Spring naar bijdragen

1e Radio Monique.16-12-1984


mart538

Aanbevolen berichten

 

Op 08/03/2017 om 22:52 zei martinja:

Dat interview, Leendert, maakte ik o.a. voor WMR Koksijde, Radio Signaal Overpelt denk ik en diverse andere stations waarvoor ik in die tijd draaide en dat waren er in de Randstad, maar ook in Belgie op lokale radio's.

Ik wist ook niet meer wie die foto had genomen, maar leuk is het om te lezen dat jij het bent geweest.

 

 

Martin,

 

Ik vond  bij toeval 'nog 'een foto van je. Was op zoek naar foto's van Stuart Vincent, de zender technicus van Caroline en Laser. Die komt binnenkort met een boek en wilde nog wat foto's hebben. Vandaar de zoektocht en het 'toeval'.

 

Op deze foto interview je Jessie Brandon van Laser 558 aan boord van de Communicator in 1984. 

 

Ik voeg ook een foto toe, van Jessie tijdens de Radioday in 2009 in Amsterdam. Er was toen speciale aandacht voor de 25e  verjaardag van Laser 558. Jessie was aanwezig, en dus ook 25 jaar 'ouder geworden. Ik  herkende haar nauwelijks. Was  blijkbaar niet de enige...

 

Salut

Leendert

 

 

 

Jessie Brandon(Laser) interviewed by Tom van Dauven.jpeg

GroteFoto-UUTWPVE7.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owjee Leendert - ik kan me wel herinneren dat ik haar geinterviewd heb toen, maar ben ik het wel ?

Die laatste - owjah ............. ik herinner me alles nog als de dag van gisteren

 

(overigens roep ik ook altijd Salut - dat deed m'n tante ook toen die er nog was (jaar geleden overleden)

 

Salut,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei martinja:

Owjee Leendert - ik kan me wel herinneren dat ik haar geinterviewd heb toen, maar ben ik het wel ?

Die laatste - owjah ............. ik herinner me alles nog als de dag van gisteren

 

(overigens roep ik ook altijd Salut - dat deed m'n tante ook toen die er nog was (jaar geleden overleden)

 

Salut,

Martin, heb jij al die intervieuws nog ( ongemonteerd ) zou je die ook wel eens met ons willen delen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martin

 

Ik was daar toen ook op de radiodag

Ze was ook buiten en daar had ik een leuk gesprek met haar

Walter Galle was daar toen ook bij aanwezig

Ook ik vroeg me toen af wie die dame was toen we haar buiten zagen

Wat een verandering, wel een sympathieke dame

Ik vertelde haar toen het verhaal van jou dat je haar ooit interviewde en het op mijn vrije radio in Koksijde bij Weekend Muziek Radio te horen was geweest,

Meerdere keren zelfs voor de luisteraars die het gemist hadden

Haar ook verteld dat het interview op andere stations gedraaid is geweest

Hugo de Groot ( Danny Schacht) programmaleider was ook beetje Lazer fan

In de studio toen we samen waren kwam soms het idee op om dat interview heruit te zenden en we gooiden het gewoon in het live programma

Dat we met de naam Weekend Music Radio (vertaalde ik het) 24 op 24 uur als vrije radio het 1e station waren dat dit deed aan de westkust vond ze geweldig en zeer grappig

De wereld is klein zei ik haar en we hebben hartelijk gelachen

Ze had grote interesse in het verhaal dat het interview ook in Belgie te horen was geweest aan de westkust bij de Noordzee. Niet op zee maar toch tegenaan te Koksijde-bad

Dat vond ze geweldig en ze was vereerd dat het in Koksijde uitgezonden is geweest

Herhaalde ze meermalen

Vertelde haar ook dat in de jaren 80s op veel stations, piratenradio en vrije radio's te horen was en je de keizer van de stad xxxxxxxx werd genoemd. Ze vroeg nog eens duidelijke uitleg en vond het heel grappig maar ook geweldig. Het woord Amazing viel op.

Ik beloofde haar toen jou de groeten te doen wat ik je ook gemaild heb achteraf

Ze drong aan om dat zeker te doen en ik het absoluut niet mocht vergeten

Ik vond haar een echte eenvoudige sympathie dame. Was blij dat ik haar gesproken had

Ook hebben we nog gelachen toen ik grappend vroeg of het echt zeker was dat ze de originele Jessie was

Want ik had haar gewoon voorbijgelopen als ik het niet had gevraagd wie ze was aan Hans Knot of Walter

 

Vriendelijke groeten

 

De ouwe zeerover groet u!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jean-Pierre,

 

Jessie Brandon is inderdaad een sympathieke vrouw, maar je moet haar antwoorden niet te letterlijk nemen. De Amerikaanse cultuur is anders dan de Europese.

 

In het algemeen zijn ze erg beleefd en vinden ze alles geweldig. Helaas hebben  ze geen geografisch besef van landen en plaatsen in Europa. Engeland kennen ze nog een beetje en dan houdt het op.

 

Denk je nu echt dat ze het werkelijk meende dat ze vereerd was dat het interview is uitgezonden op de vrije radio in Koksijde? Een plaats waar ze nog nooit van gehoord heeft?

 

Uit beleefdheid heeft ze positief gereageerd, maar je moet daar verder niet al te veel waarde aan hechten. Het is niet om het interview naar 'beneden' te halen, maar om haar antwoord in perspectief te plaatsen.

 

Als je had gezegd dat het interview in' Herstappe'(89 inwoners)  was uitgezonden, had ze precies hetzelfde gezegd.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat zal best zo zijn Harm -  een paar van de generatie dj's van toen (en nu ?)

 

Het blijven mooie foto's Leendert en wat een tijd - weer heel wat anders dan in de jaren 70 en toen vond ik de radio ook geweldig (grotendeels offshore)

bewerkt door martinja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Harm ten Brink:

 

Leuk, ik kwam dit draadje bij toeval tegen.

Scan je de foto's of de negatieven?

Ik heb nog een doos vol dia's die bijna niemand heeft gezien.

Hier een foto uit jouw 'doos', Mark Stam, Jan Veldkamp en ikzelf.

Dit was volgens mij vlak nadat die centrale in Tjernobyl de geest gaf.

 

Dag Harm,

 

Ik scan de foto's. De negatieven zitten allemaal in mapjes. Het is te veel werk om dat uit te zoeken.

 

De foto van jou, Jan en Mark zal  inderdaad rond de Tsjernobyl explosie van 26 april 1986 genomen zijn. De radioactieve stof heeft ieder geval de beentjes niet roder of bruiner kunnen maken... Ze zeggen dat de incubatie tijd dertig jaar is, dus hoe staan je benen er nu voor?

 

Jullie staan op de Windy die toen netjes in de verf was gezet. Echter onze Kaapverdiaanse bemanning had voor het dek geen antislip verf gebruikt. Hadden ze ook nog nooit van gehoord. Bij het minste spatje zeewater veranderde het dek in een heuse glijbaan. Later hebben het opgeschuurd en fijn grit door de verf gedaan, zodat het dek ruwer werd.

 

Heb nog een foto van Daniël, de Kaapverdiaanse jongen die permanent aan boord verbleef in Duinkerken. Herinner me nog dat we plotseling aan boord stapten om weg te varen en hij daar met een 'madammeke' in de weer was. In die tijd konden we niet bellen en de jongens moesten altijd in de buurt van het schip blijven. Achteraf bezien een moderne vorm van slavernij, maar zo zag niemand dat. Zij niet en wij ook niet. Tijden veranderen, terug naar de onze...

 

Salut

Leendert

 

 

 

Windy  geschilderd door Daniël in  haven Bruinisse  1985.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.