Geplaatst 27 februari 20205 jr. Populair bericht Altijd aardig om te zien hoe het er nu uitziet, maar dit is het adres Morsweg 7 Leiden. Daar zat in 1979 De Leidse Fles die veel te horen was op Radio Delmare. "Voor geboortetegels, huwelijksborden.....etc". Ferry Eden sprak het spotje destijds in. En als ik me niet vergis kwamen hier ook de Delmare-tegeltjes vandaan met de Mv Martina er op.
Geplaatst 27 februari 20205 jr. Grappig deze info , zo zit er in Brielle als sinds de jaren 70 Café Mi Amigo , dit was wel geen adverteerder maar toch in de zomer van 1978 vond ik het als jochie wel toevallig dat dit de zelfde naam had als mijn favoriete radiostation in die tijd
Geplaatst 5 maart 20205 jr. Populair bericht Op 27-2-2020 om 09:14 zei jan: . En als ik me niet vergis kwamen hier ook de Delmare-tegeltjes vandaan met de Mv Martina er op. Er waren twee tegeltjes. Eéntje met het eerste zendschip de Aegir(1978) en eéntje met een eerder ontworpen anoniem 'bootje'. Dat bootje verscheen al eerder op de T-shirts voor Radio Caroline.(zie foto's) Op de achterkant van beide tegeltjes staat: H&R Johnson , Made in England. Ik kan het niet meer goed voor de geest halen, maar ik meen me te herinneren dat de Leidsche Fles ze liet maken in Engeland. Salut Leendert 5 maart 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 10 maart 20205 jr. Auteur Populair bericht Ik verbeter je niet graag Leen, maar hierbij een foto van de tegel die nog steeds bij mij aan de muur hangt van de Martina, het 3e schip van Delmare uit 1979. Nog altijd een pareltje!
Geplaatst 11 maart 20205 jr. Populair bericht 14 uur geleden zei jan: Ik verbeter je niet graag Leen, maar hierbij een foto van de tegel die nog steeds bij mij aan de muur hangt van de Martina, het 3e schip van Delmare uit 1979. Nog altijd een pareltje! Ik zie het als een welkome aanvulling Jan. Ik ben geen 'alwetende'. Waarvan akte. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit 'pareltje' over het hoofd gezien. Bij Gerard van Dam in Hongarije hing dit ook aan de muur. Het was het enige nog van radio Delmare dat hem aan zijn roerige tijd herinnerde. In de nadagen van zijn leven dacht hij meer dan voorheen terug aan die mooie tijd. Toen kon alles nog, waren er ideeën en mogelijkheden. Door diabetes en een slechte algehele gezondheid voelde hij zich een gevangene van zijn eigen lichaam en zag geen toekomst meer. Hij gaf niet meer om het leven en verwaarloosde zich. Ik moet het Delmare tegeltje ook nog ergens hebben. Zal met een verhuizing wel een keer boven water komen. Het mooie van dit exemplaar is de ingelijste tegel. Corrigeer me als ik het mis heb, maar je kon de tegel destijds met of zonder lijst bestellen. Salut Leendert
Geplaatst 23 januari 20241 jr. Op 11-3-2020 om 10:26 zei Leendert Vingerling: Ik zie het als een welkome aanvulling Jan. Ik ben geen 'alwetende'. Waarvan akte. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit 'pareltje' over het hoofd gezien. Bij Gerard van Dam in Hongarije hing dit ook aan de muur. Het was het enige nog van radio Delmare dat hem aan zijn roerige tijd herinnerde. In de nadagen van zijn leven dacht hij meer dan voorheen terug aan die mooie tijd. Toen kon alles nog, waren er ideeën en mogelijkheden. Door diabetes en een slechte algehele gezondheid voelde hij zich een gevangene van zijn eigen lichaam en zag geen toekomst meer. Hij gaf niet meer om het leven en verwaarloosde zich. Ik moet het Delmare tegeltje ook nog ergens hebben. Zal met een verhuizing wel een keer boven water komen. Het mooie van dit exemplaar is de ingelijste tegel. Corrigeer me als ik het mis heb, maar je kon de tegel destijds met of zonder lijst bestellen. Salut Leendert Ik heb laatst de tegel op Markplaats gekocht voor 10 euro.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.