Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Afscheidsmontage voor Peter Holland (gemaakt door Rob Stenders, Alfred Lagarde, Jan Hoogesteijn)

Featured Replies

Geplaatst

Zojuist de tweede Podcast-aflevering geluisterd van Tim Op De Broek over de legendarische Alfred Lagarde. Hierin komt (wat mij betreft ook de legendarische) Peter Holland uitgebreid aan het woord over Alfred. Voor hem is destijds een afscheidsmontage gemaakt bij zijn vertrek bij Veronica. Heeft iemand deze toevallig en is bereid deze te delen? Alvast veel dank hiervoor.  

Geplaatst
  • Populair bericht

Het is sowieso erg verdrietig dat radioheld Peter Holland stilletje van de radio is verdwenen. Hij was opeens niet meer te horen op Radio M Utrecht en navraag bij Radio M leerde dat Peter vanwege zijn verslechterende visuele handicap geen programma's meer kon maken. Triest en erg jammer dat hij nooit een officieel afscheid heeft gehad. 

Geplaatst
  • Populair bericht

Inderdaad jammer dat Peter Holland vanwege zijn visuele handicap geen radio meer kan maken.  In de tijd dat hij bij Radio 10 werkte was zijn zicht al slecht en werd informatie over de platen met een speciaal lettertype en grote letters voor hem uitgeprint. Ik kwam in de tijd dat Radio 10 naar de 's Gravelandseweg in Hilversum was verhuisd vanwege mijn werk vaak bij Radio 10 en dan ging ik altijd even kletsen bij Peter Holland. Hij was toen ondanks zijn handicap altijd vrolijk en goedgemutst. Ik schrok wel even toen ik hem hoorde praten in de podcast over Alfred Lagarde.

Hierbij de laatste uitzending van Peter bij Veronica met in het laatste uur de gevraagde montage:

1991-08-30 - VOO - R3 - 0900-1000 - Goud van Oud - Peter Holland

1991-08-30 - VOO - R3 - 1000-1100 - Goud van Oud - Peter Holland

Grt  Peter

bewerkt door pvanklei

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik wilde stiekem naast een monument voor Alfred er ook eentje voor Peter ;)

De man is zo belangrijk geweest voor het radiolandschap...

Hoop dat jullie de podcast kunnen waarderen :) 

Geplaatst
3 minuten geleden zei Tim Op het Broek:

Waar vind ik de podcast?

Geplaatst
  • Populair bericht
8 uur geleden zei Tim Op het Broek:

@Tim Op het Broek Het zou erg leuk zijn als je ook een podcast over Peter Holland wil maken. Complimenten voor de podcast over Alfred Lagarde. Ik heb van de eerste 2 afleveringen enorm genoten. Mooi gemaakt en kijk uit naar de volgende aflevering.

@PowerMusic De afleveringen van de podcast over Alfred Lagarde vindt je op de site van Kink.

https://kink.nl/podcasts/filter/49

Peter

bewerkt door pvanklei

Geplaatst
  • Auteur

Veel dank voor het delen van de link, Peter!

Fantastisch podcast...zie de komende delen graag tegemoet. Leuk dat je ook Frits Spits gesproken hebt voor de podcast die een mooie nuance weergeeft aan het Betonuur van Alfred.  

Geplaatst
  • Populair bericht
55 minuten geleden zei arno:

Veel dank voor het delen van de link, Peter!

Fantastisch podcast...zie de komende delen graag tegemoet. Leuk dat je ook Frits Spits gesproken hebt voor de podcast die een mooie nuance weergeeft aan het Betonuur van Alfred.  

Dank! De nuance vind ik erg belangrijk omdat we van Alfred vooral de rock 'n' roll verhalen kennen...maar er zat zoveel meer in die man...

Geplaatst
  • Auteur

Fijn dat je dit beeld in deze podcast bijstelt / nuanceert, Tim .... in die zin is je podcast ook voor mij leerzaam....

Geplaatst
15 uur geleden zei Tim Op het Broek:

Bedankt Tim,

Voor de fraaie podcasts over Alfred en Peter; je hebt er iets moois van gemaakt, mijn complimenten!!

Er vielen mij een paar dingen op, die ik wilde delen;

-Alfred was van 1 mei 1972 tot en met 25 februari op radio Noordzee te horen; 10 maanden en dus geen 5 maanden. Alfred was trouwens de vervanger van Joost Verhoeven.

-In 1972 deed Alfred ook alleen maar ingeblikte programma's (ochtendprogramma "Espresso", maar ook sportprogramma op zaterdag en later in het jaar het middag programma 'Driemaster'). Het lijkt me uitgesloten dat Peter Holland en Alfred Lagarde elkaar in die periode nooi onmoet hebben in de studio in Naarden.

-Per 2 januari 1973 werd Driemaster (weer) een live programma vanaf de Mebo2, afwisselend gepresenteerd door Leo en Alfred.

-De anekdote aangaande de ankerketting breuk vond plaats op 24 februari 1973. Alfred wilde na deze ervaring niet meer op zee terug, Alfred Lagarde werd opgevolgd door Dick de Graaf (per 6 maart 1973).

vr.gr. John

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.