Geplaatst 24 november 20196 jr. In november 1975 raakte de Mi Amigo , 12 mijl uit de UK kust, op drift. 10 dagen lang was het voortbestaan van het schip onzeker. Zelfs de Britse Home Offfice kwam aan boord. Over deze 10 dagen in onzekerheid schreef Caroline deejay Simon Barrett een boek, schitterend verhaald. Nu alhier als doenload. https://www.americanradiohistory.com/UK/Miscellaneous/SOS-10-Days-In-The-Life-Of-A-Lady-Barrett-1975.pdf Voor de duidelijkheid, Ik ben niet de scanner van het boek, geef alleen de link door. Op de foto de Mi Amigo gezien vanaf een British Home Office verkenningsschip. 25 november 20196 jr. bewerkt door Gast
Geplaatst 25 november 20196 jr. Ik ben niet de scanner, alleen de boodschapper met een duiding naar de link. 25 november 20196 jr. bewerkt door Gast
Geplaatst 26 november 20196 jr. Kan het nu eindelijk eens lezen. Simon had het altijd over zijn boek, maar er waren geen exemplaren meer verkrijgbaar en zijn eigen boek was zoek. Ik hoorde hem voor het eerst in de Popjournaals van de Lex Harding show bij Radio Veronica. Zal 1973 zijn geweest. Ik ontmoette Simon op de Ross Revenge in 1983. Hij heeft nog twee jaar bij ons ingewoond, op zoek naar werk, want Caroline betaalde niets. Hij deed van alles, zoals discotheken werk, sprak jingles in (zie foto) presenteerde bij Nova Den Haag een grote radiopiraat(zie foto), en werkte als voice-over bij Europa TV. Helaas leverde het onvoldoende inkomsten op om van te leven. Hij vertrok in 1987 naar Palma de Mallorca en woont daar nog steeds. Bijgaand een foto genomen in 1985 in de huiskamer, toen zowel Simon Barrett als Grant Benson inwoonden. Salut Leendert 26 november 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 26 november 20196 jr. 2 uur geleden zei Leendert Vingerling: Kan het nu eindelijk eens lezen. Simon had het altijd over zijn boek, maar er waren geen exemplaren meer verkrijgbaar en zijn eigen boek was zoek. Je had hem van mij mogen lenen.....
Geplaatst 26 november 20196 jr. 4 uur geleden zei Albatrosstudio: Je had hem van mij mogen lenen.... Daar heb ik niet aan gedacht. Het hele boekje was al uit mijn geheugen verdwenen, totdat Paul er mee op de proppen kwam. De nieuwsgroep zit soms vol met verrassingen. salut Leendert 26 november 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 26 november 20196 jr. In het boekje "20 jaar Radio Caroline" staat een beknopte (vertaalde) samenvatting: r
Geplaatst 29 november 20196 jr. Op 28-11-2019 om 19:21 zei Paul de Haan: "He Bo....zo Lus ik er nog wel één". Over eten gesproken. Hier nog een foto van Simon Barrett en Grant Benson aan het diner bij ons thuis in Naaldwijk in 1984. Simon was de kok. Duurde twee uur aan voorbereiding, een uur afwassen, maar het eten was heerlijk... Terugkijkend was het een zeer bewogen periode. De 'struisvogel' uit Ierland (Ronan O'Rahilly) belde regelmatig om te vragen of Simon en Grant weer terug naar het schip konden gaan. Twee uur bellen( à 4 gulden per minuut) om de jongens overstag te krijgen, maar die hielden voet bij stuk. Die wilden alleen naar boord als hun vorige loon zou worden betaald. Ronan hield 'praatjes voor de vaak' en daar trapten de jongens niet meer in. Simon en Grant wilden Nederland ontdekken en pakten van alles aan. Grant ging na vijf maanden weg. Hij kon in Italië bij het Engelstalige Radio Sovereign werken. Daar zat ook Kevin Turner van Caroline.(zie foto) In Italië is hij blijven hangen en heeft later in Milaan een radio 'superstar' status verworven.. Vergelijkbaar met die van Edwin Evers. Grant vertelde me dat zijn succes in Italië vooral kwam door zijn sterk Engelse accent als hij Italiaans sprak. De Italianen vonden dat geweldig. Zoiets als het succes van Caroline/Veronica/Tros dj. Robbie Dale in Nederland.Hij sprak Nederlands met een sterk Engels accent. En zo blijven de herinneringen opborrelen... Salut Leendert 29 november 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 30 november 20196 jr. 13 uur geleden zei Leendert Vingerling: In Italië is hij blijven hangen en heeft later in Milaan een radio 'superstar' status verworven.. Vergelijkbaar met die van Edwin Evers. Ook in andere steden dan Milaan denk ik. Hij doet samen met twee andere medewerkers de ochtend show (ma t/m do) op Radio Number One. Te ontvangen in: https://radionumberone.it/radio/frequenze#lombardia
Geplaatst 30 november 20196 jr. In Italie was Grant aanvankelijk actief als Grant Ballard. Zat ook nog op de Voice of Peace.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.