Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - Compilatie DJ Jingles


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief.
Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. 
Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. 
Doch de audiokwaliteit van deccenia geleden kan je nu beluisteren in een hoge digitale kwaliteit. 
Alle files zijn 320 kbps stereo. 

 

Deze bijdrage omvat : 

Radio Mi Amigo - Compilatie DJ Jingles 

Please login or register to see this link.   


Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 

bewerkt door Gast
Aanpassing link naar bestand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Robin Westhof:

Jingle het meest fout geschreven woord op dit forum?

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

Dat klopt Robin ... 

In mijn archief schrijf ik alles in Engelse bestandsnamen, evenzo in de aankondiging van mijn bijdragen. 

Zie hieronder wat ik bedoel ... 

Citaat

Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief.
Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. 

Ik maakte, lijkt me nu, inderdaad een fout in de bestandsnaam en titel, en zal deze meteen aanpassen, alhoewel de tags ondermeer "Jingles" vermeld.  

Dus ... in feite dank voor de opmerking. 

 

Doch in Nederland en België maken velen sinds decennia grote fouten in de betekenis van wat een jingle is, hetzij dat men in het nederlands taalgebruik (zowel in Nederland als België) het woord gaat een vertaling / verbastering geven die als "jingel" geschreven word, alhoewel "jingle" in het nederlands taalgebruik wel als correct aanvaard word. 

 

Een jingle = een stukje muziek waarin "zang" voorkomt (bij vele radio's zowel vroeger als in het heden word "jingle" gebruikt voor wat geen jingle is)

Een ID = een announcer in "gesproken" woord met een musicbed of score met of zonder SFX  

Een Acapella = algemeen wat in een station jingle voorkomt als gezongen stuk, maar dan zonder musicbed / score 

Een Dry read = de inhoud van een ID, gesproken woord, zonder musicbed / score (Dry staat gelijk aan een read zonder bijkomende voice processing, zonder EQ, zonder SFX, zonder mastering) ... anders heeft men het in het laatste geval over een "produced dry read" 

 

Iemand in de USA, UK, Australië of andere delen in de wereld een bestandsnaam als "jingle" aangeven zal terstond worden teruggestuurd indien zij een ID hadden aangevraagd. 

Op volgende link vind men een paar leuke voorbeelden : Please login or register to see this link.   
Jeff Straub heb ik als contact in mijn persoonlijke correspondentielijst, hij is een Amerikaan die radio imaging maakt voor heel wat wereldwijde projecten -> Please login or register to see this link.  

 

Eenzelfde opmerking kan men ook maken voor het station "KISS" als dat station een origineel reel gebruik van KIIS Burbank Los Angeles 

Zowel Nederland als Vlaanderen hebben Q-Music, tegenwoordig in Vlaanderen met als roepnaam "Q". 

Brandy bracht het op de Europese markt. 

Weinigen weten de naam van het originele reel waarin het werd voorgesteld. 

Eenzelfde imaging bestond eerder in de USA als "Cue Music" ... Er bestaan radio's in alle maten en gewichten (Hot Cue, Cue, etc). 

Er bestaat zelfs een bedrijf in Spanje die zich "Cue Music" noemt. 

In een latere upload zal ik een selectie van deze reels plaatsen, doch met als onderwerp "Q Music" ... want als "Cue" uploaden zal geen mens weten waarover het gaat. 

 

Men kan het vergelijken met wat Top Format deed in Nederland, zij werden ook groot en bekend door het gebruik van originele reels van PAMs & Pepper Tanner. 

TM Studios in Dallas is een leuk voorbeeld, de Dallas imaging van weleer bestaat nog in zijn huidige vorm. 

Een overzicht van wat zij maken vind men hier Please login or register to see this link.  

Op deze link "All Jingles" vind je onderaan de rij een demo van hun WLS imaging voor de originele nog steeds bestaande WLS Chicago 

Zie Please login or register to see this link.  

of kan je hier beluisteren Please login or register to see this link.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.