Spring naar bijdragen

MiAmigo-19760418-VVVR-GeschiedenisVanDeZeezenders-Deel16


Tino

Aanbevolen berichten

De geschiedenis van de Zeezenders werd telkens op zondag tussen 16:30 en 17:00 uitgezonden.

Het programma werd in België opgenomen en in Spanje van reclames etc. voorzien.

Daar deze aflevering van vrij korte duur was voegde Peter Van Dam er nog wat LP-muziek aan toe.

Zelf heb ik 3 cdr's van de 5 waarop de ganse geschiedenis van de zeezenders is vastgelegd.

Het doet me plezier dit eens even in AM-kwaliteit te hebben gehoord.

Ik hou me trouwens aanbevolen voor CDR 4 en 5.

 

Dank voor het plaatsen Tino en Douwe voor het delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meestal ging het vvvr programma tussen 1623 en 1628 van start, want vanaf januari 76 werd er ook nog nieuws uitgezonden. In die periode zat er ook nog live een programma met de sportuitslagen tussen 1700 en 1715 zodat ze ook gemakkelijk wat konden schuiven. In de periode dat de vvvr tussen 1630 en 1700 zat werden er alleen reclames uitgezonden die uitsluitend in dat programma te horen waren. Toen het programma later één uur werd, kwamen de normale reclames van Mi Amigo er wel gewoon tussen. Radio 19 zond enkele jaren terug die vvvr programma's opnieuw uit, voorafgegaan door een gesprek met Jean-Luc Bostyn, één van de mensen van de Benelux Association For Free Listening Entertainment. Er zijn 3 reeksen geweest: eerst 4 maand met geschiedenissen van diverse zeezenders. Daarna 8 maand de geschiedenis van de zeezenders en daarna Verzoekjes voor Vrije radio totdat de programma's plotseling niet meer werden uitgezonden. Om die reden werd Baffle opgedoekt en ontstond Radiovisie. Van een aantal van die programma's van radio 19 heb ik nog opnames liggen; Als hier vraag voor is, reageer gerust.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6443
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Sicey
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.