Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Fred Emmer Overleden

Featured Replies

Geplaatst
Op 26-12-2019 om 23:41 zei melle:

Fred Emmer was legendarisch en een monument voor het NOS-Journaal.

Fred Emmer is heel lang het gezicht van 'Het Journaal' geweest en dan word je vanzelf een monument. 

Vooral in de tijd dat Radio Delmare in het nieuws kwam, was hij vaak de nieuwslezer van dienst.  Ik vond hem ' een sprekende pop'. Weinig expressie in zijn gezicht. Wel een prettige stem. Waarom hij zo gebruind op de buis moest verschijnen is mij nooit duidelijk geworden. Het verhaal gaat dat hij op een kussentje op de stoel zat ivm lengte. Hij was erg klein.

Ik wist niet dat hij als  werkstudent bij de Wereldomroep was begonnen en ook een tijdje bij het 'mislukte project' Europe TV werkte. ( Net zoals  de onlangs getrouwde Simon Barrett van Radio Caroline)

Salut

Leendert

Geplaatst
2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Wel een prettige stem.

Inderdaad en ook belangrijk, zich (net als Eugènie Herlaar) nooit verspreken, tijdens het voorlezen van de (journaal) teksten..

bewerkt door Robin Westhof

Geplaatst
1 uur geleden zei Robin Westhof:

Inderdaad en ook belangrijk, zich (net als Eugènie Herlaar) nooit verspreken, tijdens het voorlezen van de (journaal) teksten..

Erg knap. Dat kan niet iedereen nadoen. Zou voormalig nieuwslezer Philip Freriks ooit één journaaluitzending foutloos hebben gelezen? 

Of,  bij de(zeezender) radio blijvend: Heeft Arend Langenberg ooit een nieuwsuitzending zonder een verspreking gehad?

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
14 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Zou voormalig nieuwslezer Philip Freriks ooit één journaaluitzending foutloos hebben gelezen? 

De eerste jaren was het echt hopeloos, later tijdens zijn journaal carrière ging het wel wat beter, maar volgens mij nooit helemaal foutloos.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.