Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Boekpresentatie Radio Mi Amigo - De droom van Sylvain Tack

Featured Replies

Geplaatst

Donderdagavond vond in de buitenlucht bij de bibliotheek van Playa de Aro de presentatie plaats van het boek "Radio Mi Amigo - De droom van Sylvain Tack". Alles in het Catalaans - dus voor ons niet veel van te volgen - maar leuk genoeg om de uitnodiging om aanwezig te zijn niet af te slaan. De schrijver Joan Perich heeft drie jaar lang een beroep gedaan op mijn archief en geheugen tijdens het schrijven van dit boek als prijsvraag van een gemeentebestuur. Naast de toespraak van Joan verschillende sprekers zoals de burgemeester van Playa en Carme Hospital, de weduwe van Jordi Comas die wethouder van toerisme was in Playa de Aro tijdens de Mi Amigo periode en daardoor goed bevriend met Tack. Daarnaast sprekers van de Jordi Comas Foundation, sponsor van het hele gebeuren. Vervolgens op het grote scherm een compilatie van voor deze avond gemaakte filmpjes van Marc Jacobs, Bart van Leeuwen, Ferry Eden, Maurice Bokkebroek, Ton Schipper en Bert Bennett. Leuk om na afloop nog uitgebreid te kunnen spreken met Jacqueline Hendrickx, destijds tijdens de Mi Amigo periode, de partner van Sylvain.

Het boek van 240 pagina's is in het Catalaans geschreven en bevat heel veel foto's van Playa, de Mi Amigo periode en betrokken personen. Er wordt nagedacht over een Nederlandstalige versie. Mijn advies is daar niet aan te beginnen. Het recente boek van Ferry Eden is compleet en bevat alle facetten. Ik verwacht derhalve dat de markt te klein is om alle inspanningen te rechtvaardigen.

Ik heb een aantal boeken meegebracht vrijdag maar daar ben ik al doorheen. Mocht je een exemplaar willen kopen kun je een PB sturen, of een mailtje naar " albatrosstudio at gmail punt com " dan neem ik ze binnenkort mee en zorg dat je hem krijgt. Prijs in heel Europa is EUR 25.

PM: Op de derde foto Jacqueline Hendrickx en Joan Perich.

IMG_5618.jpg

IMG_5632.jpg

IMG_5635.jpg

IMG_5644.jpg

safe_image.jpg

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst

Hallo allemaal,

Op 15 februari 2006 was ik aanwezig op de Diamond Princess voor een huldiging van Sylvain Tack. Daar was eveneens een delegatie aanwezig uit Playa de Aro. Uiteraard ook een aantal medewerkers van Mi Amigo zoals Ton Schipper, Maurice Bokkebroek en Danny Vuylsteke. Ik nam toen een reeks foto's, die kan je vinden op https://we.tl/t-eRopqjkiQt.

Mijn Catalaans is helaas niet zo denderend, dus wachten we een mogelijke vertaling af 🙂 ..

Frank

Geplaatst

Liever een Nederlands boek, maar in het Catalaans is het ook meer dan welkom!

Vertalen kan op vele manieren en als Mi Amigofan is het een must om het boek te bezitten, ik hou me aanbevolen!

Gr. Cas

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.