Geplaatst 1 september 20187 jr. Ik was gisteren in ons 192museum en zag daar "ineens" een boekje liggen met een verslag van de ombouw van de Norderney naar z.g. "laboratoruim schip" op een werf in Zaandam. Dat was in de periode 14 april - 14 juli 1964. Uiteindelijk verliet de Norderney de werf op 24 september 1964. Het boek was mij nog niet eerder opgevallen. Het is aangereikt door iemand die destijds op de werf werkte. Ik had er nog nooit foto's van gezien. Ik heb het boekwerkje met foto's mee genomen en helemaal gescand. Het telt zo'n 30 pagina's en bij elke foto is precies geschreven wat het voorstelt. Als voorbeeld een foto uit heb boekje. En zo is er weer eenstukje radio geschiedenis tot leven gekomen. foto: © 192 museum. 1 september 20187 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 1 september 20187 jr. Hee, nu komen we er waarschijnlijk achter hoe hoog de masten waren Juul. Rob V.
Geplaatst 2 september 20187 jr. Auteur De hoogte van de masten staat niet expleciet aan gegeven. Wel foto's van het hijsen e.d. Het is een soort "rondleiding" van de verbouwing in 30 foto's. Zonder maten of wat dan ook. Het boek kan en wil ik hier niet plaatsen omdat het niet van ons is. Wel heb ik het tbv ons archief gescand. Ook de hele gedetailleerde Norderney tekeningen die ik heb geven niet echt uitsluitsel. Maar zo interessant vind ik het nu ook weer niet. 2 september 20187 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 2 september 20187 jr. En ik altijd maar denken dat algemeen bekend was dat die masten 27 meter hoog waren... Piet.
Geplaatst 2 september 20187 jr. Auteur Dat was de hoogte van de antenne Piet, volgens mij, de precieze hoogte-lengte van de masten weten we niet. Is ook niet zo interessant.
Geplaatst 2 september 20187 jr. Toch leuk dat na zoveel jaar nog steeds dingen boven water blijven komen.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.