Spring naar bijdragen

Samantha Dubois op Caroline...Ellen Kraal in den Haag


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Goed speurwerk Paul. Heb met veel  plezier dit artikel over Samantha  Dubois gelezen. De beschrijving klopt in vele opzichten.

 

Ik heb haar in de derde Caroline periode leren kennen(1983-1989). Ik vond haar 'grof' in de mond en ze had 'schijt' aan omgangsvormen en manieren. Ik vond haar een losgeslagen vrouw. Tegenwoordig zou dat een 'verwarde' vrouw heten.

 

De alcohol en joints hebben niet geholpen.

 

Ik herinner me dat ze tijdens een trip naar de Ross Revenge in het vooronder het bed deelde met Haagse Harrie en Theo. Ze lagen aan de andere kant van de slaapruimte. Ik lag dus tegenover hen in een  ander bed.  Op een zeker moment staat ze op en hoor ik haar zeggen:' Aan jullie heb ik ook niks'... 

 

Ik begreep toen nog niet helemaal haar opmerking. Ze liep naar boven en in de stuurhut lag Willy te slapen en stond Danny aan het roer. Het was een rustige zee, mooie sterren aan de hemel en ineens schreeuwde ze : Valt er hier nog  wat te neuken?

 

Het bleef oorverdovend stil in de stuurhut. Willy was ineens Oostindisch doof geworden en Danny moest ineens de GPS instellen.

 

Achteraf was het natuurlijk te triest voor woorden dat ze zich zo gedroeg. 

Haar periode aan boord was ook van  korte duur, maar blijkbaar lang genoeg om engineer Mike Barrington zijn hoofd op hol te laten brengen.(zie foto)

 

Dat verhaal komt wel weer een andere keer aan bod.

 

Salut

Leendert

 

 

Cosmic,DaveRichards,PaulMcKenna,Samatha,MikeBarrington.jpeg

Ja Leendert, puur door toeval kwam ik dit verhaal tegen. Ze was uit bijzonder hout gesneden, ik vermoed echter dat vele Caroline medewerkers vanaf de 70s  bijzondere trekjes hadden. Non conformisten en vrijdenkers. Opzich geen slechte eigenschappen, kan mij er zelf ook in vinden maar je moet natuurlijk niet de dunne lijn overgaan en anti sociaal en onaangepast worden.< mijn vrouw waar ik inmiddels 50 jaar mee ben getrouwd houdt mij op het goede pad....zegt ze>  Triest liep het af,  zoon Luke  was 1 jaar  tijdens haar overlijden en zal weinig/ geen  herinnering aan zijn moeder hebben. 

Prachtige foto...altijd feest in the mess.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben verre van een psycholoog, maar een dergelijk fenomeen zag je ook in het ''Wilde Westen" waarbij er overdreven hoffelijkheid was van cowboys/mannen richting de enkele vrouw die aanwezig was. Hetzelfde zag ik tijdens mijn militaire dienst: ontzettend veel mannen (veel dienstplichtigen uiteraard) vs een enkele dame (dames die dus bewust voor het ''beroep'' militair hadden gekozen). Die dames wisten stuk voor stuk de situatie uit te buiten en affaires waren schering en inslag. Mogelijk dat het gebrek aan decorum van Samantha te maken had met de werkplek/omstandigheden waarin ze verkeerde, misschien ook gekoppeld aan een theatrale persoonlijkheidsstoornis, maar dat kan Leendert waarschijnlijk beter bevestigen, aangezien ik haar persoonlijk nooit heb meegemaakt/gekend.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Omnivoor:

Ik ben verre van een psycholoog, maar een dergelijk fenomeen zag je ook in het ''Wilde Westen" waarbij er overdreven hoffelijkheid was van cowboys/mannen richting de enkele vrouw die aanwezig was. Hetzelfde zag ik tijdens mijn militaire dienst: ontzettend veel mannen (veel dienstplichtigen uiteraard) vs een enkele dame (dames die dus bewust voor het ''beroep'' militair hadden gekozen). Die dames wisten stuk voor stuk de situatie uit te buiten en affaires waren schering en inslag. Mogelijk dat het gebrek aan decorum van Samantha te maken had met de werkplek/omstandigheden waarin ze verkeerde, misschien ook gekende  wel  aan een theatrale persoonlijkheidsstoornis, maar dat kan Leendert waarschijnlijk beter bevestigen, aangezien ik haar persoonlijk nooit heb meegemaakt/gekend.

 

 

 

Het Wilde Westen spreekt mij als inwoner van het Bevende NoordOosten wel aan. Zoals het probleem door Omnivoor wordt omschreven zie ik enige  gelijkenis met één van de dames uit de Dylan song Lily, Rosemary and the Jack of Hearts.The Jack had ook een moeilijk te omschrijven relatie met één van de dames. Aangezien Dylan veelal onverstaanbaar murmeld en de tekst juist zo belangrijk is adviseer ik de versie van Joan Baez, deze dame is prima verstaanbaar. Je kunt natuurlijk ook de tekst van de song opzoeken maar dan mis je een uitgelezen kans de uitstekende versie van Joan te beluisteren. Joan's versie is ongetwijfeld op JOETJOEB te vinden. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 45 jaar in een vrouwen omgeving gewerkt, maar ik was niet zo los geslagen 😁

Maar het grote verschil was natuurlijk dat ik maar 8 uur met de vrouwen samen was.

Daarna kon ik mij storten op mijn grote liefde, zenders en antennes.

Mijn huidige vrouw, we zijn nu net 39 jaar samen, begrijpt deze passie.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 3/12/2024 at 2:02 PM, Leendert Vingerling said:

Bijgaand nog een foto van een jeugdige Samantha in gezelschap van Fred Bolland ,Rob Olthof en Corrie Tetteroo.

 

 

I have previously seen this photo. The lady (between Samantha and Fred) was named as 'Monique'.

 

Same person as Corrie (a nickname?), or was there some confusion previously?

 

Thanks in advance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.