Geplaatst 26 januari 20205 jr. De laatste dagen horen we veel in het nieuws over het Corona-virus. Daarbij moest ik denken aan Radio Monique. Het zal in 1985 zijn geweest dat er spotjes op de zender zaten waarin posters e.d. van de Ross Revenge te koop werden aangeboden, en deze waren te bestellen bij 'De Stichting Corona'. Geen idee wat voor club dit was, SMC kent iedereen, maar de Stichting Corona? Zomaar een verzinsel van iemand die iets wilde bijverdienen?
Geplaatst 26 januari 20205 jr. Was als ik het goed hebt van Radio Monique zelf met Rob Otlhof erbij. Was ook een krantje maar heeft niet lang bestaan.
Geplaatst 26 januari 20205 jr. 40 minuten geleden zei ometheo: Geen idee wat voor club dit was, SMC kent iedereen, maar de Stichting Corona? Zomaar een verzinsel van iemand die iets wilde bijverdienen? We hebben hier in 2015 ook al eens over gehad . Toen ging het over de radio Monique Club en een uitgave van een blad door de Stichting Corona. Dit was toen mijn antwoord: De Monique Radio Club en het blad waren een˜speeltje' voor Nico Volker. Fred Bolland had de dagelijkse leiding tijdens de periode dat Nico nog werkte als ambtenaar sociale zaken in de gemeente Nieuwpoort in Zuid-Holland. Toen Nico's ontslagaanvraag naar drie maanden was verstreken en hij dus helemaal beschikbaar was voor de organisatie , wilde Fred niet dat Nico zich met het boordgebeuren bemoeide. Eigenlijk de omgekeerde wereld, omdat Nico degene was die de financier had gevonden en het project had opgestart. In feite zou Nico 'de baas' moeten zijn... ...Nico werd door Fred op een' zijspoor' gezet en mocht zich gaan bezighouden met de merchandising. Nico zocht een 'verkoopkanaal 'en dat werd Rob Olthof, die daarvoor speciaal de stichting Corona nieuw leven in blies. Rob Olthof vertelde in 2003 hierover het volgende: De Monique radio club werd opgericht door Stichting Corona, onder leiding van een zekere Tom ( voorzitter) en op verzoek van de managers van Monique en Gert Jan Smit. Daar het Monique management geen info meer gaf voor het radioblad hebben wij op verzoek van Nico Volker het blad gestaakt. De leden kregen nog wat Monique spullen bij de post. Dus... opgezet op verzoek van Monique en beeindigd op verzoek van Monique. Ik was penningmeester van die club. https://groups.google.com/forum/#!topic/nl.media.radio.zeezenders/UdHg7YBZXrg Salut Leendert
Geplaatst 26 januari 20205 jr. Heb destijds naar ik meen 15 gulden overgemaakt en daar inderdaad 1 of 2 keer een 'blaadje' voor ontvangen. Daarna niks meer. Zag er in die tijd niet professioneel uit. Lang niet zo professioneel als Freewave in die tijd. Een beetje vergelijkbaar met het blaadje 'Visioen' over radio. Zegt dat iemand nog iets?
Geplaatst 28 januari 20205 jr. Op 26-1-2020 om 18:17 zei jan: Een beetje vergelijkbaar met het blaadje 'Visioen' over radio. Zegt dat iemand nog iets? Het zegt mij in eerste instantie helemaal niets. Waarschijnlijk uitgave in eigen beheer . Iemand zal er toch wel iets van af weten? Salut Leendert
Geplaatst 28 januari 20205 jr. Op 26-1-2020 om 18:17 zei jan: Heb destijds naar ik meen 15 gulden overgemaakt en daar inderdaad 1 of 2 keer een 'blaadje' voor ontvangen. Daarna niks meer. Zag er in die tijd niet professioneel uit. Lang niet zo professioneel als Freewave in die tijd. Een beetje vergelijkbaar met het blaadje 'Visioen' over radio. Zegt dat iemand nog iets? Visioen, over welk jaar hebben we het dan?
Geplaatst 28 januari 20205 jr. 10 uur geleden zei Leendert Vingerling: Het zegt mij in eerste instantie helemaal niets. Waarschijnlijk uitgave in eigen beheer . Iemand zal er toch wel iets van af weten? Salut Leendert Bert, dat was in 1981 volgens mij. Toen Radiovisie ermee ophield. En het kwam meen ik uit Harderwijk. Ik zal eens kijken of ik er nog iets van heb. Tussen de Freeway's, MHZ-Magazines (uit Noordwijk meen ik), Victoria's en DX-Magazine's.....
Geplaatst 29 januari 20205 jr. 21 uur geleden zei jan: Gevonden! Bravo Jan. Een echte verzamelaar archiveert alles van waarde. Dit is wel heel bijzonder. Ik had nog nooit van Visioen gehoord. Het komt niet professioneel over, maar dat waren meerdere bladen in die tijd. In de zoekmachine van Google komt de naam Steven Van het Goor voor. Zijn naam komt op bij RTV Nunspeet als winnaar van een klaverjastoernooi. https://www.facebook.com/rtvnunspeet/posts/steven-van-t-goor-uit-harderwijk-is-winnaar-geworden-van-de-wintercompetitie-van/1012983672102471/ Opvallend vond ik het telefoonnummer 03410-19200 . Het heeft er alles van weg dat het abonneenummer met 192 speciaal is aangevraagd. Dit kan geen toeval zijn. Salut Leendert 29 januari 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 29 januari 20205 jr. Toeval of niet, mijn vaste telefoonnummer was 538 5 557. (Sinds mijn verhuizing heb ik geen vast nummer meer). 30 januari 20205 jr. bewerkt door Bo Lus tikfoutje
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.