Geplaatst 10 september 20205 jr. Radio Caroline Caroline-19850910-1800-1803-Unknown-Jamming963 Radio Monique Monique-19850910-0500-0600-OttoDeWinter-3om3 Monique-19850910-0600-0630-OttoDeWinter-3om3 Monique-19850910-0700-0744-WalterSimons-OpstaanMetMonique Monique-19850910-1800-1900-FritsKoning-FritsTegenFrits https://www.mediafire.com/file/ggk4x15steyunbg/ groet, Hans
Geplaatst 10 september 20205 jr. Bedankt Hans, was er vandaag nog niet aan toe gekomen. Kleine aanvulling: Caroline-19850910-0359-0400-Onbekend
Geplaatst 10 september 20205 jr. 9 uur geleden zei Hans Hendriks: Radio Caroline Caroline-19850910-1800-1803-Unknown-Jamming963 Radio Monique Monique-19850910-0500-0600-OttoDeWinter-3om3 Monique-19850910-0600-0630-OttoDeWinter-3om3 Monique-19850910-0700-0744-WalterSimons-OpstaanMetMonique Monique-19850910-1800-1900-FritsKoning-FritsTegenFrits https://www.mediafire.com/file/ggk4x15steyunbg/ groet, Hans Otto de Winter's echte naam is toch Leendert Vingerling?
Geplaatst 10 september 20205 jr. Auteur 7 minuten geleden zei thijs5326: Otto de Winter's echte naam is toch Leendert Vingerling? Dat is juist Thijs. Op 12 februari 2018 gaf Leendert hierover uitleg in dit draadje: https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/48469-radio-caroline-december-1984/ groet, Hans
Geplaatst 18 september 20205 jr. Op 10-9-2020 om 20:54 zei Hans Hendriks: Dat is juist Thijs. Op 12 februari 2018 gaf Leendert hierover uitleg in dit draadje: https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/48469-radio-caroline-december-1984/ Ik meld me weer. Ik heb een hele drukke periode achter de rug met de verkoop van mijn villa en een zoektocht naar een ander. De Côte d'Azur gaan we verruilen voor een mooi stekkie boven op een berg op twee uur rijden. Zeezender zaken dan maar: Hans geeft het juiste antwoord. Otto de Winter is Leendert Vingerling. De reden dat ik aan boord zat en programma's deed, kwam doordat het steeds moeilijker werd om te bevoorraden. De Engelsen hadden een observatie schip bij Laser gelegd en dat ging na verloop van tijd tussen de Communicator en de Ross Revenge in liggen. Bevoorraden kon alleen nog maar door slim te zijn: scheepslichten doven en 's ochtends om drie uur aankomen. Dan lag iedereen op het observatieschip nog te 'pitten'. Het werd steeds risicovoller en daarom had Monique opperhoofd Fred Bolland via scheepsmakelaar Janssen uit Rotterdam een vrachtschip geregeld dat 50 ton olie zou komen brengen. De aflevering moest wel contant betaald worden. Ik kreeg 50.000 gulden mee en bleef achter op de Ross Revenge. Niemand wist precies waarom ik daar was. Ik vertelde dat er een vrachtschip dieselolie zou afleveren en moest toezien of dat ook gebeurde. Van een contante betaling was niemand op de hoogte. De beloofde boot kwam nooit opdagen. Ik liep bijna een week met een enveloppe met 50.000 gulden in mijn onderbroek en stopte het 's nachts onder mijn kussen. Niemand mocht het weten. Helaas kwam de beloofde boot niet opdagen en kwam de tender Zeemeeuw uit Nieuwpoort na een week wachten ineens met acht ton diesel langszij. Ik ging na afgerekend te hebben met Danny weer naar huis. De crisis werd erger, omdat Danny er mee stopte. In Bruinisse hebben we toen een bevoorradingsscheepje(Windy) opgeknapt en onder Hondurese vlag gebracht. Twee Kaapverdianen zouden als 'bemanning' er permanent op blijven en ons helpen met bevoorraden.(zie foto) Dat werd geen succes... Salut Leendert 19 september 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 18 september 20205 jr. 51 minuten geleden zei Leendert Vingerling: Ik meld me weer. Ik heb een hele drukke periode achter de rug met de verkoop van mijn villa en een zoektocht naar een ander. De Côte d'Azur gaan we verruilen voor een mooi stekkie boven op een berg op twee uur rijden. Zeezender zaken dan maar: Hans geeft het juiste antwoord. Otto de Winter is Leendert Vingerling. De reden dat ik aan boord zat en programma's deed, kwam doordat het steeds moeilijker werd om te bevoorraden. De Engelsen hadden een observatie schip bij Laser gelegd en dat ging na verloop van tijd tussen de Communicator en de Ross Revenge in liggen. Bevoorraden kon alleen nog maar door slim te zijn: scheepslichten doven en 's ochtends om drie uur aankomen. Dan lag iedereen op het observatieschip nog te 'pitten'. Het werd steeds risicovoller en daarom had Monique opperhoofd Fred Bolland via scheepsmakelaar Janssen uit Rotterdam een vrachtschip geregeld dat 50 ton olie zou komen brengen. De aflevering moest wel contant betaald worden. Ik kreeg 50.000 gulden mee en bleef achter op de Ross Revenge. Niemand wist precies waarom ik daar was. Ik vertelde dat er een vrachtschip dieselolie zou afleveren en moest toezien of dat ook gebeurde. Van een contante betaling was niemand op de hoogte. De beloofde boot kwam nooit opdagen. Ik liep bijna een week met een enveloppe met 50.000 gulden in mijn onderbroek en stopte het 's nachts onder mijn kussen. Niemand mocht het weten. Helaas kwam de beloofde boot niet opdagen en kwam de tender Zeemeeuw uit Nieuwpoort na een week wachten ineens met acht ton diesel langszij. Ik ging na afgerekend te hebben met Danny weer naar huis. De crisis werd erger, omdat Danny er mee stopte. In Bruinisse hebben we toen een bevoorradingsscheepje(Windy) opgeknapt en onder Hondurese vlag gebracht. Twee Kaapverdianen zouden als 'bemanning' er permanent op blijven en ons helpen met zou gaan bevoorraden.(zie foto) Dat werd geen succes... Salut Leendert Jan Olienood, toch altijd nood aan olie.
Geplaatst 18 september 20205 jr. Gefeliciteerd Leendert met de verkoop. Snel gegaan denk ik dan maar. Ik ga in februari naar 8256TC, dus ook mega druk. En af en toe even wat anders dus hier lezen. Ook jou uitgebreide verhalen je weet hoe ik over die jaren denk maar toch respect voor alles. Waren er maar meer uitgebreide verhalen. Het is vaak zo "hap snap". Maar er zijn hier natuurlijk niet zo veel mensen die "het echt meegemaakt" hebben. Da's ook weer waar. Enfin, Wij samen dan maar, met rechts op de achtergrond "mijn held" Dave Hawkins de BIG L technicus , hij was het die de zender uitzette op 14 augustus 1967. 18 september 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 19 september 20205 jr. Dag Juul, Niet verkeerd om naar Biddinghuizen te verkassen. Lijkt me te liggen in het redelijk authentieke Nederland. Datgene wat nog overblijft en bewoonbaar is buiten de overvolle Randstad. Mijn huis is binnen 24 uur verkocht en binnen een maand een mooi stekkie gevonden in 83560(postcode) Saint Julien le Montagnier op 540 meter. De zeezenders blijven me boeien en na drukke tijden is het een soort ontspanning. Weer even denken aan vervlogen en roerige tijden. De tijd gaat erg snel. Ik koop nog één keer een huis en dan zal het wel enkele reis kist worden, of nog een verzorgingsinstelling. Het is zaak om daarvoor alles te hebben verteld en opgeschreven. Niet dat iemand dat over 50 jaar nog zal interesseren, maar er zal maar eens een zeezender activist opstaan en veel aandacht krijgen... Salut Leendert
Geplaatst 19 september 20205 jr. Ja Leen, het was toen reuze gezellig met jou erbij. En jij maar pannenkoeken bakken. Anderhalve maand later zat je er weer na die eerste fatale tocht met de Windy. Daar komen we later vast nog op terug...
Geplaatst 19 september 20205 jr. 6 uur geleden zei Harm ten Brink: Fataal? Fataal impliceert vaak een ongeluk met letsel . Dat heeft gelukkig niet plaatsgevonden. Wel een schip dat niet meer kon varen en dat had fataal kunnen aflopen. Na twee maanden werken op de werf in Bruinisse was de Windy omgebouwd van een kleine viskotter naar een bevoorradingsscheepje. De visruimen werden gesloopt en metalen platen waren gelast voor diesel en water tanks. Er kon nu 16 ton diesel en 8 ton water vervoerd worden. Begin november vertrokken we en dat verliep al niet goed. We wilden binnendoor via Middelburg naar Vlissingen en dan de Noordzee op. Op deze manier bestond niet het risico dat we vast gehouden konden worden in de sluis van de Oosterschelde. In het kanaal van Walcheren was er ineens een stremming. Een brug kon niet open. Dus weer helemaal terug naar de Oosterschelde en via de sluizen de zee op. Bij de Ross Revenge aangekomen gooide een Kaapverdiaans bemanningslid een touw omhoog om vast te leggen achter de Ross. Niet gespeend van enige intelligentie dat een tros zwaar is en er tegenwind stond, viel de tros in het water. De Engelsen konden aan boord net niet het touw pakken en zo belandde het in de schroef van de Windy. Die kon niet meer varen. Nog snel werd de boot langzij gelegd om de diesel over te pompen, maar daarna zat het touw muurvast in de schroef. De boot is op sleeptouw naar Engeland genomen door de kustwacht. Ik bleef achter aan boord . Een paar dagen later voer de Communicator voorbij. Het waren opwindende tijden. Salut Leendert 19 september 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 19 september 20205 jr. Ja, dat weet ik ook wel maar dit verhaal kende ik niet. Zal een flinke duit gekost hebben...
Geplaatst 19 september 20205 jr. 9 uur geleden zei Walter: Ja Leen, het was toen reuze gezellig met jou erbij. En jij maar pannenkoeken bakken. Walter, En dat pannenkoeken bakken ben ik niet verleerd. Ze waren toen wel erg dik. Ik herinner het nog me levendig. Alsof het gisteren was. Het was inderdaad oer gezellig aan boord .De Ross Revenge vormde de basis voor onze langdurige vriendschap. Salut Leendert
Geplaatst 20 september 20205 jr. Als de dag van gisteren. In de boordbrief schreef Gerda: "Leen is voor een paar dagen aan boord, maar ik wil hem niet op de radio horen". Dus jij ging 5 half 7 doen(!) Ondanks de permanente bewaking van de Engelse overheid zat de stemming er goed in. De financiers hadden zich in het voorjaar dan wel teruggetrokken, we hadden inmiddels een hoop adverteerders om de boel draaiende te houden. Dit met ondersteuning van de religieuze uitzendingen.
Geplaatst 20 september 20205 jr. 3 uur geleden zei Walter: n de boordbrief schreef Gerda: "Leen is voor een paar dagen aan boord, maar ik wil hem niet op de radio horen". Dus jij ging 5 half 7 doen(!) Begrijpelijk, de opmerking van 'tante Gerda' was ingegeven vanuit veiligheidsoverwegingen. We konden toen moeilijk inschatten wat de opsporingsdiensten van ons wisten en dan moet je geen slapende honden wakker maken. Mart Roumen van de RCD had al veel in kaart gebracht, maar mocht van hogerhand nog niet ingrijpen. Dat wisten we toen natuurlijk niet, maar het toont aan dat Justitie al in een vroeg stadium plannen had om de organisatie op te rollen. Dat gebeurde pas in augustus 1989. Salut Leendert 20 september 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.