Jump to content

192 Veronica 1969-04-28 Rob Out - Rob Out show

Recommended Posts

• jan V changed the title to 192 Veronica 1969-04-28 Rob Out - Hits uit zee
  • jan V changed the title to 192 Veronica 1969-04-28 Rob Out - Rob Out show

Was "Hit uit zee" niet de aanduiding van een verzoekplaat? Zowel in de Lex Harding Show als in de Rob Out Show, rond 1969.

Ik herinner me een jingle: Vrouwengil, dan stukje Send me a postcard darling (Shocking Blue), dan drie keer Rob Out "Hit uit zee, hit uit zee, hit uit zee." Dat was na vieren in de Rob Out Show.

En tussen twee en vier bij Lex Harding was de jingle zoiets als "Hey o yeah, send a letter Mr Postman" (de Carpenters?), en dan Lex met echo "Hit uit zee zee zee".

Nu nog iemand zien te porren om die jingles hier te posten...

Edited by RobKi
Uitvoerende artiesten
  • reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 2

2 uur geleden zei RobKi:

Was "Hit uit zee" niet de aanduiding van een verzoekplaat? Zowel in de Lex Harding Show als in de Rob Out Show, rond 1969.

Ik herinner me een jingle: Vrouwengil, dan stukje Send me a postcard darling (Shocking Blue), dan drie keer Rob Out "Hit uit zee, hit uit zee, hit uit zee." Dat was na vieren in de Rob Out Show.

En tussen twee en vier bij Lex Harding was de jingle zoiets als "Hey o yeah, send a letter Mr Postman" (de Carpenters?), en dan Lex met echo "Hit uit zee zee zee".

Nu nog iemand zien te porren om die jingles hier te posten...

Inderdaad Rob. Was gewoon een item met de bekende jingle.

• reaction_title_1 1

8 uur geleden zei thijs5326:

IMG_1245.jpeg

Het programma was er wel. Ook oa. met Boudewijn de Groot (Marcel Overstegen)   maar niet in 1969 in dit geval.  En afb. is uit 1965.

Dus niet   hi...

En Rob Out zei wel meer wat. Slordige dj.

screen 1.636.jpg

screen 1.637.jpg

screen 1.636.jpg

Edited by Juul
  • reaction_title_1 3

1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Jan,

Nee, niet dus.

De programmatitel "Hits uit zee" werd gebruikt door DJ's als Jan van Veen en Joost den Draaier halverwege de jaren 60.

In de latere jaren 60 werd het als Item gebruikt o.a. door Rob Out in de Rob Out show voor het draaien van een verzoekplaat. Dus in dit geval is het gewoon de Rob Out show.

Gerard

Bedankt..opgelost.

Zojuist zei jan V:

Bedankt..opgelost.

Gr jan V

• reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 1

Fantastisch Henk, dat zijn precies de twee jingles die ik bedoel. Dankjewel!

Inderdaad zijn het de Beatles natuurlijk, in de Oom Lex-versie van Hit uit Zee.

Nou, dan is alles opgelost, denk ik: Hits uit Zee was een programma met verzoekjes. Dat hield op te bestaan, en de verzoekplaten werden toen als losse Hit uit Zee aangekondigd en gedraaid in de Rob Out Show en de Lex Harding Show.

Als er meerdere verzoekjes in de show zaten, kon Rob Out dus zeggen "....en natuurlijk een paar Hits uit Zee" of zoiets. Amen!

• reaction_title_1 1
  • reaction_title_2 2