Spring naar bijdragen

First Hour - For Those Who Like To Groove - 03-10-1992


martinja

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei rauhfaser:

Dit is Radio 3, 'Het Station' (zo heette het samenwerkingsverband tussen AVRO, TROS en NCRV).

 

Deejay is Robin Albers (ex-AVRO). Hij maakte dit programma van 20.00 tot 22.00 uur op maandagavond.

 

Dit was de dag na de Bijlmerramp, de eerste dag van het horizontale Radio 3. Het had een feestelijke start moeten worden, maar vanwege de ramp werden iets ingetogener programma's gemaakt. Hoewel dat bij Robin niet zo is te merken.

 

Edwin

Dat moet dan op maandag 5 oktober 1992 zijn. Ik herinner me nog dat een andere programmamaker later op de avond om één minuut stilte vroeg.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Edwin, het klopt niet wat jij hier vermeldt.

 

Wat je hier hoort is de laatste uitzending vóór de nieuwe zenderindeling van dit programma "For those who like to groove" en dat was wel degelijk op de zaterdagavond. Ook voor Robin Albers was het hiermee voorbij op Radio 3.

Dus de datum zaterdag 3 oktober 1992 klopt wel en dat verklaart ook dat je niets over de vliegramp hoort, want dat vond de volgende dag plaats. Het is ook echt een programma voor de zaterdagavond geweest in die tijd met volop house-muziek.

 

Gerard

Ik heb dit programma nog niet beluisterd, maar vond het al eigenaardig, want vanaf maandag 5 oktober werden de avonduren van Radio 3 doorgaans door de VPRO verzorgd.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Edwin, het klopt niet wat jij hier vermeldt.

 

Wat je hier hoort is de laatste uitzending vóór de nieuwe zenderindeling van dit programma "For those who like to groove" en dat was wel degelijk op de zaterdagavond. Ook voor Robin Albers was het hiermee voorbij op Radio 3.

Dus de datum zaterdag 3 oktober 1992 klopt wel en dat verklaart ook dat je niets over de vliegramp hoort, want dat vond de volgende dag plaats. Het is ook echt een programma voor de zaterdagavond geweest in die tijd met volop house-muziek.

 

Gerard



Je hebt gelijk, ik was in de war. 

De samenwerking tussen de AKN-omroepen begon per 1 januari 1992, met inderdaad Robin op zaterdagavond. Zijn 'For Those About To Groove' was een voortzetting van Music Machine dat sinds 1984 op maandagmiddag te horen was geweest.

Op 1 oktober (feitelijk maandag 5 oktober 1992) ging de volledige horizontalisering van 3 in en verdween Robin door de achterdeur. Dan was dit dus het eerste uur van de laatste uitzending.

 

O ja, de omroepnaam is dan Station 3, zoals AKN tussen januari 1992 en oktober 92 heette. Daarna werd dat 'Het Station'

 

En de titel is dus For those about  to groove.

 

Samen komen we er wel. 

 

Edwin

 

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.