Geplaatst 20 juni 20178 jr. Auteur Inderdaad. De sloten hier staan leeg. Zelfs mijn grondwater pomp voor de tuin heeft er moeite mee.
Geplaatst 20 juni 20178 jr. Onze woon- en slaapkamer liggen op het zuiden dus op warme dagen als gisteren is het echt vervelend. Vandaag gaat het gelukkig weer maar voor de warmte uit het huis is zijn we een paar dagen verder...
Geplaatst 21 juni 20178 jr. Toen ik post bezorgde in de zomervakantie van 1978 moest ik vroeg op en om 0600 hr op ''kantoor'' zijn. Toen brandde de lantaarnpalen nog zo rond 0545 hr (zomertijd) en het was hartje zomer. Nu lijkt het ook alsof het veel eerder licht is, maar dat kan dus niet, want de aarde draait ''gewoon'' door. Maar bij mij in de UK is het rond 0400 hr (zomertijd) al licht, terwijl ik op ongeveer dezelfde breedte (zo'n 200km ten westen) als Den Haag zit (NL zomertijd 0500 hr) (in absolute termen zo'n 10 minuten tijdsverschil). Afgezien van de hete zomer van 1976, staan me maar weinig drukkende zomers bij uit mijn jeugd. Gelukkig is de broeierigheid hier minder dan in NL. Ik vloog een keertje van Londen naar Amsterdam en het verschil was frappant: erg drukkend op Schiphol, maar nauwelijks op Heathrow, terwijl het op beide plaatsen zeer warm weer was.
Geplaatst 21 juni 20178 jr. De kamer waar ik zit te werken is op het zuiden, maar om een of andere reden is het tot dusver goed te doen. Zeker met dat windje, gisteren. Wel moet ik enorm oppassen met die zonkracht. Vanwege mijn kalende kruin moet ik buiten beslist iets op mijn hoofd dragen. Maar sinds vorig jaar heb ik daarvoor een fraaie, officiële honkbalpet van de San Francisco Giants.
Geplaatst 21 juni 20178 jr. Het probleem in Nederland is vaak de luchtvochtigheid. 3 weken geleden kwam ik van een vakantie in Portugal 30 graden naar Nederland 30 graden en vond ik het hier veel warmer dan in Portugal.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.