Spring naar bijdragen

50 Jaar Radio Veronica (als 24u mp3) 21-04-2010


Vargias

Aanbevolen berichten

  • Vargias changed the title to 50 Jaar Radio Veronica (als 24u mp3) 21-04-2010
16 minuten geleden zei Juul:

 

Wat denk je van de compressie bij mp3  ?

persoonlijk heb ik liever altijd of wav of flac, t vreet geheugen (wav vooral) maar klinkt zo veel beter, maar dit was al mp3, of ik er nu een ander bestand van had gemaakt, had volgens mij ook niet veel uitgemaakt of wel? het blijft toch immers mp3 wat omgezet wordt naar een ander bestandstype dacht ik zo :unsure: maar mocht ik fout zitten dan hoor ik het ook graag natuurlijk, zo leer ik elke dag weer wat nieuws ;)

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Juul:

 

Ach, het zijn je oren die tellen.

We hebben bij de NPO eens een proef gedaan. Of technici blind het verschil tussen een DAT en een mp3 (320kbps) hoorden. In de meeste vallen was er eigenlijk geen verschil. Dat geldt trouwens alleen maar als je een DAT omzet in mp3. Danwel de opname van de originele bron.

Je weet dat een DAT niet gebruik maakt van compressie.

Als je die mp3 weer overzet naar mp3. Dus gewoon een kopie van mp3 naar mp3 dan ga je dat verschil weer horen.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat jij het verschil hoort bij een zeezenderopname op mp3 danwel in FLAC of (wav of AIFF).

 

Maar als je zeezenderopnamen gaat overzetten naar FLAC of (wav of AIFF) is dat natuurlijk zinloos.

Het valt in de rubriek van gouden snoeren en gouden stekkers op je HiFi installatie.

Alle maal onzin.

Enfin, "sterkte" d'r mee............................

 

weer wat geleerd, moet tevens ook bekennen dat ik zelf vaak maar weinig verschil merk tussen mp3 (320kbps), wav of flac. ik zet zelf ook geen opnames om, hou alles als het originele bestandstype, omzetten vind ik verspilling van (mijn) tijd, het enige wat ik vaak doe is van de losse uren, weer 1 bestand maken en zorgen dat dat weer goed aansluit. Puur voor mezelf, luister voornamelijk naar opnames onderweg, dan is het wel fijn als het gewoon aan een stuk doorgaat want moet immers wel m'n ogen op de weg houden, mijn radio doet altijd moeilijk met meerdere bestanden, het staat nooit op volgorde, en krijg het ook niet op volgorde afgespeeld om een of andere reden... bestanden nummeren werkt ook niet, dus dan is dit een goedkope oplossing om de "flow" er in te houden, want een nieuwe radio zit je tegenwoordig ook al snel aan de 2-300 euro voor een dubbel din radio en de mijne werkt verder nog prima dus  :unsure:

Enfin, mijn dank is groot voor uw text en uitleg, als ik nog mag vragen,
waarom worden radio uitzendingen eigenlijk opgesplitst in losse uren? ben daar wel benieuwd naar eigenlijk!

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt ik pak de totale 24 uur nonstop deze keer mooi mee.

helaas na een nacht downloaden vol verwachting opstaan uitpakken de files en ja dan niks want ze spelen niet af hier das raar en wie heeft dit probleem ook met deze downloads alle andere doen het zoals verwacht .. 

bewerkt door Jaap De Vries
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

dag Jaap, de bestanden doen het gewoon, anders zou er al eerder iemand dit hebben doorgegeven lijkt me, en dan zou de Stack Embedded Media Player het ook niet doen neem ik aan, dus ik vermoed dat het bij u weg komt. zou u verdere informatie kunnen geven zoals evt foutmeldingen? 

misschien heeft u dit al geprobeerd, maar heeft u overwogen om het via een andere mediaplayer af te spelen? soms wil dat nog wel eens helpen. vooral met Windows Mediaplayer of de standaard Mediaplayer van Windows 10/11, die geven hoe dan ook altijd fouten bij mij, dus die gebruik ik al jaren niet meer precies om die reden, heb zelf met VLC Mediaplayer nooit problemen, dus misschien dat het helpt?

Mocht dat niet helpen, dan hoor ik het graag, en ga ik op onderzoek uit voor je.

Op 29-2-2024 om 23:13 zei Jaap De Vries:

Bedankt ik pak de totale 24 uur nonstop deze keer mooi mee.

helaas na een nacht downloaden vol verwachting opstaan uitpakken de files en ja dan niks want ze spelen niet af hier das raar en wie heeft dit probleem ook met deze downloads alle andere doen het zoals verwacht .. 

 

bewerkt door Vargias
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Samba-boy:

Daarom. Als die files dan nóg eens geëncodeerd en gecomprimeerd worden als ze aan elkaar geplakt worden...

het was eigenlijk voor mezelf bedoelt he, maar dacht misschien hebben mensen er ook belang bij ;) heb er puur 1 bestand van gemaakt zodat alles op volgorde blijft, want die franse baggerbak van mij doet wat ie zelf wil en skipt zo naar een heel ander stuk om vervolgens daarna weer terug te gaan, ligt volkomen aan dat ding. ik ga geen nieuwe radio aanschaffen, wil liever van deze baggerbak af. dat is me meer waard dan een radio op dit moment, dan maar tijdje 1 bestand maken van losse uren dan heb ik nog enigzins "plezier" onderweg, want dat plezier heb ik anders niet meer dankzij deze fransoos. en in de auto, let ik toch niet op de kwaliteit, als het redelijk klinkt ben ik al tevreden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vargias,

 

Het is 10 maart, maar ben blijkbaar toch te laat....(hoewel er staat dat de file beschikbaar is tot 10 maart). Jammer. Zou je deze Stack Storage nog een keer open willen zetten?

 

Of is er iemand anders die deze Mp3 wil delen?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Juul, 

 

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Hopelijk wil een van de andere leden de file dan nog een keer beschikbaar stellen?

 

In elk geval bedankt voor je snelle reactie.

 

Groet,

 

Hans

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
22 uur geleden zei hcjm:

Beste Vargias,

 

Het is 10 maart, maar ben blijkbaar toch te laat....(hoewel er staat dat de file beschikbaar is tot 10 maart). Jammer. Zou je deze Stack Storage nog een keer open willen zetten?

 

Of is er iemand anders die deze Mp3 wil delen?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg, Hans

zal hem weer open zetten, nu geldig tot 30 april voor de geinteresseerden

21 uur geleden zei Juul:

Dag Hans,

 

Tot 10 maart is eigenlijk t/m 9 maart. Zou dat het kunnen zijn?

 

Juul

 

PS. Ik heb 'em niet.

zelf denk ik dat hij het tot die dag zelf zou moeten doen maar heb geen flauw idee hoe stack zo iets behandeld

bewerkt door Vargias
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.