Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Als je denkt dat we met de bomaanslag op de Mebo-2 in 1971 het ergste was dat er gebeurde in de zeezender wereld dan moet ik toch even je geheugen opfrissen en je meenemen naar Juni 1966. Reginald Calvert, eigenaar van Radio City had het aan de stok gekregen met de Radio Atlanta organisatie, die wilden vanaf "Shivering Sands Towers" waarvan Radio City uitzond, Radio Caroline South onderbrengen zodat de Mi Amigo naar een andere positie kon. Atlanta had een zender aan boord gebracht maar de onderhandelingen met Radio City  liepen spaak en Reginald Calvert ging onderhandelen met Radio London om het station "United Kingdom Good Music" op te zetten. Uiteraard was de Atlanta organisatie nu "slightly pissed-off" omdat hun zender nog op het fort stond en ze stuurden in Juni 1966 een knokploeg naar het fort die de zaak bezette en het station uit de lucht haalde, en, op zijn beurt, maakte dat radio City eigenaar Reginald Calvert  ook "pissed-off".

Hij gaat verhaal halen bij een van de vertegenwoordigers van Radio Atlanta, namelijk Major Oliver Smedley, helaas, tijdens de ruzie die ontstaat schiet Major Oliver Smedley gericht en hij treft met het schot Reginald Calvert dodelijk.  Later wordt de knokploeg van het fort gehaald en gaat de weduwe van Reginald, Dorothy Calvert, verder met het station.

Luister hoe Radio City daarna terug komt in de lucht op 27 Juni 1966.

opname 1= 0933-1000 Ian McRea

opname 2= 1258-1300 Nieuws met Tom Edwards of de problemen die ze hadden

Dit is echte radio geschiedenis waarde medeforum leden.

Groet

Henk Kruize

https://pixeldrain.com/u/XkL3atcf

https://pixeldrain.com/u/dynjhEHZ

city advertising.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Zeer geachte Henk,

bedankt voor al jouw bijdragen

ipv een gebruikelijk 'bedankje' aan te klikken wil ik gaarne ook algemene dank benadrukken in de vorm van dit bericht

Omni ;) 

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Heel graag gedaan Omni, ook bedankt voor je likes.

Kijk, het is leuk als je een opname aanbied om er ook iets over te vertellen, dat maakt het interessanter... En ook ga ik graag, met een beetje humor, in discussie...

Heerlijk forum dit.... met leuke mensen en onderwerpen.

groet

Henk Kruize

O ja, net 4 jaar oud, in 1959, en toen al gek op plaatjes draaien onder toeziend oog van Pa... met dank aan Ben voor het inkleuren van de foto.

1178301279_henk1959plaatjesdraaien-Enhanced-Colorizedv2.thumb.jpg.a14cb0de5fb10622f4b8bb77ef00baee.jpg

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

En even een correctie.... een van de opnames duurt iets langer als aangegeven.. zie hieronder

09:33-10:00 = Ian Mcrea

10:00-10:20 = Tom Edwards

Was vergeten om het in de 1e post correct aan te geven.... :( 

Henk Kruize

Geplaatst

Zo'n stoel met een beugel om de leuning te verstellen. Grappig die hadden we vroeger ook. Kan me dat nog als de dag van gisteren herinneren 😀

Geplaatst
  • Auteur

Ja, dat was Pa zijn stoel en niemand, nee echt niemand anders mocht daar in zitten. Pa werkte bij Brabantia in Valkenswaard en elke dag tufte hij met zijn Solex de 15km Geldrop-Valkenswaard en terug en als ie dan thuis kwam, zo tegen 18 uur dan plofte Pa, met zijn eeuwige sigaret, in die stoel.

jaren hebben we dat ding nog gehad tot de verhuizing van mijn ouders naar een bejaardenflat in de jaren 80... tijdens het inhuizen viel die stoel in "tig" onderdelen uit elkaar in de lift...

Fijne dag Eric

Henk Kruize

Geplaatst
48 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ja, dat was Pa zijn stoel en niemand, nee echt niemand anders mocht daar in zitten. Pa werkte bij Brabantia in Valkenswaard en elke dag tufte hij met zijn Solex de 15km Geldrop-Valkenswaard en terug en als ie dan thuis kwam, zo tegen 18 uur dan plofte Pa, met zijn eeuwige sigaret, in die stoel.

jaren hebben we dat ding nog gehad tot de verhuizing van mijn ouders naar een bejaardenflat in de jaren 80... tijdens het inhuizen viel die stoel in "tig" onderdelen uit elkaar in de lift...

Fijne dag Eric

Henk Kruize

Mooi verhaal Henk.

Geplaatst
  • Auteur

Thanks Juul,

Ja, eigenlijk moesten we dit een wat verder "bebabbelen" aan de stamtafel..  :) 

In de categorie Belgie heb ik een leuk intervieuw staan dat Jos Boudewijn met jou en Gerard de Vries voerde in 1970.

Luister maar...

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik weet het nog goed, Gerard en ik reden op een zaterdag naar Antwerpen en werden heel leuk ontvangen.

Bij jouw posting is er weinig om te luisteren..............vergeten denk ik Henk?

Hier is ie van de master die ik mee kreeg van de BRT.

https://pixeldrain.com/u/UwivnsFs

BRT.jpg

Geplaatst
32 minuten geleden zei Juul:

Ik weet het nog goed, Gerard en ik reden op een zaterdag naar Antwerpen en werden heel leuk ontvangen.

Bij jouw posting is er weinig om te luisteren..............vergeten denk ik Henk?

Hier is ie van de master die ik mee kreeg van de BRT.

https://pixeldrain.com/u/UwivnsFs

BRT.jpg

Dank Juul voor het delen. Welkome aanvulling voor mijn archief.

Geplaatst
  • Auteur

Ha Juul,

Ja, ik zat door een partij CD-R's te kijken die ik een dikke 20 jaar geleden heb gedownload met mijn Windows 98SE PC.. was die CD's al helemaal vergeten. Ben ze nu aan het uitzoeken en er zitten leuke dingen tussen, zoals het intervieuw dat ik postte..

Tja, en dan staat er soms alleen "track 1" als titel van de mp3 en dan is het weer lekker luisteren "what the fuck is this..." :) 

Enfin, ik zet de komende dagen nog wat meer leuke dingen online

Fijne "zweet"dag allemaal

Henk Kruize

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.