Jump to content

Hilversum 3 - AVRO - 30-8-1982 - Proefdraaien

Recommended Posts

18 minuten geleden zei Hotel Amigo:

Was er ook 's morgens vroeg zo'n programma (AVRO?)?

Mij niet bekend...

Ik heb trouwens de uitzenddatum van het programma kunnen achterhalen: maandag 30 augustus 1982.

Gewoon het programma even goed beluisteren 😕

Hans

Remco Lyklema zou zomaar eens de broer kunnen zijn van wijlen Roel Lyklema (o.a. Talkradio).

Beiden ken ik uit Breda. Mensen verhuizen weleens...

Ze werkten ook allebei in de media, Roel in de jaren zeventig voor het Groningse reclamebureau DZM (Drexhage De Zee Marcread).

In 2000 volgde ik Remco op bij kabelkrant TV Gazet West-Brabant. Met Roel werkte ik bij Radio Continu (Meerle België).

Dank je Hans!

• Like 1
  • Thanks 1
Posted (edited)

Mooie info Martin!

Ik vond via Google ook al een link tussen een Remco Lyklema en Breda. De connectie met Groningen wordt in de aankondiging van het programma genoemd. Ziet er naar uit dat de persoon die jij kent inderdaad de DJ uit Proefdraaien is.

Hans

Edited by DAB.Radio
  • Like 1
  • Thanks 1
  • DAB.Radio changed the title to Hilversum 3 - AVRO - 30-8-1982 - Proefdraaien
Op 4-8-2020 om 12:26 zei Hotel Amigo:

DAB.Radio,

Leuk, maar ik ken ze niet...

Was er ook 's morgens vroeg zo'n programma (AVRO?)?

Daar staat me vaag iets van bij...

In afwachting,

HA

In de jaren zeventig deed de AVRO de vrijdagnacht op Hilv 3. Rond 1977 had Tom Blom (met Woe Wei) een raadselachtig locatieprogramma tussen 1.00 en 2.00, Radio Pandora, dat van tevoren was opgenomen. Tom deed kennelijk de bandbewaking, want tussen 5.00 en 7.00 uur was hij er ook weer. In de tussenliggende uren (2-5) was regelmatig 'nieuw talent' te horen. Tom zat daar dan als professionele kracht bij.

Edwin

Edited by rauhfaser
  • Like 2

"Nieuw talent"

1302. AVRO H III Frank van de Mast presenting his first show from 02‑04h 30‑5‑78   120’

1453. AVRO H I Nightprogramme with Frank van de Mast (ex‑Mi Amigo) 2‑3am 28‑4‑79     63'

1819. Marc Jacobs presenting the AVRO H III Nightprogramme as guest‑dj 29‑4‑78    180’

• Like 1
2 uur geleden zei Albatrosstudio:

"Nieuw talent"

1302. AVRO H III Frank van de Mast presenting his first show from 02‑04h 30‑5‑78   120’

1453. AVRO H I Nightprogramme with Frank van de Mast (ex‑Mi Amigo) 2‑3am 28‑4‑79     63'

1819. Marc Jacobs presenting the AVRO H III Nightprogramme as guest‑dj 29‑4‑78    180’

Je hebt het hier over een jaar later.  Voor die tijd waren het echt broekies zonder ervaring. 'Nieuw talent' dus. Ooit nog van Eddy Jones gehoord? Ik heb een opname van Tom waarin hij Eddy Jones bedankt voor zijn inspanningen in de voorgaande uren. 

In '78 ging de AVRO kennelijk serieus werk maken van het zoeken naar een nieuwe DJ.  Marc en Jan (Frank) van Mi Amigo kwamen door de eerste schifting, Jan mocht ook echt blijven en zou tot '83 bij de AVRO blijven.

Van je drie uitzendingen is de middelste zoals je kunt zien van na 1 april 1979. Op die datum ging de zenderkleuring in, verdwenen de nachtuitzendingen van H3, gingen de nachten naar H1 en werd de vrijdagnacht de wisselnacht (VOO-VPRO-EO). De AVRO kreeg de nacht van maandag op dinsdag op Hilv 1.

Edited by rauhfaser
  • Like 2