Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

HIII Troetelschijf 1976 - Wie waren Willem & Willem

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb een paar opnamen uit 1976, waarbij de Troetelschijf wordt aangekondigd door Willem & Willem. Hier een voorbeeld van de aankondiging van Takin' it to the Streets van de Doobie Brothers.

HIII Troetelschijf - Doobie Brothers - Takin' it to the streets - Willem & Willem

Dit is indertijd uitgezonden door de VARA. Mogelijk waren Willem & Willem in dienst van de VARA. Wie weet wie deze twee Willem's zijn?

bewerkt door Ben

Geplaatst

Hoi, ik kan me inderdaad herinneren dat de nieuwe troetelschijf in 1976 en 1977 op Hilversum 3 op dinsdagmiddag voordat Alfred Lagarde begon met zijn betonuur werd geintroduceerd. Maar wie Willem en Willem zijn? Misschien werd er een typetje door Willem van Beusekom gedaan en de andere Willem door Alfred Lagarde. Dat bedenk ik me nu zo terplekke misschien waren het wel andere mensen. Ik ga het navragen, en als ik meer weet kom ik erop terug.

Marcel.

Geplaatst
1 uur geleden zei Marcel H:

Hoi, ik kan me inderdaad herinneren dat de nieuwe troetelschijf in 1976 en 1977 op Hilversum 3 op dinsdagmiddag voordat Alfred Lagarde begon met zijn betonuur werd geintroduceerd. Maar wie Willem en Willem zijn? Misschien werd er een typetje door Willem van Beusekom gedaan en de andere Willem door Alfred Lagarde. Dat bedenk ik me nu zo terplekke misschien waren het wel andere mensen. Ik ga het navragen, en als ik meer weet kom ik erop terug.

Marcel.

'Willem de Zwijger' was producer van het Betonuur. Hij had in de uitzending een (bescheiden) rol die tegenwoordig als sidekick zou worden betiteld. Zijn echte naam weet ik niet, het was in ieder geval niet Willem van Beusekom. 

Edwin

@Tim Op het Broek?

6 uur geleden zei Ben:

Ik heb een paar opnamen uit 1976, waarbij de Troetelschijf wordt aangekondigd door Willem & Willem. Hier een voorbeeld van de aankondiging van Takin' it to the Streets van de Doobie Brothers.

HIII Troetelschijf - Doobie Brothers - Takin' it to the streets - Willem & Willem

Dit is indertijd uitgezonden door de VARA. Mogelijk waren Willem & Willem in dienst van de VARA. Wie weet wie deze twee Willem's zijn?

Ik ben erg benieuwd naar je andere Troetel-opnamen met Willem en Willem trouwens. Lopen ze nog door na de Troetselschijf?

Edwin

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor jullie reacties, Marcel en Edwin.

Edwin, de originele opname was in mono en korter (aan het eind) dan wat ik op MF heb geupload. Ik nam in die tijd op een Philips N2205 mono cassette-recorder op en alleen maar jingles en plaatjes (stukjes dus), geen hele programma's. Ik weet dat ik in ieder geval nog een Willem&Willem opname heb van de aankondiging van I wanna stay with you van Gallagher & Lyle.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.