Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Op 24 Juni 1973 had Caroline grote problemen met de generator, regelmatig vielen de zenders op 259 en 389 uit. Die Zondagmiddag liet ik een band meelopen om het op te nemen, wat ik nu aanbied is een eigen opname, gemaakt in Geldrop, en af en toe draai ik wat tussen 259 en 389 en zijn er wat plaatjes uitgeknipt... De generator aan boord, genaamd "Buddah", werd onderhouden door Dick Palmer en liet het die dag regelmatig afweten, leuk is de aankondiging van Johnny Jason "Mr. Buddah is recoverd and hopefully a lenghty recovery.."

Je hoort het station om 16:55 uur in de lucht komen met een hele zachte modulatie, daarna van 17-18 uur Jerry van der Loo op 259 en af en toe een uitstapje naar 389 met "Your Dutch evangelist..." en Johnny Jason.

Radio Caroline 259 (en soms 389) - Zondag 24 Juni 1973 - 16:55-17:58 uur - Jerry van der Loo-Johnny Jason-Johan Maasbach

https://pixeldrain.com/u/WGnAdmQb

Toch fijn dat die "Europa band" tapes die je bij "Ter Meulen Post" kocht, nog steeds, na 49 jaar, van prima kwaliteit zijn.

Henk Kruize

img356.jpg

img358.jpg

img357.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst

Hallo Henk,

Dit is zo'n unieke opname van de kortstondige Nederlandse dienst in juni 1973. Hartelijk dank voor het delen.

Wie was Jerry van der Loo? Ik denk niet dat hij weer op de offshore radio verscheen.

Hartelijk groeten

Ian (Google translate)

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dank je Jan,

Ik heb veel opgenomen van Caroline gedurende Januari-Maart 1973 en ik ben nu alle originele banden aan het digitaliseren. In de jaren 70 en 80 heb ik veel band kopietjes van deze opnames gemaakt voor vele liefhebbers en daar zijn later digitale kopietjes van gemaakt, die mp3 kopietjes gaan al langer rond, maar dan in een lage bitrate en in een wat doffere en mattere geluidskwaliteit, daarom bied ik ze nu aan in betere kwaliteit.

Er komt nog meer leuks vanaf de originele tapes Jan..

groet

Henk Kruize

Geplaatst
1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Dank je Jan,

Ik heb veel opgenomen van Caroline gedurende Januari-Maart 1973 en ik ben nu alle originele banden aan het digitaliseren. In de jaren 70 en 80 heb ik veel band kopietjes van deze opnames gemaakt voor vele liefhebbers en daar zijn later digitale kopietjes van gemaakt, die mp3 kopietjes gaan al langer rond, maar dan in een lage bitrate en in een wat doffere en mattere geluidskwaliteit, daarom bied ik ze nu aan in betere kwaliteit.

Er komt nog meer leuks vanaf de originele tapes Jan..

groet

Henk Kruize

dat is leuk

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.