Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Skol spreekt u taal waar u ook bent 2

Featured Replies

Geplaatst

Hierbij wederom voor de liefhebbers kant 2, een echt singletje aangeboden door Verenigde Nederlandse Brouwerijen Breda - Oranjeboom.

Dit instrumentale nummer op een singletje met het nummer 6802 077. 2 W waarop niets verder is te vinden over de uitvoerende.

Het lijkt mijn een Nederlandse productie, met Thijs van Leer? Cees Schrama? wie weet hier misschien meer van.

https://pixeldrain.com/u/DPquNgvM

Groet Nico.

Geplaatst
  • Auteur
3 uur geleden zei Juul:

Nico, waarom denk je aan Cees Schrama? 

Dat Hammond orgel en dat plaat nummer ik denk Phonogram en daar kwamen de platen van Cees vandaan toch, maar het is natte vinger werk, er staat verder niets op de plaat als alleen die Skol teksten, en geen hoes, ja een Veronica discotheek hoesje, Juul.

Geplaatst

Ja, dat nummer zou het wel eens kunnen betekenen. Het waren nummers-cominatie die ze geloof ik in Baarn wel gebruikten. Ook geen BUMA gegevens?  ik weet niet over in de Honingstraat een Hammond stond.

Pas gleden ben ik met Ad nog eens langs de Honingstraat gereden.................we beleven even staan en hadden zo iets van "Jonge, jonge, al die Nederlandse popmuziek die hier via dat smalle steegje de wereld in ging".

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Auteur

Juul,

Ruud van Lieshout heeft er een mooi boekje over gemaakt met foto's, het heet "Band loopt" over o.a. de voorganger van de Honingstraat de schouwburgzaal van het Hof van Holland en ook over de Wisseloord studio's.

IMG_20200611_0001.thumb.jpg.9773f898fde4cf6ae93c906ce6aea658.jpg

Geplaatst

Ik zie het aan het lettertype. 6802 etc. Is een typisch Phonogram lettertype, kijk maar.  Kwam uit Baarn.

Was een  een z.g. "loonpersing"...............wat een naam.

screen 301.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb de vraag bij de NVPI neer gelegd, die weten misschien een weg om erachter te komen.

Voor een reclame uiting is het best een kwaliteits product, waar denk ik bekende musici achter zitten.

Geplaatst
7 minuten geleden zei nchuijg:

Ik heb de vraag bij de NVPI neer gelegd, die weten misschien een weg om erachter te komen.

Voor een reclame uiting is het best een kwaliteits product, waar denk ik bekende musici achter zitten.

En anders BUMA-STEMRA

Geplaatst

Grappig Nico.

En bij Phongram ( nu Universal )  hebben ze dat denk ik ook niet meer . Want het het is slechts een opname van hen en geen commercieel product volgens mij. Maar om te persen moesten ze in Baarn wel een matrix nummer hebben...........................

bewerkt door Juul

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.