Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

In 2001 begon de plaatselijke piraat Laser FM Amsterdam (maar meestal vanuit Haarlem) met de DanceClassics top 80 (in dit geval. later werd dit top 100, tegenwoordig is de Dance Classics top 200 te horen op Dance Radio Amsterdam)

Omdat ik dat wel geinig vond heb ik toen bandjes mee laten lopen en later gedigitaliseerd, misschien vinden anderen dit ook wel leuk om te horen, dus bij deze 🙂 :

https://pixeldrain.com/l/B4PWuc7a

Laser FM 95.8 31-12-2001 10:00-18:00

Dennis

bewerkt door Denniss

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Oh geinig dat wist ik niet, ik luisterde het heel vaak vroeger, heb nog opnames vanaf 1997. Paulo palermo etc, en later het wordt nix met john hendrikx schieten me zo te binnen :-) ohja, night palace met Dennis Ruyer.

Volgens mij had ik die ook gedigitaliseerd, ik zal eens kijken

Dennis

Geplaatst
18 uur geleden zei Denniss:

Oh geinig dat wist ik niet, ik luisterde het heel vaak vroeger, heb nog opnames vanaf 1997. Paulo palermo etc, en later het wordt nix met john hendrikx schieten me zo te binnen :-) ohja, night palace met Dennis Ruyer.

Dennis

Dat zou leuk zijn!

Wim

Geplaatst
Op 9-1-2024 om 20:03 zei Denniss:

Oh geinig dat wist ik niet, ik luisterde het heel vaak vroeger, heb nog opnames vanaf 1997. Paulo palermo etc, en later het wordt nix met john hendrikx schieten me zo te binnen 🙂 ohja, night palace met Dennis Ruyer.

Dennis

Heb je toevallig ook opname(s) van John Hendrix?

Geplaatst
1 uur geleden zei tboneradio:

Voor de liefhebbers van Amsterdam (dance) sound ook deze:

danceradio992-counterpointfm-tribute-08-sep-2009-0000-0200-90.60MHz

Dit is (helaas) wel een hele magere tribute uitzending.

Doet geen recht aan de (goede) programma's, van dit Amsterdamse radiostation begin jaren 90, met het dance format via de 90.6 MHz.

Geplaatst
17 uur geleden zei Robin Westhof:

Dit is (helaas) wel een hele magere tribute uitzending.

Doet geen recht aan de (goede) programma's, van dit Amsterdamse radiostation begin jaren 90, met het dance format via de 90.6 MHz.

Klopt. Volgens mij was het vooral Dennis Ruyer die 's nachts twee uurtjes zat te freaken. 

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Da's wel te gek, dat er meer zijn die dat opgenomen hebben 🙂 dat waren de shows die je opnam om de hele week in de walkman op repeat te hebben (en dan regelmatig de bandjes overschrijven met de nieuwste aflevering 🫢😪)

bij deze dan mijn 2 opnames van de show van Dennis Ruyer, ergens op een zondagavond eind 2000 en begin 2001:

https://pixeldrain.com/l/RYfEZAW8

En hier dan nog de rest van mijn privé collectie Laser FM opnames, in heel verschillende kwaliteiten, jaartallen, bitrates etc.

van het meeste moet ik nog achterhalen welk jaar, presentator.

Het luistert nog steeds erg lekker weg allemaal, komt ie:

https://pixeldrain.com/l/1TpGJ7kC

Dennis

bewerkt door Denniss

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Hi Dennis,

Erg leuk om weer eens wat terug te horen van onze escapades op FM! Krijg nostalgische gevoelens als ik jouw opnamen beluister en een beetje heimwee naar die leuke begintijd van Laser met mij en Rimmy Jam, Earl Sinclair, Ferry Veenstra, Frans van Dijk, Wesley de Graaf en Paul met zijn Stadsverwarming, Jeroen, Dirk enz.(Bij Ferry Veenstra thuis was onze studioverbinding met straalzender gesitueerd(waar wij overigens altijd gastvrij werden ontvangen hoe laat het ook was of werd...haha!). 

Na de uitzendingen waren wij zo gek om midden in de nacht onze onbemande zenders weer op te gaan halen die o.a. her en der geplaatst waren op verschillende hoge flatgebouwen. Wij hebben in het begin ook nog geruime tijd op een berucht kraakpand gezeten met een pilonenmast van een metertje of 25 en 2 dipolen en aangestuurd door een voor die tijd zeer geavanceerde straalverbinding welke was ontwikkelt en gebouwd door H. onze zendertechneut.

De studioverbinding bleek in geen mogelijkheid uit te peilen door onze vrienden van de toenmalige RCD dus wij raakten alleen zenders kwijt als ze weer eens in de buurt waren. In no-time stond er dan weer een nieuwe te draaien dankzij onze zendertechneut want wij lieten ons niet kisten.

Wij kregen reacties vanuit bijna het halve land want de 95.8 mhz was nog een behoorlijk vrije frequentie in die tijd.

@Dennis: Volgens mij vroeg jij destijds regelmatig een plaatje bij mij aan?

@Tom Maat: Leuk om jou ook hier te zien!

Groeten van John Hendrix Laser-FM Amsterdam

bewerkt door John Hendrix
spelfouten

Geplaatst
  • Auteur
13 uur geleden zei John Hendrix:

@Dennis: Volgens mij vroeg jij destijds regelmatig een plaatje bij mij aan?

Groeten van John Hendrix Laser-FM Amsterdam

Hoi John, wat leuk dat je ook hier op het forum zit, ja ik luisterde zo'n beetje altijd, en heel veel opgenomen op bandjes voor in de walkman door de week (het was net de tijd voor de MP3 speler). En het luisterde altijd extra leuk als je een plaatje aanvroeg inderdaad 😉

Ik had op mijn kamertje een kringloop tuner die dag en nacht aanstond, zo één met een vliegwiel achter de draaiknop. Dat ding had een 'Stereo' lampje dat bij geen enkele zender oplichtte, behalve bij Laser FM, dus ik wist meteen als er weer uitgezonden werd (en dat werd er veel, ook gewoon door de weeks 'savonds)

Ik vond op een oude backup nog een heel stel RealAudio opnames, waaronder nog een van Laser FM en een van iemand waar ik de naam even niet van weet, (klein katje?)  hij zond uit als Benelux op 95.8 en draaide oude zeezender bandjes (waarvan live het bandje brak (ahh nee dat is het zoveelste bandje 😞 😉 ))

Het zijn RM bestanden, VLC kan ze nog gewoon afspelen.

(wel een lage bitrate, 11 uur in 200mb)

https://pixeldrain.com/l/Dx1dDXep

GRoet! Dennis

bewerkt door de redactie
Nieuwe tekst uit citaat gehaald

Geplaatst

Hi Dennis,

De over het algemeen leuke reacties(.o.a. van jou) daar deden wij het natuurlijk (ook) voor en het was en is natuurlijk leuk als er een beetje respons komt op het clandestiene gerommel in de ether.

Ik was al een keer geattendeerd over berichten over Laser  en na een rondje googelen kwam ik hier terecht.

Ik heb zelf ook nog wel wat opnamen her en der(veelal ook nog op cassette en op Longplay hi-fi video) maar moet ze ook maar een keertje gaan verzamelen en dan digitaliseren.

Klein Katje..haha..klinkt als Ron N. die zat ook altijd te rommelen op 95.8 en is bekend van o.a. Radio Benelux uit het Gooi.

Mooie vent met prachtige verhalen en anekdotes over het vroegere zendgebeuren in o.a. het Gooi maar hij heeft ook veel voor Laser in Amsterdam betekend.

Ga straks even naar je laatste upload luisteren en hartelijk dank voor het posten!👍

Groeten,

John 

bewerkt door John Hendrix
aanvulling

Geplaatst
Op 10-1-2024 om 18:50 zei tboneradio:

Hier twee uurtjes Dennis Ruyer op Laser FM op 29 december 2001. 

https://pixeldrain.com/u/4e61FyqR

https://pixeldrain.com/u/9rBpqHn7

Dennis werd destijds gepresenteerd als onze zogenaamde Mistery guest..hij kwam bij ons draaien terwijl hij tegelijkertijd ook een programma bij een landelijke zender had. Toen ik hem vroeg waarom hij zo graag bij ons wilde draaien zei hij dat je nooit je "Roots" moet vergeten...leuke en sympathieke gozer!

Geplaatst
Op 7-1-2024 om 08:09 zei mart538:

Dank je wel ,leuk om te horen, deze gasten zijn later Jamm Fm geworden

Klopt niet Mart, Van onze lichting(de 1e) is er niemand naar Jamm Fm gegaan, dat geldt alleen voor enkele DJ's die er later waren bijgekomen en weer vertrokken.

Geplaatst
8 uur geleden zei John Hendrix:

Klopt niet Mart, Van onze lichting(de 1e) is er niemand naar Jamm Fm gegaan, dat geldt alleen voor enkele DJ's die er later waren bijgekomen en weer vertrokken.

Klopt John ik ben de war met Discount FM die zijn toen Jamm Fm geworden

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Hier dan nog het laatste wat ik nog aan privé Laser FM opname heb, het betreft de classics top 100 uitzending, 31-12-2003. Het zou als ik het me goed herinner de laatste Laser FM uitzending zijn, dit maal werd op 94.9 en 90.6 uitgezonden.

De ontvangst was vrij matig, er zit een stereo-gorgel in, maar er valt wel aardig naar te luisteren. Ik had de opname timer op 36 uur gezet, op het einde is nog een aantal uur FM-ruis te horen... 😉 het is wel een bestand van 3GB.

Op de website van destijds (via web.archive.org) een bericht dat Laser FM op de Haarlemse kabel wil proberen te komen.

https://pixeldrain.com/u/uMU1bei2

Dennis

• 5 months later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Goedenavond iedereen! kwam ik half jaar geleden op een Minidisc een oude opname tegen van 23 a 24 jaar geleden of eerder? staat geen datum bij op de Minidisc. Er was toen gevraagd Jeff kun jij voor 1 keer 2 uurtjes opvullen! ik draaide toen op een ander radio station jammer dat ik het 2e uur niet kan vinden of ik heb het niet meer! Mooie tijd toen. Toen van Discount fm Amsterdam naar een regionaal Commercial radio station gegaan!

Weet niet of ik het uurtje hier via We-transfer kan plaatsen, maar ik probeer het gewoon! Thanks guys voor de herhinnering! Opname geremasterd! 

https://we.tl/t-kr7YbIxh6

bewerkt door Jeff van Dijk

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.