Jump to content

Zeedijk studio

Recommended Posts

16 minuten geleden zei de redactie:

Heren,

Nu we het toch over rechten van foto's hebben: er zijn in deze topic door diverse mensen foto's geplaatst waarbij niet duidelijk is of degene die deze hebben geplaatst ook de rechten hebben. Willen jullie, om te voorkomen dat wij weer geconfronteerd worden met een (stevige) rekening, deze verwijderen als je niet de rechthebbende bent of indien dat wel zo is erbij zetten in de posting. Kan er niet meer gemuteerd worden, doe dan even de melding via ons Please login or register to see this link. .

Als wij geen reactie krijgen zullen de betreffende foto's worden morgen in de loop van de middag worden verwijderd.

Je loopt nu iets te hard van stapel:

Zolang er netjes aan bronvermelding word gedaan is er doorgaans geen probleem.

Het is wel zaak om bij professionele partijen zoals fotopersbureaus voorzichtig te zijn, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

1 uur geleden zei Harm ten Brink:

Zolang er netjes aan bronvermelding word gedaan is er doorgaans geen probleem.

Dat wil nog niet zeggen dat je het met toestemming plaatst.

1 uur geleden zei Harm ten Brink:

Het is wel zaak om bij professionele partijen zoals fotopersbureaus voorzichtig te zijn, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

Dat geldt niet alleen voor Persbureau's.

Vorig jaar hebben wij bijna 900 euro moeten betalen omdat er een paar foto's waren geplaatst waarvan de rechten elders lagen. Dan begrijp je waarom we 'iets te hard van stapel' lopen.

• Like 1

Posted (edited)
6 uur geleden zei radio tpot:

Er staat ook bij Juul: Copyright © Genealogybos.com 2022

Dus zij hebben de rechten dan toch?

Theo

Nee.

gewijzigd door Juul.  19.00 uur.

Inmiddels heb ik contact gehad en ook de door mij aanvankelijk aangewezen persoon van mediasite.tv  en het blijkt dat ook hij wordt "misbruikt".

Inmiddels wel contact met de oorspronkelijke website chef van de hierboven vermelde website.

Edited by Juul
  • Like 1

Ook ik moet met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik onlangs, per abuis, 2 foto's op deze site heb gezet die van jingleweb waren... deze zijn dan ook terecht verwijderd, dus voortaan alleen plaatjes van mij die ik vroeger met mijn "Agfa Click-2" en later met mijn "zoveelste hands" Practica LTL heb gemaakt.

Het is niet alleen met foto's hoor, ook met opnamen van zeezenders gaan sommige mooie zwier maken, ik heb in het verleden heel veel opnames gedeeld en die worden soms door anderen aangeboden in de trant van "die nam ik toen op.." Ik herken ze meteen, waarom? Nou, mijn vader repareerde electromotoren en dat gaf specifieke kraakstoningen en die pik ik er dan meteen uit...

Groet

Henk Kruize

• Like 1