Spring naar bijdragen

RTL - Radio Luxembourg - 00001963 - David Jell


martinja

Aanbevolen berichten

De naam van de presentator is David Gell (met een G). Hij presenteert de Top 20 van 4 mei 1963. Zie Please login or register to see this link. Hij zegt dat de BAFTA-prijsuitreiking gisteren was en die was op 7 mei 1963. Zie Please login or register to see this link. Hij noemt de tijd: midnight CET. De opname is dus van 8 mei 1963 en begint om 0:00.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas ...... dit is een later door Gell geproduceerde tape, je hoort slechts een deel van de meer dan 35 minuten van deze opname. Wie  de hele opname  heeft en goed luisterd ,  alle jingles en commercials juist weet te plaatsen herkent het. Je moet wel een stevige Lux 208 luisteraar zijn geweest. Wel een leuke opname trouwens. Past in het rijtje van remakes zoals door J Walker en T Blackburn na de sixties in elkaar zijn gezet , met Caroline en London als stations.  Deze kwamen  op CD uit . Ook vergelijkbaar met de US Cruisin serie, leuk maar niet authentiek.

Ergens heb ik de gehele opname. 

Overigens valt het mij wel op dat opnamen van wat men noemt de Golden Radio NL server zeer frequent moddert  met de omschrijvingen en data van de opnames. Er  moet klaarblijkelijk altijd op gereageerd worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo klonk het absoluut niet Bertus. In de opname barst het van de jingles die bijv niet in 63 werden gebruikt, hetzelfde geldt voor de commercials en de pace van het programma. Deze meneer Gell heeft gewoon iets  leuks in elkaar gezet. De kwaliteit van deze 10 minuten is belabberd, lage bitrate, ik heb deze re -creation op de juiste goede kwaliteit. De hele "show" circuleert al decennia lang in allerlei groepen. De herkomst van deze opname ligt in de VS op een airchecksite  die opgedragen is aan 60s en 70 top 40 US radiostations maar in de rubriek extra's ook andere landen voorbij laat komen. Uncle Ricky's site met als naam Reel Radio.

Kijk  maar op deze link en lees het goed, er staat duidelijk boven re- creation. Please login or register to see this link.

Overigens vermoed ik dat de hele opname op goede kwaliteit ook wel ergens in deze groep is terug te vinden. Er is hier vast wel een administratief medewerker die het even opzoekt. 

 

Raadsel opgelost.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.