Geplaatst 23 januari 20196 jr. Vandaag exact 49 jaar geleden hoorde je (als je in de buurt van de Mebo woonde) de eerste testuitzending van Radio Nordsee. Een opname van 22'43" . FM opname, helaas met wat storing. RNI 1970.01.23 22 minuten First testtransmission
Geplaatst 23 januari 20196 jr. Ik heb die eerste testuitzending op FM 102 MHz gehoord. De ontvangst alhier (net iets ten noorden van Leiden) was prima. Ook de bussen van de toenmalige busmaatschappij West Nederland hadden via hun mobilofoon een prima ontvangst... 😁 Piet.
Geplaatst 24 januari 20196 jr. Op 23-1-2019 om 01:03 zei Jan-Fre: Vandaag exact 49 jaar geleden hoorde je (als je in de buurt van de Mebo woonde) de eerste testuitzending van Radio Nordsee. Een opname van 22'43" . FM opname, helaas met wat storing. RNI 1970.01.23 22 minuten First testtransmission Blijft memorabel. 24 januari 20196 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 25 januari 20196 jr. Auteur Op zondag 25 januari werd er weer getest, in ieder geval op de korte golf. Hiervan is 25 minuten bewaard gebleven. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. RNI-1970.01.25-Test 1970.01.25 18:45-19:12 Radio Nordsee Int. Korte golf test – Horst Reiner SW. Fading, interference. Speelduur: 25’23” 128 KBps 44100 Hz S Maybeline – Chuck Berry Oproep voor ontvangstrapporten ????? - ????? ????? - ????? Sie Horen Radio Nordsee Taglich von sechs uhr morgens Bouree – Jethro Tull Buena sera signorina - ????? Venus – Shocking Blue RNI sendet jezt auf die Kurzwelle und UKW Oh what a lie - ????? Hot sand – Shocking Blue Als iemand de gegevens weet die op de plaats van ????? horen dan hoor ik dat graag.
Geplaatst 25 januari 20196 jr. On 1/23/2019 at 1:03 AM, Jan-Fre said: Vandaag exact 49 jaar geleden hoorde je (als je in de buurt van de Mebo woonde) de eerste testuitzending van Radio Nordsee. Een opname van 22'43" . FM opname, helaas met wat storing. RNI 1970.01.23 22 minuten First testtransmission Thanks Was the very expected start of test transmission (as often reported) from a new offshore station, that people over 60 years now, have been able to follow from the first to the final day
Geplaatst 28 januari 20196 jr. Auteur Twee korte golf opnamen (6210 KHz) waarin Elke een rol speelt. Elke zat volgens mij normaal op kantoor in Zurich, maar mocht blijkbaar ook even radio spelen. RNI 1970.01.28 20 minuten Korte golf test - Horst Reiner & Elke RNI 1970.01.28 25 minuten Shortwave test - Horst Reiner, Hannibal &Elke
Geplaatst 28 januari 20196 jr. What a lie is What a life van Sugar & Dandy. Buona Sera signorina zou dee uitvoering van Adriano Celentano uit 1968 kunnen zijn:
Geplaatst 29 januari 20196 jr. Auteur Vrijdag 30 januari 1970. Een FM (UKW) opname van RNI RNI 1970.01.30 68 minuten Test - Horst Reiner [Studiotape] Horst Reiner zegt dat RNI ook op middengolf te ontvangen is, maar dat is tot nu toe nog niet het geval geweest. Een vooraf opgenomen tape dus waarschijnlijk, waarin geen enkele plaat wordt aan- of afgekondigd. 1970.01.30 60 minuten Radio Nordsee International Horst Reiner UKW aufnahme ????? - ????? [instrumentaal] I could never be president – Johnnie Taylor Hello Suzy – Amen Corner See see rider – Eric Burdon & Animals 25 miles – Edwin Starr ????? - ????? [instrumentaal] Zucker im Kafee – Erik Silvester Move over - Steppenwolf Scarlet ribbons – The Cats Wrist job – Humble Pie Hello Josephine - ????? ????? - ????? Sweet Caroline – Neil Diamond Dynamite woman – Sir Dougglas Quintet Theme from A summer place - ????? Sugar bee - ????? L.O.D (Love on delivery) – Joyce Miller ????? - ????? ????? - ????? ????? - ????? Sail along the silvery moon – Billy Vaughn Yesterday man - ????? [instrumentaal] ????? - ?????
Geplaatst 4 februari 20196 jr. Volgens mij is het nu redelijk compleet: Soul Clap '69 - Booker T & the M.G's [instrumentaal] I could never be president – Johnnie Taylor Hello Suzy – Amen Corner See see rider – Eric Burdon & Animals 25 miles – Edwin Starr Azzurro - Gino Dal Nero [instrumentaal] Zucker im Kafee – Erik Silvester Move over - Steppenwolf Scarlet ribbons – The Cats Wrist job – Humble Pie Hello Josephine - Jerry Jaye Mountain - Joachim Pastor Sweet Caroline – Neil Diamond Dynamite woman – Sir Douglas Quintet Theme from A summer place - the Ventures Sugar bee - Mitch Ryder L.O.D (Love on delivery) – Joyce Miller We can make it - Ray Charles Plynth - Jeff Beck Group Best luck - Chen (exo) Hold me - Bert Kaempfert & orchestra Yesterday man - ????? [instrumentaal] I can't stand living without her - Don Adams Alleen dat een na laatste instrumentaaltje kan ik niet thuis brengen. Jan
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.