Spring naar bijdragen

bedtimestories ad roberts


hans knot

Aanbevolen berichten

Quincy Jones – Tell me a bed time story. In 1969 kwam Herbie Hancock met de originele versie uit terwijl in 1978 Quincy Jones het met zijn orkest in een meer vollere sound opnam. Deze laatste versie werd door Ad Roberts op Radio Caroline in december 1979 gebruikt als tune voor een live versie van de ‘de Negentientig show’ aangezien de bandversie met Johan Visser niet aan boord was gekomen. In werkelijkheid bedoelde hij de band van de Negentien Toen Show. Het nummer is afkomstig van de lp ‘Sounds and Stuff like that’.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

bewerkt door hans knot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans, 

 

Je tekst klopt niet. Johan Visser presenteerde in de periode oktober-december 1979 twee programma's vanaf band: de 19toen show en Country Time.  De 19tig show kwam tot medio februari live vanaf boord gepresenteerd door afwisselend Ad Roberts, Peter de Vries, Tom van der Velde en Engelse jocks Tom Hardy, Stuart Russell en Richard Thompson.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de opnames van die bewuste middag waar je fragment uit afkomstig is. Fragment zit in begin van het eerste uur.

 

Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  

 

In oktober/november 1979 was Johan Visser alleen te horen met Country Time en 19toen show. Beide programma's waren kwamen van tape en werden in het laatste kwartaal van 1979 op zaterdagmiddag uitgezonden.

 

Vanaf oktober 1979 tot begin februari 1980 kwam de 19tig show live van boord. Eerst van 1300 tot 1500, vanaf eind november van 1400 tot 1600 uur. Daarna werd het van maandag tot vrijdag van tape gepresenteerd door Sebastiaan Peters. In het weekend kwam het tot aan het eind live van boord.

 

Ik heb deze opname als Zondagmiddagmatinee ingeboekt. Het was in die periode gebruikelijk dat om 1400 het Zondagmiddagmatinee begon, direct na de Belgische Hitparade. Misschien legde Ad de link met de 19tig show omdat hij om en om een oude en een nieuwe wilde draaien? 

 

Ik zou stukje Johan Visser zeket uit je tekst halen. De 19tig show is twijfelachtig.

 

Tot slot de programmering uit de VOO gids:

 

image.png.c4925cd301077d9e2bd45832d2dbd823.png

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de zin aangepast als volgt want dat lijkt mij historisch gezien het juiste

 

deze laatste versie werd door Ad Roberts op Radio Caroline in december 1979 gebruikt als tune voor een live versie van de ‘de Negentientig show’ aangezien de bandversie met Johan Visser niet aan boord was gekomen. In werkelijkheid bedoelde hij de band van de Negentien Toen Show.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei hans knot:

Ik heb de zin aangepast als volgt want dat lijkt mij historisch gezien het juiste

 

deze laatste versie werd door Ad Roberts op Radio Caroline in december 1979 gebruikt als tune voor een live versie van de ‘de Negentientig show’ aangezien de bandversie met Johan Visser niet aan boord was gekomen. In werkelijkheid bedoelde hij de band van de Negentien Toen Show.

 

 

Het fragment wat je stuurt begint met 'Zondagmiddagmatinee'. Ik hou het daar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.