Spring naar bijdragen

magische klanken


hans knot

Aanbevolen berichten

Franck Pourcel and his orchestra – Tout les mots d’amour. Voor dit nummer gaan we terug naar de beginperiode van Radio Veronica. In die tijd was er vele zondagmiddagen een aantal korte programma’s, waaronder het kwartiertje ‘Magische toetsen’ dat werd geïntroduceerd met de tekst: ‘U kunt 15 minuten luisteren naar bekende melodieën van toen en van nu, gespeeld door pianist Henk Vos, met ritmische begeleiding. Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos zijn kwartet. De intro was steevast een deel van het nummer ‘Tout les mots d’amour’ , dat weer valt te herleiden naar de originele uitvoering van Frank Pourcel en zijn orkest.

 

Franck Pourcel and his orchestra - Tout les mots d'amour. For this song we go back to the early days of Radio Veronica. In those days there were a number of short programmes on Sunday afternoons, including the quarter-hour 'Magic Keys' that was introduced with the text: 'You can listen for 15 minutes to well-known melodies from then and now, played by pianist Henk Vos, with rhythmic accompaniment. We may assume that the rhythmic accompaniment was provided by Tony Vos quartet. The intro was invariably part of the song 'Tout les mots d’amour', which can be traced back to the original performance by Frank Pourcel and his orchestra.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

bewerkt door hans knot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Will Stevens:

Dank! Ik neem aan dat Henk Vos dat intro zelf speelde.

 

Je schrijft: ' Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos.' Maar Tony Vos speelde alleen saxofoon.  Bij 'ritmische begeleiding' denk ik aan (bas en) drum. 

Tony Vis kwartet staat er nu daar in een dergelijk programma hij volgens de gegevens op de intro rhytmisch werd begeleid.

bewerkt door hans knot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-5-2021 om 22:33 zei martin61:

Ik denk dat die tijdschriften richting Belgie gingen. Daar was alles veboden. In en rond Breda zat het ook vol met clubs en seks shops voornamelijk voor Belgen.

 

47 minuten geleden zei Will Stevens:

Dank! Ik neem aan dat Henk Vos dat intro zelf speelde.

 

Je schrijft: ' Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos.' Maar Tony Vos speelde alleen saxofoon.  Bij 'ritmische begeleiding' denk ik aan (bas en) drum. 

 

6 minuten geleden zei thijs5326:

 

Tony Vis kwartet = Tony Vos Kwartet.

in  het originele verhaal staat het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.