Spring naar bijdragen

VARA Hilversum1 Herman Stok 30-12-1967 TVT 12:15-13:00


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Nu begin ik zelf ook te twijfelen aan de datum, want 31 December 1967 was op een Zondag. Weet je, vaak krijg je zulke opnames en ga je er van uit dat datums en tijd kloppen. Ik merk nu wel dat daar vaak fouten in zitten, zie het hier ook regelmatig aan andere opnames die aangeboden worden.

Zal eens een Zaterdag spenderen aan het controleren van diverse oudere (digitale)  opnames die ik in mijn bezit heb.

Ik sta natuurlijk altijd open voor feedback zodat ik het ook juist in mijn database kan zetten.

Alvast heel hartelijk bedankt voor het "meedenken".

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-7-2022 om 11:29 zei Henk-Anna Loog:

Nu begin ik zelf ook te twijfelen aan de datum, want 31 December 1967 was op een Zondag. Weet je, vaak krijg je zulke opnames en ga je er van uit dat datums en tijd kloppen. Ik merk nu wel dat daar vaak fouten in zitten, zie het hier ook regelmatig aan andere opnames die aangeboden worden.

Zal eens een Zaterdag spenderen aan het controleren van diverse oudere (digitale)  opnames die ik in mijn bezit heb.

Ik sta natuurlijk altijd open voor feedback zodat ik het ook juist in mijn database kan zetten.

Alvast heel hartelijk bedankt voor het "meedenken".

 

Henk Kruize

 

Ik denk even mee:

 

In december 1967 had de VARA op zaterdag zendtijd op H1, als gezegd, met tussen 12.15 en 13.40 een 'jongerenblok' bestaande uit Tijd voor Teenagers (12.15-13.00) en Uitlaat van Wim de Bie (13.00 en 13.40). Op H2 was er op zaterdag ook het nodige te beleven, met name '6-7-6-8', tussen 17.30 en 18.30, 'Pocketradio voor teenagers' met Theo Stokkink en vanaf 19.30 'Sjook' voor de twintigers, ook met Stokkink.

Op Hilversum III zat de NCRV op zaterdag hip te wezen met een eigen programma van The Ramblers en orkestklanken in Lichtvoetig. Wél leek er een soort coordinatie tussen de zender te zijn, want op het moment dat de jongerenuitzendingen op 1 ophielden, ging H3 (NCRV) om 14.00 uur door met Twienerama en Halte voor de jongeren.

 

Een hoop gedraai aan de afstemschaal, maar dat vond iedereen toen nog logisch volgens mij. Zeker voor zover ze 192 nog niet konden ontvangen. 

 

Ik één gids van de laatste week van 1967, de AVRO-Bode. Op zondag had de VARA ook twee uur zendtijd op H3 (van 12 tot 2) en in de vroege ochtenduren op H1. Het staat niet in de gidsen, maar misschien dat ze 'last minute' die H3-uren voor de gelegenheid (laatste dag van het jaar) hebben gebruikt voor dat jaaroverzicht. Dan zou de datum kloppen en de zender H3 zijn. Maar dan is de verwijzing naar TvT weer raar, want dat was dus een H1-programma. 

 

EDIT: ik heb even geluisterd: omdat het programma precies drie kwartier duurt, is het niet meer dan logisch dat het de gebruikelijke TvT-zendtijd is: zaterdag 30 december dus.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Henk-Anna Loog changed the title to VARA Hilversum1 Herman Stok 30-12-1967 TVT 12:15-13:00
  • 3 weeks later...

je had vroeger ook met Hilversum 1 en 2 dat de programma's en omroepen van 1 en 2 wisselde, misschien 1 x per jaar, dat weet ik niet precies, Tijd voor teenagers heeft ook een tijd vroeg op vrijdagavond gezeten, was wel mooi dan had je later op de avond ook Vliegende Schijven met mooie verzoekplaten, en ook Vliegende Schijven heeft een tijd op zaterdagmiddag rond 13.00 uur gezeten.
Vliegend Schijven was van de KRO, 

bewerkt door grignard2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.