo en een beetje Caroline. Nooit over radio Monique, terwijl het station onder uiterst moeilijke omstandigheden radio uitzendingen heeft moeten verzorgen.

 

Welk schip heeft maandenlang onder permanent toezicht van een observatieschip van de Engelse overheid gelegen? En desondanks lukte het om te blijven uitzenden. 

 

Op de web site van Mediapages staan alle afleveringen .

 

Please login or register to see this link.  

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.