Spring naar bijdragen

Een aantal Laser opnamen


Ben

Aanbevolen berichten

Bedankt, Hans en Vincent.

 

Hans, zou je kunnen toelichten waarom je deze wijzigingen aangeeft : "moet zijn (UK time)"?

 

Volgens mij geef ik nu toch duidelijk aan dat het CET tijden zijn? Ook Laser noemt de CET tijden en de opnamen zijn op CET tijden gemaakt.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei vron:

Deze 2 zijn van 05-08-1984, laatste 8 minuten zoals Hans aangaf geen aanknopingspunten. Er is een opname waarin deze 2 deels in vervat zitten: Laser558-19840805-0753-0854-DavidLeeStone {Sixties Sunday}

Ik heb ook een opname van 5 augustus 1984, alleen is mijn tijd een uur eerder (UK time). Mijn opname start met ongeveer 1 minuut 'Tommy Roe - Dizzy'? Met deze opname heb ik met de gedraaide muziek geen match. 

Vraag: start jouw opname ook met Tommy Roe of is die anders?

 

groet, Hans

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-7-2023 om 09:58 zei Ben:

Bedankt, Hans en Vincent.

 

Hans, zou je kunnen toelichten waarom je deze wijzigingen aangeeft : "moet zijn (UK time)"?

 

Volgens mij geef ik nu toch duidelijk aan dat het CET tijden zijn? Ook Laser noemt de CET tijden en de opnamen zijn op CET tijden gemaakt.

een tijd geleden al werd hier gevraagd om opnames van de Britse zenders in UK-time op te geven. Het gevolg is dat ik ook meer en meer mijn opnames overschakel naar UK-time. In de jaren 80 was er altijd een verschil van een uur tussen de UK en de Benelux. Daarvoor moet je wel goed opletten. De zomertijd werd pas in 1977 in de Benelux ingevoerd en in het begin was de periode van de zomertijd in de UK en de Benelux niet gelijklopend waardoor je goed moet opletten.

In 1974 bv was de Britse zomertijd gelijk aan de Benelux tijd, maar in de winter kreeg je dan weer een uur verschil (er was geen zomertijd in de Benelux).

Wie op het continent zijn opnametijden noteerde deed dit meestal wel in CET tijden. Als er CET vermeld staat, dan weet je hoe laat het is. 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6427
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Sefke
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.