Spring naar bijdragen

Er is hoop……………..


Juul

Aanbevolen berichten

Toen ik post bezorgde in de zomervakantie van 1978 moest ik vroeg op en om 0600 hr op ''kantoor'' zijn. Toen brandde de lantaarnpalen nog zo rond 0545 hr
(zomertijd) en het was hartje zomer. Nu lijkt het ook alsof het veel eerder licht is, maar dat kan dus niet, want de aarde draait ''gewoon'' door. Maar bij mij in de UK is het rond 0400 hr (zomertijd) al licht, terwijl ik op ongeveer dezelfde breedte (zo'n 200km ten westen) als Den Haag zit (NL zomertijd 0500 hr) (in absolute termen zo'n 10 minuten tijdsverschil).  Afgezien van de hete zomer van 1976, staan me maar weinig drukkende zomers bij uit mijn jeugd. Gelukkig is de broeierigheid hier minder dan in NL. Ik vloog een keertje van Londen naar Amsterdam en het verschil was frappant: erg drukkend op Schiphol, maar nauwelijks op Heathrow, terwijl het op beide plaatsen zeer warm weer was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kamer waar ik zit te werken is op het zuiden, maar om een of andere reden is het tot dusver goed te doen. Zeker met dat windje, gisteren.

 

Wel moet ik enorm oppassen met die zonkracht. Vanwege mijn kalende kruin moet ik buiten beslist iets op mijn hoofd dragen. Maar sinds vorig jaar heb ik daarvoor een fraaie, officiële honkbalpet van de San Francisco Giants.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.