Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

31 augustus 2023 Museum RockArt Boord- en Soundpush studio.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

“31 augustus 2023”, dat is de titel van een videoreportage met interviews opgenomen in Museum RockArt in Hoek van Holland. Wim van de Water in gesprek met oud boordtechnicus van Veronica, Johan van der Kolk en Rob Schel over de boordstudio en het einde van de zeezender Radio Veronica. Maar ook Niels Zack die met de originele studioband van de ‘Berdy’ reclame meer vertelt en laat horen over de Soundpush studio. Natuurlijk ook nog een kort gesprek met Jaap Schut over de afgelopen 9 jaar en de nabije toekomst van Museum RockArt. Een productie van Wim van de Water, Jan Hariot en Alex van den Hoek. 

Geplaatst

Erg leuke video, Alex en Wim!

En het verhaal van Niels bevestigd maar weer 's dat er nog overal schatten liggen. Je moet ze alleen weten te vinden of toevallig tegenkomen.

Geplaatst

Wat een leuke video. Ik kan wel uren luisteren naar die mooie verhalen van toen. Dank voor het delen van al dit moois👍

Geplaatst

Ik betwijfel 't Theo. In dat andere draadje had ik geschreven dat op een foto, die ik op 12 Juli 2008 in Rockart maakte, dat "ronde ding" mist.

52442041789_13bfe26d27_o.jpg

Geplaatst
35 minuten geleden zei radio tpot:

Je zou verwachten, dat hier dan het antwoord moet zijn te vinden van wat is het ronde ding naast de net frequentie meter?

Theo

Ja, was een mooie kans om Johan vd Kolk dat te vragen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Ben:

Ik betwijfel 't Theo. In dat andere draadje had ik geschreven dat op een foto, die ik op 12 Juli 2008 in Rockart maakte, dat "ronde ding" mist.

52442041789_13bfe26d27_o.jpg

Maar nu lijkt er wel iets te zitten Ben.

Theo

Screenshot 2023-09-04 at 19-29-19 31 augustus 2023 Museum RockArt Boord- en Soundpush studio.png

Geplaatst

Aha!! Interessant, Theo. Wellicht dat Rob Schel duidelijkheid kan bieden.

Geplaatst

Vanuit Spanje, waar Cees Manintveld op vakantie is :

Hoi Juul,

"Het is/was een eierwekker. Nou wil je natuurlijk weten waarom of hoezo? Daar moet ik echter even over nadenken. Ik hoop het antwoord op die vraag snel te kunnen geven.

Cees"

=================================================

Opgelost dus, dit volstrekt onbelangrijke "probleempje"

===================================================

Mijn antwoord aan Cees net;

"Ha die Cees,
Erg veel dank !
Ik denk dat het is om de technicus van dienst “wakker te houden?”

Juul

bewerkt door Juul

Geplaatst

Een kook wekker, wat doet zo een ding daar op zo een prominente plek?

Dit werd al eerder geopperd, een kook wekker om personeel wakker te houden, bv omdat de band gewisseld moet worden?

Fijn dat er antwoord komt van de gebruikte apparatuur wat wat is en waarvoor het gebruikt werd.

Straks kan het niet meer, dan zijn de mensen die het kunnen weten, ons ontvallen.

En dan kan zo maar een kook wekker een rol gaan spelen van wat was dat nu dan toch? 😃

Theo

Geplaatst
  • Populair bericht

Nog wat nadere info van Cees ....................vanuit vakantie adres in Spanje:

"Die wekker was inderdaad om de waarschuwen als we bezig waren met bijvoorbeeld commercials kopiëren uit programmabanden en op cassette zetten als we de volgende dag live moesten. Dat was nog een heel gedoe bij windkracht 8 of 10.
Cees , Buone sera"

Geplaatst
  • Populair bericht

En ook dat andere ding...............zie foto, waar ik trouwens zelf op sta...is een kookwekker volgens Cees schreef hij net. Een andere dus als. Wellicht was de andere stuk gegaan.

Cees, schreef:

Ja,hoor alleen een ander type.

Was vast een keer met sangria op zondagmiddag omdat jij er op staat. Live dus.

De klok staat op 10 over half 1.

ding mixer boord.jpg

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.