Spring naar bijdragen

radio maeva als zeezender - 1 aprilgrap


Danny Van Vlaanderen

Aanbevolen berichten

Beste radio- en muziekliefhebbers,

 

ik heb eens een vraagje (je weet maar nooit) :

op 1 april 1981 of 1982 zond radio maeva uit vanop zee. Het ging hier natuurlijk om een 1-aprilgrap.
Ik weet nog dat ik toen als prille tiener zat te luisteren naar maeva. Ik geloofde dit verhaal ... zo goed kwam het over.
 

Is er iemand die van die bewuste dag nog opnames heeft ?

U zou me er een enorm plezier mee doen.

Ik kijk er al een beetje naar uit ... Zoals ik hierboven al zei "je weet maar nooit" :)

 

Dank,

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de bestanden gedownload en zal deze week eens luisteren. Van harte dank !

Inderdaad, Martin, die magdalena heeft het niet lang volgehouden hé.
Daar waren ook al DJ's bij die later bij Maeva gingen presenteren. Zoals Ben Van Praag en Patrick Valain.

Maeva was toch "dé" vrije zender van Vlaanderen in het begin van de vrije radio's. Ik weet nog dat Patrick Valain in zijn verzoekprogramma brieven voorlas die uit de UK kwamen.

Maar ja ... het heeft ook niet mogen zijn ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in die tijd zaten in Engeland nog de taxi's boven de 100 mhz. De wat sterkere zenders uit België waren zo ook in Engeland te horen. Radio Kompas zond uit vanuit Koekelare en midden juli 82 namen ze een veel hogere zendmast 46 m met 16 dipolen in dienst om ongestoord te beluisteren te zijn aan de kust. 9 weken later kwam de RTT langs, want Kompas was perfect te ontvangen in London en kreeg nogal wat brieven dat de taxi's de uitzendingen stoorden in GB. De taxi's dachten daar anders over en ipv van 1000 watt met 16 dipolen op 46m werd het 50 watt met 2 dipolen op 35m...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.