Spring naar bijdragen

Koos Alberts overleden.


Juul

Aanbevolen berichten

Vandaag verloren we een vriend. Koos en bijna buurman.

Vooral een verlies voor mijn vrouw. Zij was Koos z'n "platen manager" bij CNR records. Koos viel onder de platen productiemij van Willem van Kooten. Mijn vrouw was elke week in het ziekenhuis, Enschede, te vinden nadat Koos 100 mtr. voor z'n huis tegen een boom reed. in 1987.Notabene omdat hij een optreden van meneer Hazes had overgenomen. Hazes "kon op het laatste moment niet." De reden kunnen we wel naar raden, want zo ging dat met André. Is ook nooit in het ziekenhuis geweest toen. Koos was op ons huwelijk, hij voor het eerst in een rolstoel in het openbaar.........

 

Toen wij voor ons huis een lange oprit met grind hadden zei Koos steevast;'ik kom niet want ik kan niet met die rolstoel door het grind........".

Dat was Koos.

 

En omdat Koos zo veel platen verkocht konden andere ariesten , bijv. De Earring enz. weer langer in de studio opnemen.

 

Wij bewaren goede herinneringen  aan hem. Geweldige doorzetter!

 

Please login or register to see this link.

 

Mooie momenten heb ik toen wij een opreden in het concertgebouw opnamen in 1990. We deden dat op 48 sporen digi. Voor TV en radio.

Hier een paar foto's tijdens de mix in NCRV 1 ( de meersporen mix down studio)

De technicus was Hans Bunt en Koos z'n platenproducer Bart vd Post was er ook bij.

 

 

 

 

 

Mix Koos NCRV 1  mei1990 A.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Robin Westhof:

Niet mijn soort muziek, maar mooi geschreven stukje Juul.

 

Daar sluit ik me bij aan. Een persoonlijke 'noot'  maakt het lezenswaardiger. Ik wist overigens niet dat Tineke de Nooij de aanzet tot zijn succesvolle carrière heeft gegeven: Dat las ik op de site van de NOS:

 

In 1983 kwam daar verandering in toen Alberts meedeed aan een talentenjacht in een kroeg in Amsterdam. Hij werd tweede en Tineke de Nooij adviseerde hem een single op te nemen. Een gouden tip, zo bleek later, want met die single brak Alberts door bij het grote publiek.

 

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat was voor mij en zeker m'n vrouw volstrekt nieuw. Terwijl ze toch nauw met van Kooten en Koos samenwerkte.....

 

Ook niet mijn  muziek maar zoals ik eerder schreef de verkoopcijfers zorgden er wel voor dat andere ariesten veel meer werk konden maken van hun platen. ( weken in de studio om maar te "pielen" bijv.

En toch heb ik het toen ik bij Veronica vandaan kwam en me verdiepte ( POSTER ) in dergelijke muziek leren waarderen heren. Want er zijn heel erg veel mensen die er wel plezier aan beleven.

 

Het zelfde heb ik met Mi Amigo, ik zie dat hier op het forum elke dag voorbij komen en dan denk ik, "niks voor mij"

Maar ik respecteer het, zoals het hoort.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.