Geplaatst 13 oktober 20214 jr. Populair bericht Eerder deze week kreeg ik het leuke boek "Van tv-publiek tot televisieregisseur" van Eduard Huis in 't Veld. Het boek begint met zijn periode als technicus bij Radio Noordzee na een afwijzing door Veronica. Begin jaren 80 van de vorige eeuw had ik veel contact met Eduard toen hij vanuit omgeving Hilversum elke drie weken op vrijdagavond "Radio Holland" in de lucht bracht met een drie uur durend programma dat bij hem thuis van te voren werd opgenomen. Ik heb daar een keer aan meegewerkt met een zeezender special maar hier is het programma van 5 maart 1982 tussen 22-23 uur van Ed(uard) zelf met als onderwerp "commercials". https://we.tl/t-ZxghKqvUxr HollandFM_Gooi-19820305-Ed-SpecialAboutCommercials-102.6mhz.mp3
Geplaatst 14 oktober 20214 jr. De afwijzing van de Veronica sollicitatie staat in het boek (foto) 26 juli 1972 ondertekend door Rob Out.
Geplaatst 14 oktober 20214 jr. Auteur 1 uur geleden zei Lokeend: De afwijzing van de Veronica sollicitatie staat in het boek (foto) 26 juli 1972 ondertekend door Rob Out. Maar een maand later kon Eduard bij RNI aan de slag, dus geen nood.
Geplaatst 15 oktober 20214 jr. Ergens zit in m'n geheugen dat ie later bij de VOO - tv ging werken. Kan je een scan sturen ? Om te kijken wat Out toen schreef. Dan daarbij in die tijd was er geen ruimte voor nog een technicus.
Geplaatst 16 oktober 20214 jr. Auteur 8 uur geleden zei Jan van Heeren: Waar is het boek te verkrijgen? Via Google kan ik het niet vinden. eduard@hitv.nl
Geplaatst 16 oktober 20214 jr. Begin jaren '80 had ik ook veel contact met Eduard, ook vanwege 'Radio Holland'. Heb nog heel wat uitzendingen opgenomen en later gedigitaliseerd (en naar Eduard gestuurd, die was er heel blij mee want hij had ze zelf niet meer...). Die uitzendingen waren eens per 3 weken, later eens per maand. Nu niet meer voor te stellen maar het was ook geen standaardpiraat met top-40 muziek maar veel informatie en reportages, en het maken daarvan zal best veel (vrije) tijd hebben gekost. En die studio op zolder heb ik inderdaad ook gezien. Ik wist trouwens wel van zijn Noordzee-verleden maar niet dat hij ook bij Veronica had gesolliciteerd. Toch dat boek maar eens bestellen...
Geplaatst 17 oktober 20214 jr. Op 15-10-2021 om 22:42 zei Albatrosstudio: Dank je wel Douwe. Inderdaad in 1972 zaten we "vol"...............................althans inzake techniek. Als het daarover ging.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.