Geplaatst 11 juni 20223 jr. Populair bericht 4 uur geleden zei Roel Dickse: Radio Caroline Caroline-19870611-1522-1655-PaulGraham Roel, Paul Graham maakte met dit programma zijn debuut op Radio Caroline. Verder was rond deze datum de ligpositie van de Ross Revenge gewijzigd. Men had het anker gelicht en verhuisde van de Knock Deep Channel bij de ingang van de Theems naar een positie naar de South Falls voor het graafschap Kent. ( Ik vermoed dat dit zuidelijker en oostelijker ligt, maar weet dat niet zeker; in ieder geval wel verder van de kust) Reden is om er voor te zorgen, dat men buiten de territoriale wateren van Engeland moest blijven. Daar was een wijziging in opgetreden. Sowieso een uitbreiding, maar ik weet niet de details. Gerard
Geplaatst 11 juni 20223 jr. Populair bericht De 3-mijls zone ging naar 12-mijl... vandaar. En de nieuwe ankerplek was lang niet zo'n beschut gebied als het Knock Deep... en na een paar flinke stormen bleek de nieuwe ankerplek lang niet zo rustig als het Knock Deep waar ze eerst lagen.. en wat er daarna op 24 November gebeurde hoef ik niemand hier te vertellen.. Henk Kruize
Geplaatst 11 juni 20223 jr. Populair bericht 9 uur geleden zei Gerard van den Ende: Verder was rond deze datum de ligpositie van de Ross Revenge gewijzigd. Dat was op woensdag 10 juni 1987. Overdag , tijdens de tocht naar de nieuwe ankerplaats uit de lucht, begin van de avond terug in de ether. De beide zenders waren (daarna) in Nederland (nu) iets duidelijker te horen. (Eigen aantekeningen) 8 uur geleden zei Henk-Anna Loog: En de nieuwe ankerplek was lang niet zo'n beschut gebied als het Knock Deep... "Vanwege uitbreiding van de territoriale wateren moesten we onze plek in het Knock Deep in juni 1987 verlaten. De keuze was gevallen op de South Falls Head. Nou, een slechtere plek kun je niet wensen. Omdat dat we niet meer de bescherming hadden van zandbanken (we lagen nu echt midden op zee), kregen we er regelmatig goed van langs. Ook was op onze nieuwe ankerplaats de stroming veel sterker. De eerste najaarsstormen staken alweer de kop op. Het was ons inmiddels duidelijk dat de South Falls Head een beroerde ligplaats was. Wat kon het daar tekeer gaan! Ook de kapitein van één van de Olau veerboten, die vier keer per dag langs voeren, had ons al 'gefeliciteerd' met het uitzoeken van één van de slechtste ankerposities. niet zelden gingen we in die periode uit de lucht wegens onderhoud aan de zendmast. De tuidraden kwamen steeds slapper te staan en moesten eigenlijk vervangen worden. De isolatoren in die draden stonden te knetteren en de vonken vlogen door de lucht. Caroline discjockey Peter Philips zat op den duur meer in de mast dan in de studio. Natuurlijk deed hij zijn uiterste best, maar voor mij was al lang duidelijk dat het mastonderhoud verre van professioneel was. Er was overigens nog iets om ons zorgen over te maken. In oktober consta- teerde ik dat de zendmast, net boven het dek scheurtjes begon te vertonen." https://www.mediapages.nl/zeezenders/radio-monique/232-walter-zwarts-monique-historie-deel-19
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.