Spring naar bijdragen

LP AM stations ontvangen


Aanbevolen berichten

Geachte lezers,

Hier weer een lijstje van LP AM stations die ik hier (Noord Nederland) kán ontvangen. Ja met een nadruk op kán, want ook ik heb veel storing hier op de mg (en kg). Als antenne gebruik ik o.a. 2x +/- 33 meter, bijna horizontaal gespannen (N - Z), KBC mini loop of een zelfbouw loopantenne.

Helaas lukt het me niet om elke dag storingsvrij naar de mg te luisteren, 'de heren van AT' doen er helaas niets aan...

Hier mijn lijstje, enkel LP AM stations uit Nederland:

1602 Flandria

1584 -

(1566 -)

1485 Radio Zwarte Hond (Drachten)

1467 Eldorado; 's morgens vroeg wanneer hij nog Off Air is: Radio Paradijs en soms Vliegende Hollander

1395 Seabreeze AM

1332 (Zwak signaal) De Parel van Twente, Radio Beilen AM of Extra Am;  afhankelijk van: tijd, mg condities en naar welke richting loop staat

1287 Radio 0511

1251 -

1224 (Zwak signaal) Radio 1224 of Radio Turkiyem; afhankelijk van: tijd, mg condities en naar welke richting loop staat

1179 Radio 220; 'morgens vroeg wanneer hij nog Off Air is: Jinx Radio

1134 Japie de Portier; wanneer hij Off Air is, kan ik overdag Eye AM Radio met loop (gericht) ontvangen

1116 Back Yard; afhankelijk van: tijd, mg condities en ik moet de loopantenne exact uitrichten

1098 Het Milano Team

1035 Neverland AM; afhankelijk van: tijd, mg condities en ik moet de loopantenne exact uitrichten

1008 Transparant (Radio Babylona); 's morgens vroeg wanneer ze nog Off Air zijn: Radio Experience / United AM

918 Radio TPot; wanneer hij Off Air is, kan ik overdag Citrus AM met loop (gericht) ontvangen

900 Theonex AM; wanneer hij Off Air is, kan ik overdag Sitara FM met loop (gericht) ontvangen

891 HOTRADIO Hits; afhankelijk van: tijd, mg condities en ik moet de loopantenne exact uitrichten

846 Album AM; afhankelijk van: tijd, mg condities en ik moet de loopantenne exact uitrichten

828 -

819 Radio Keukenduin / Impact AM

801 Radio Jong Europa / Stem vanaf Drenthe

747 Radio 0511 / Radio Seagull

675 Radio Calypso

 

Wanneer bijvoorbeeld een bij mij sterk station Off Air is, hoor ik ineens andere stations op die freq.

Zo heb ik deze LP AM stations ontvangen: Zuidwest Brabant AM (1467), Sterrekijker AM (1395), Kilrock (1287), Piratensound (1224), Impact AM (1008), Radio Monique (918), LOMP Radio (819), Cupra Radio en MCB Radio (747) en Unique Gold en Schalkhaar AM (675).

 

 

Met een AM groet,

 

HA

 

bewerkt door Hotel Amigo
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Storing op AM komt helaas heel veel voor tegenwoordig, met "dank" aan de moderne technieken. Boosdoeners zijn veel laders die gebruikt worden, apparaten met schakelende voedingen, zelf heb ik het met een van mijn DVD spelers. Ook al staat het apparaat uit dan geeft ie nog een flinke ratel op mijn Kenwood R1000, als ik de stekker van de DVD uit het stopcontact (of :) zoals het mij in de Electroklas van de LTS werd geleerd "WandContactDoos") haal dan is die storing weg.

Verdere AM "killers" zijn PC's, TV's, omvormers van zonnepanelen, electromotoren met koolborstels, en nog meer, zelfs je hele stroomnet in je huis werkt als "zend antenne"  voor deze storingen. Ook als ik met de autoradio op Caroline 648 bij mij op het eind van de straat kom waar een "stroom verdeel kast" staat dan ratelt en bromt het ook op mijn autoradio naar hartelust als ik voorbij dat ding rijdt... net zoals langs hoogspannings leidingen, leidingen van het spoor etc.

Helaas treed het AT hier niet tegen op omdat er gewoon niets tegen te doen is en omdat het AT er van uit gaat dat de AM beluistering nog maar minimaal is.

 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.