Spring naar bijdragen

adriaan van Landschoot en radio Atlantis, Jeanine


bert ree

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei bert ree:

Adriaan van Landschoot:

Please login or register to see this link.

 

En voor twijfelt over de schrijfwijze van Jeanine (MS Jeanine)

Please login or register to see this link.

 

Dat 'Jeanine' was altijd al duidelijk, ook al toen ik in 1974 op het schip was. Dat sommige anderen die schrijfwijze verbasterden (waaronder de Engelse deejays aan boord...) dient geheel voor hun rekening gelaten te worden...

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk schip als basis voor een zeezender, studio's achter het voormalige stuurhuis, nieuwspunt in wat ze de kasba noemden, het voormalige stuurhuis. Ik zie Dave Rodgers daar nog in kleermakerszit , nieuws verzamelen. M/S staat voor motorschip, de enige motor die liep was de hulpmotor voor de generator. De scheepmotor was al voor het grootste deel verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

 

Dat 'Jeanine' was altijd al duidelijk, ook al toen ik in 1974 op het schip was. Dat sommige anderen die schrijfwijze verbasterden (waaronder de Engelse deejays aan boord...) dient geheel voor hun rekening gelaten te worden...

 

Piet.

nog dagelijks zie ik op het internet, voornamelijk bij Engelsen de schrijfwijze opduiken zoals die op het schip geschilderd stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bo Lus:

Please login or register to see this link.

 

Die Engelsen toch ('Jeaniene')... 😉

 

Overigens verbaast het me dat de frequentie 962 kHz wordt genoemd op 6 januari. Op die dag testte Atlantis namelijk op 1115 kHz. Op 7 januari begonnen de reguliere uitzendingen. Pas op 16 april werd de frequentie 962 kHz gebruikt, na een kort uitstapje naar 1331 kHz. Op die laatste frequentie werd Atlantis echter zwaar gestoord vanuit Italië. Dus ik vraag me af of dit een originele QSL is? 🤔

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Piet van der Vooren:

 

Die Engelsen toch ('Jeaniene')... 😉

 

Overigens verbaast het me dat de frequentie 962 kHz wordt genoemd op 6 januari. Op die dag testte Atlantis namelijk op 1115 kHz. Op 7 januari begonnen de reguliere uitzendingen. Pas op 16 april werd de frequentie 962 kHz gebruikt, na een kort uitstapje naar 1331 kHz. Op die laatste frequentie werd Atlantis echter zwaar gestoord vanuit Italië. Dus ik vraag me af of dit een originele QSL is? 🤔

 

Piet.

Atlantis was al met de kerstdagen bezig op 1115 khz. Om middernacht op 30 december 73 werd door CSJ aangekondigd dat de officiële uitzendingen om 8 u van start gingen in het Nederlands. Atlantis was 2 dagen vroeger dan Mi amigo officieel terug in de lucht. Begin januari viel de zender uit en het duurde enkele dagen vooraleer er weer normale programma's waren. (bij Mi amigo viel de zender al na 67 minuten uit, maar de volgende dag waren ze al terug).

Pas op 16 april hoorden we het volgende: "Van de zeventient of april radio Atlantis op de nieuw frequentie, de lekkere driehonderden twaalf meter", er klopt duidelijk iets niet aan die QSL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.