Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Popular Post

Hallo Radio Tref Punt lezers,

Gistermiddag, zaterdag 16 september, was het prachtig (fiets) weer! Ik besloot om naar 'het zuiden' te fietsen....

Met o.a. in de fietstas(sen), drinken én m'n XHDATA ontvanger en Kbc mini loopantenne.

Uiteindelijk zette ik de fiets, pas gerepareerd, hier op de zij-stander: https://maps.google.com/?q=53.189568,5.982211

Eerst had ik de ontvanger en de mini loop in het gras te staan, maar..... er zaten veel distels in gras, dát voelt niet prettig.

Daarom later alles op pakjesdrager van de fiets gezet. LP AM stations daar ontvangen met XHDATA én Kbc mini loop antenne:

648 Radio Caroline, prima.

675 Calipso, prima.

747 Emmeloord, goed; maar er zat wel iets door/onder (MCB?)

801 Europa, prima.

819 Impact AM, redelijk; met een ander station er onder (uit UK?)

828 Zwak muziek, UK station?

846 Album AM, niet sterk en mét fading.

891  -

900 -

918 TPot, prima.

1008 Transparant, redelijk; met een station er door/onder (Experience?)

1035 Zwak iets, UK station?

1098 Milano Team, goed; maar er zat wel een station door/onder (Seabreeze?)

1116 Backyard, goed; er zat wel een station UK station (sterk) door/onder. Ik moest mini loop goed uitrichten.

1134 Japie de Portier, prima.

1179 Zwak iets, UK station?

1224 Radio 1224, goed, maar er zat een ander station onder/door. Audio check gedaan.

1251 Heel zwak iets, UK station?

1287 Radio 0511, prima.

1332 Extra AM, prima! Ik heb voor de zekerheid audio check gedaan, via de stream: https://www.extram.nl/

1395 Seabreeze, prima.

1467 -

1485 Seabreeze!, prima. Misschien via De Zwarte Hond (Drachten)?

1566 Zwak iets, UK station?

1584 Zwak iets, UK station?

1602 Flandria, prima.

Toen ik daar was, kwamen er wandelaars een praatje met mij maken. 'Het pad naast het kanaal aan de Wijde Ee (Wide Ie) is een populair wandelpad', zei een oude vrouw.

Wát een genot om naar de mg te luisteren zónder storing!! Daar knapt een AM-er (ik dus) weer van op....😃

Met een groet,

HA

Fiets met loop.jpg

XHDATA met loop.jpg

Daarom stonden de Flevo zenders ook hier in de polder.

PS.     Mooi Henk al die zenders!

Edited by Juul

Ontzettend leuk, henk om dit te volgen. Mooie ontvangsten. Ik hoor hier met regelmaat aan de kust lokale Engelse zendertjes. Helaas verdwijnen er steeds meer. Zal eens een lijst maken. Grts